Wat voor slaapzak kopen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Maria1983, 21 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maria1983

Maria1983 Niet meer actief

Onze dochter schuift af en toe in de nacht door haar bed, voornamelijk als ze wakker begint te worden. Nu hebben we er nog niet veel aan gedaan, omdat het toch iedere keer nog vrij warm was op haar slaapkamer. Ik heb nog 20% korting liggen van de Prenatal en een cadeaubon. Deze wil ik in gaan wisselen voor een slaapzak, omdat het boven de lakens in de herfst/winter best fris is :D
    Maar wat voor slaapzakje ga ik kopen? Heb al even op de site van Prenatal gekeken, maar er is zoveel keuze.

Onze dochter is nu 3 maanden, ongeveer 62 cm, weegt 6 kg. Ze heeft het tot nu toe niet snel koud gekregen. Ik zit te denken aan een winterslaapzak. Ze slaapt nu onder een laken met een grote badhanddoek. Ga vandaag of morgen haar bed verschonen en zit er aan te denken om de Jolein deken er weer op te leggen, waar ze de eerste dagen na de bevalling ook onder geslapen heeft. Maar dan kom ik weer op het punt van de slaapzak..... Ik wil haar ook niet zo in bed leggen, toch iets van een lakentje erover. Of wordt dat dan te warm in de herfst/winter? En welke maat slaapzak ga ik kopen. Want echt goedkoop zijn ze niet (nu heb ik nog korting en een cadeaubon, maar de volgende keer niet).

Graag jullie tips en adviezen :D

2. sydneys

sydneys Niet meer actief

Ik zou kijken of de slaapzak soepel is. Een berenvacht achtig ding :p die zijn soepel maar lekker warm. En een maatje groter nemen dan ze nu moet hebben, wel kijken of het gat bij het hoofd dan niet te groot is.

3. hippydepippy

hippydepippy Fanatiek lid

23 apr 2013
    2.331
    3
    38
    Achterhoek
    Mijn zoontje slaapt al een flinke tijd met een slaapzak. Bij Prenatal hebben ze winterslaapzakjes met afritsbare mouwen. Ideaal! Als ze de mouwen dan niet fijn vindt kun je ze er af halen. Een extra laken of deken is sowieso nu echt nog niet nodig. Ik had die neiging eerst ook maar dat is puur omdat je zelf ook onder een deken ligt dat je denkt dat zij dat ook nodig heeft. Als het echt koud gaat worden doe ik hem of een pyjama aan of een dun dekentje.
    Zou maat 68/80 doen.

4. Janna

Janna Fanatiek lid

Met 62 cm lengte zou ik maat 68/80 kopen. Dat komt overeen met lengtemaat 90, waar ze bij prenatal mee werken. De maat van slaapzakken is bij Prenatal niet de kledingmaat, maar het aantal cm van de schouders tot de voeten. Dus eigenlijk gewoon de lengte van de slaapzak. (70 cm komt overeen met maat 50/62; 110 komt overeen met 86/104)

Winter- of zomerslaapzak vind ik moeilijk. Ik denk dat veel kindjes nu nog in een zomerslaapzak liggen. De meeste kinderen zullen de komende anderhalve maand toch wel naar een winterslaapzak gaan, want het gaat nu wel steeds meer afkoelen 's nachts. Mijn dochter is een koukleum en ligt sinds een paar dagen al in een winterslaapzak. Ik zou denk ik voor een winterslaapzak met afritsbare mouwen gaan. Het is ook zo zonde om een zomerslaapzak te nemen, waar ze het al heel snel te koud in heeft. En dan kun je de mouwen er de eerste tijd nog afhalen, omdat het nog te warm zal zijn. Wordt het kouder, dan rits je ze er aan.

In mijn ervaring is één slaapzak trouwens niet genoeg. Je moet er altijd minstens twee hebben, voor als de ander in de was zit.

De slaapzakken van Prenatal zijn prima. Je zou ook eens bij de hema kunnen kijken, daar zullen de winterslaapzakken ook wel weer binnenkomen en die zijn ook prima. Ik heb ook goede ervaring met een winterslaapzak met mouwen van de wibra, maar dat kan een toevalstreffer geweest zijn, want verder heb ik er nooit slaapzakken van gehad. In ieder geval zijn die van hema en wibra vaak goedkoper dan van Prenatal.

Een dekentje erover is trouwens echt niet nodig. Wij kochten die slaapzak juist omdat ze niet goed onder haar dekentje bleef liggen en dan koud werd. Naarmate ze ouder worden, gaan ze dan vaak het hele bed door. Een dekentje kan dan juist gevaarlijk zijn, omdat ze eronder terecht kunnen komen en dan moeilijker kunnen ademen. Naarmate het in de winter kouder werd, deden wij gewoon extra dikke pyjama's aan in bed, sokken, romper lange mouwen. Pas als het zo koud werd, dat dat ook niet genoeg was, legden wij er toch een dekentje overheen.

5. Maria1983

Maria1983 Niet meer actief

Bedankt alvast voor jullie reacties. Ik ga zaterdag zeker even kijken voor een winterslaapzak bij Prenatal, kan ik mooi gelijk mijn cadeaubon nuttig gebruiken. En ik kan inderdaad ook wel even bij Hema kijken, vooral als ze weer in de aanbieding zijn of kortingsstickers hebben. Ik heb vanmorgen haar bed opgemaakt met het lakentje en de Joleindeken die ik na haar geboorte gebruikt heb. Dus kan ze nog een paar dagen lekker warm liggen. Ben benieuwd wat ze van een slaapzak vindt :)

6. Angeliekie

Angeliekie Bekend lid

29 apr 2013
    520
    8
    18
    Wij hebben 2 puckababy 4 seizoenen slaapzakken, zijn wel wat aan de prijs maar zou ze niet meer willen ruilen, zijn geloof ik wel pas vanaf 6 maanden (tot een jaar of 2/3?) je kan ze dmv drukknoppen wel korter maken.

7. Lovelymum87

Lovelymum87 Actief lid

1 mei 2014
    434
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zweer bij de puckababy slaapzakken...
    Super kwaliteit, slapen er erg goed in en je kunt er lang mee doen!
    Zijn prijzig maar 100% de prijs waard!

8. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Ergo pouch 3, 5 tog te koop bij ik ben mama.nl prijzig maar zooooo zijn geld dubbel en dwars waard. Echt geen deken nodig super warm.

9. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Ik had ze ook maar ben inmiddels over op ergo pouch veel fijner en warmer.
    In de puckababy had mijn dochter het nog koud. Ergo pouch niet meer koud gehad echt zo fijn.
    En de mouwen van de the bag zijn veel te kort.

10. adi

adi Niet meer actief

Tja, een slaapzak is een slaapzak. En het is per baby afhankelijk of een slaapzak genoeg is, of dat je een deken moet gebruiken.
    Mijn kinderen konden helemaal niet slapen zo 'los' in bed. Te veel ruimte, geen geborgen/ingepakt gevoel, geen afbakening.
    Andere kinderen hebben daar weer minder moeite mee.

Wij hebben dus altijd semi-winter slaapzak gebruikt (die van de hema is echt prima) en dan een lakentje en dekentje overheen.

11. Roosje83

Roosje83 Fanatiek lid

4 jun 2012
    2.195
    11
    38
    NULL
    NULL
    Puckababy the bag, zonder twijfel de fijnste slaapzak. Duur maar je hebt er het hele jaar wat aan.

Deel Deze Pagina