Weet dat hier vast al honderdduizend topics over zijn maar pffffff moet ff zeuren hoor! Normaal kan mijn zoontje zich redelijk lang zelf vermaken in de box, speelkleed, wipstoel enz. Maar de laatste week is hij bijna de hele dag aan t zeuren. Kan m geen 5 minuten in box enz leggen. Is dit een fase? Sprongetje? Gaat t lang duren ? Wel is t zo dat m'n schoonmoeder ernstig ziek is en op sterven ligt en we daar heel veel zijn. Daar hangt natuurlijk een droevige sfeer en hij ziet z'n vader en moeder ook weleens huilen en verdrietig zijn. Zou t daar mee te maken kunnen hebben of is hij daar nog te klein voor? Het is best vermoeiend. Kom nergens aan toe en heb het al zo extra druk met verzorging, bezoek aan schoonmoeder en een hoop dingen regelen.. Sorry, moest het ff kwijt.
Onze dochter doet dat ook al een week, klinkt als een sprongetje. En misschien doorkomende tandjes? Ik word af een toe een beetje nerveus van dat gejengel. Ik hoop dat het niet te lang duurt.
Hi Jootje33, ok onze kleintjes zijn bijna even oud. Het zou dus inderdaad aan de leeftijd kunnen liggen. Hoop ook dat t snel voorbij is... Wordt er ook een beetje nerveus van...
Hier een poppetje van 9 maanden die er ook op los zeurt. Ben bang dat de fase nog wel even kan duren of zich weer kan herhalen. Maar kan me voorstellen dat je dat nu wel erg vermoeiend vindt. Heel veel sterkte met de komende tijd.
Hier ook een meisje dat al 1,5 week enorm aan het zeuren is. Ze kan niet meer 'zelf' spelen, tis constant mopperen en jengelen... Ze heeft wel sinds 1 week een doorkomend tandje dus kan natuurlijk goed zijn dat ze daar last van heeft. Maar hoop dat dit niet al te lang duurt! Heel veel sterkte met je schoonmoeder!!
Bij mijn zoontje duurt deze fase al 3 jaar . Maar ik denk dat het bij jou zoontje best goed kan komen door de spanning en de stress die er heerst, kinderen pikken dat zo snel op. En het kan natuurlijk ook een tandje of verkoudheidje zijn. Sterkte de komende tijd!
Dank jullie wel! Ik probeer alles voor hem zo normaal mogelijk te houden, maar dat lukt niet altijd. @mmeke. Al 3 jaar???? Oefff!!
Ja hij kan zich niet zo goed zelf vermaken, hooguit voor een minuut of 3. En dan is het weer mamaa! Gelukkig speelt mijn dochter wel lekker een halfuurtje/uurtje voor zichzelf, hihi. Dat scheelt weer. Maar als ik niet goed in mijn vel zit/moe ben, dan plakt mijn zoontje echt de hele dag aan mij, dus juist op de momenten dat het niet zo goed uit komt zeg maar. Dus het kan best dat jouw zoontje ook door heeft dat je een moeilijke tijd hebt en daardoor meer aandacht vraagt.
Oh dat is wel heel vermoeiend dan! Zeker met 2 kleintjes!!! Denk inderdaad wel dat hij oppikt dat er iets aan de hand is. Is denk ik ook niet zo verkeerd. Maar het is nu extra lastig dat hij zoveel aandacht nodig heeft...
rond deze tijd leren babies over de afstanden en ontdekken ze dus dat mama ook weg kan lopen van hen. Behoorlijk beangstigend dus voor ze. Periode duurt ong twee weken. Tijdens het spelen in de box contact met ze houden door je stem te laten horen en steeds even oogcontact te maken als je langs loopt kan ze dan gerust stellen. Wel pittig als je hoofd er eigenlijk even niet naar staat!
Hou clarike, thanx voor de tip alleen heb ik t idee juist dat als ik hem neerleg en even weg loop het goed gaat totdat ik een paar minuten later terug kom. Als ik er niet ben (ff de was ophangen bijvoorbeeld) hij lekker speelt en zodra hij merkt dat ik in de kamer ben maar hem geen aandacht geef gij begint te mopperen en te jengelen. Of zou ie mij niet zo leuk meer vinden
Wat een fijn Topic! En ik maar denken dat ik iets verkeerd deed! De afgelopen week is onze dochter elke avond wakker en in de nacht.Overdag wil ze niet liggen en draaid zich elke seconde op dr buik maar komt niet meer terug op dr rug en dan word ze weer boos. Wilt alles hebben wat niet van haar is anders is het zeuren en boos doen.PPffff weet me af en toe geen raad ze is zo vermoeiend deze week..Slapen wil ze niet ook al is ze moe en moet dan eerst even huilen..draaid dan weer op dr buik in bed en dan leg ik dr maar weer terug op dr rug...Nu komen er 2 tandjes door en denk echt dat het daar mee te maken heeft en dat ze zelf even niet snapt waar alle veranderingen vandaan komen... Fijn om eens dezelfde dingen te lezen.. Ik vraag me ook af hoe jullie eetpatroon is bij de kleine,dit is wel een beetje Offtopic maar het hoort ook bij dit gedrag toch?Ik weet het af en toe niet omdat ze dr flessen niet meer leeg wil drinken.
Denk dat het een sprong is of dat het tandjes zijn, of dat het een combie is. Bij mij was het rond die periode ook niet normaal, alleen maar bij mij willen zijn. Elke keer in de box ontzettend huilen en mopperen. Ik zat er zelf op een gegeven moment gewoon doorheen. Maar gelukkig ging het over. Ik denk dat het bij mijn dochter echt een sprong plus tandjes was..ze kreeg er toen 4 tegelijk. Arm kind Nu moppert ze nog wel eens, maar kan zich toch wel echt een uur in de box vermaken!! Dat vind ik wel fijn haha
Hi anomiem111, daar hoop ik ook op, want dan gaat t vast redelijk snel over. Hoewel ik nog geen spoor van tandjes kan ontdekken. Ook niet meer ontlasting en rode wangen hier...