Heb ik genoeg ingeslagen qua kleding?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Emmely, 5 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Emmely

Emmely Niet meer actief

Voor ons kleintje heb ik het volgende in huis:

Van maat 56:
    8 Rompertjes, 4 truitjes, 4 broekjes, 2 jasjes, 2 x pyama
    Genoeg sokjes en mutsjes..

Van maat 62: 2 rompertjes, 1 truitje en 1 broekje

Van maat 68: 2 rompertjes.

Wat denken jullie? Heb ik genoeg of moet ik nog wat bijkopen?
    Krijg je als kraamcadeau ook veel maat 56 of doen mensen meestal wel een maatje groter?

Groetjes Emmely

2. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    De meeste mensen doen maatjes groter, wat soms ook lastig is, want dan krijg je soms kleertjes die als ze eenmaal passen, niet in het seizoen passen. Een winterjas in de zomer, bijvoorbeeld.

Ik had zelf nog iets meer kleertjes(og wat shirtjes en broekjes), gewoon heel basic van de Hema, ze bevielen goed. En ik heb dus gewoon om kadobonnen van Hema, Prenatal etc gevraagd. Tegenwoordig hebben ze van die kaarten, zodat je niet alles op hoeft te maken. Zo heb ik pas laatst mijn laatste bon uitgegeven aan nog wat extra zomerkleding voor de vakantie. Die bon had ik dus al 10 maanden liggen. Wie wat bewaart...die heeft wat!

3. Rammel

Rammel Fanatiek lid

29 nov 2009
    1.518
    0
    0
    Moeder zijn
    Drenthe
    Heb je geen maat 50?

4. Meara

Meara Niet meer actief

Ik zou zeker ook maatje 50 kopen. De eerste dagen liggen ze nog zo opgekruld dat 56 echt te groot is

5. Emmely

Emmely Niet meer actief

Haha leuk! Ik kan dus beter nog wat kopen..
    Ik houd van kleding kopen voor onze kleine.. :D
    Nog een setje maat 50

6. Balou

Balou Fanatiek lid

27 mrt 2007
    2.320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    Op zich is het voor de eerste dagen wel genoeg hoor. Ik had bij de eerste niet meer als jij, mijn man is de dag na de geboorte de stad even in geweest en heeft toen nog wat leuke dingen gehaald.

7. Eylem

Eylem Niet meer actief

4 setjes is wel erg krap hoor, zou er zeker nog 2 of 3 bijhalen. Kan ook in 50 zijn, maar anders blijf je wassen.

8. Ella79

Ella79 Lid

18 dec 2008
    68
    0
    0
    Kindjes slapen nog zo veel de eerste maanden, dat ik voor mijn zoontje vooral veel pyamapakjes had gehaald (met voeten!, want sokken gaan te gemakkelijk uit). Ik zie dat je die twee hebt. Kan weinig zijn, zeker als ze een keer spugen of doorlekken in de luier.
    Bij mij vroegen de mensen die kwamen wat ik wilde, maar veel komen met maat 62 en 68 en inderdaad voor het verkeerde seizoen.

9. Leeuw89

Leeuw89 Niet meer actief

Ik vind het weinig, zal iets meer bij halen vooral aan het begin spuugde mij zoontje erg veel en moest paar keer shirtjes wisselen per dag!

10. Mamadaisy

Mamadaisy Fanatiek lid

1 jan 2010
    1.533
    6
    38
    Ik zou wel uitkijken met maat 50 bijhalen.
    Wij hadden twee setjes maat 50 bij Prenatal gehaald en zoonlief paste er mooi niet in...
    Ik heb nu alleen maar maat 56 eerlijk gezegd.
    Hema valt wel groter overigens.

11. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    prenatal valt idd wel klein...

ik heb zelf idd ook wat meer...maar heb ook maatje 50, just in case!
    maar misschien vindt je hubbie het ook leuk om na de geboorte iets bij te halen....

met kraamvisite krijg je idd wel eens de verkeerde maat voor het verkeerde seizoen....ik heb tot maat80 gehad, deze keer ga ik toch vragen voor kadobonnen of geld, want heb al zoveel, ook van onze oudste....

12. MamavanJordy

MamavanJordy Fanatiek lid

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Ik ben zelf kraamverzorgende.

Het ligt er natuurlijk helemaal aan wat je nog kan missen qua besteding van je geld. Ik kan niet in je portemonnee kijken.

We wassen wel veel als kraamverzorgende, maar 4 pakjes is wel wat aan de krappe kant idd. Maar op alles is wel een oplossing te bedenken als je het niet zo breed hebt.

Ligt er natuurlijk ook aan in welke maand/jaargetijde je moet bevallen want als het winter is drogen de kleertjes meestal niet zo hard als in de zomer, of je moet er geen bezwaar tegen hebben dat ze de droger in gaan (ik zelf doe dat nooit tenzij de mensen dat zelf aangeven).

Maar stel dat je kindje wat misselijk is in het begin (wat veel voorkomt) en wat spuugt zul je hem toch wat anders vaak aantrekken, als je dan niks meer of bijna niks meer in de kast hebt liggen is dat ook wel een probleem.

Of er gebeuren in het begin nog best wat ongelukjes met verschonen dat de kleine zichzelf en jou onderplast of poept hihi.

Haal niet teveel in maat 50, want je weet niet hoe groot je kleintje uiteindelijk is met de geboorte. Het is zo bijgehaald.

De papa's/partners moeten in het begin al zoveel doen dat winkelen er soms nog wel eens bij in schiet (en je vind dat zelf ook heel leuk om te doen, en de papa's ook wel natuurlijk).

Ikzelf vind meestal het wel handig dat je voor een dag of 6/7 kleertjes in huis hebt. Dus ook rompers.

Maar nogmaals. Het is aan ieder persoonlijk, want ik kan niet in je portemonnee kijken.

13. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.270
    6.800
    113
    Ik heb van maat 56 toch wel 10 a 12 setjes. Maat 50 kon gelijk wel weg ( Julian was 53 cm)

Maat 62 zou ik iets bij doen. Maar eigenlijk kun je dat ook wel na de bevalling doen.

Ik heb heel veel in maat 68 gekregen en minder in maat 62. Maat 74 helemaal niks( alleen een zwembroek)

14. mejosje

mejosje Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.846
    0
    0
    Je krijgt ook nog wel wat denk ik... tenminste ik kreeg nog redelijk wat 56 en 62 na de geboorte. Ik zou ook uitkijken met bijkopen van maat 50... 1 a 2 dingen prima. Ik zou wellicht iets meer rompers doen, scheelt wassen en je hebt zoveeeeeeel leuke!

15. misa

misa Niet meer actief

Misschien nog 1 of 2 broekjes en shirtjes in 56.
    In 50.. Tja, misschien kun je het doen. Maar je kunt ook de broekjes en mouwtjes omslaan. Of alsnog een oma of papa de stad insturen om iets in 50 te halen.
    In 62 zou ik ook al vast wat meer halen. Je weet nooit wat je krijgt en in 62 blijven ze vaak wel ietsje langer. Mischien daar vast 1 of 2 setjes bijkopen? Vooral shirtjes worden eerder vies.
    Succes!

16. Emmely

Emmely Niet meer actief

Hallo allemaal,

Bedankt voor de reacties..
    Ik was gewoon een beetje bang dat ik straks met een overschot aan kleding zit, maar wat ik merk is dat ik gerust wat setjes bij kan kopen en dat vind ik helemaal niet erg!! :D :D :D

17. misa

misa Niet meer actief

Nou, is altijd goed om niet te overdadig veel te kopen van die kleine maten! Vind het zelf ook lastig hoor!

18. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    Ik ga morgen inslaan... :D Heb meegelezen en vind de tips erg handig. Thx! :)

19. spriet

spriet Fanatiek lid

5 jun 2008
    2.308
    33
    48
    Ik had zo`n 10 setjes in maat 50
    en denk zo`n 20 setjes in 56
    Die van maat 50 konden gelijk de kast uit dochter was 52cm en 4720gr omdat wij in het ziekenhuis moesten blijven i.v.m keizersnede en dochter nogal veel spuugde was ik uiteindelijk blij dat ik die 20 setjes had want minder was te weinig geweest.
    uiteindelijk is ze enorm snel naar 62 gegaan geloof dat ze maar 3 weken 56 aan heeft gehad.
    Heb dus ook al 3 dozen vol die naar zolder kunnen. ;)

20. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.814
    4.194
    113
    Vind het wel heel weinig hoor.
    Ik zou nog zeker een stuk of 8 rompers bijhalen in 56 en ook nog een stuk of 6 pakjes.
    Verder idd wat maat 50 aanschaffen (mijn meisje droeg 6 weken lang maat 50)
    De meeste kleding die wij kregen was in maat 68

Deel Deze Pagina