Beco butterfly vs gemini

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Gold, 5 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gold

Gold Actief lid

14 mei 2011
    135
    2
    18
    Hallo dames,

Graag wil ik een beco draagzak aanschaffen. Nu weet ik dat er twee versies zijn, de butterfly II en gemini. Hier lees ik het meest over de butterfly.
    Nu is mijn vraag of hier ook dames zijn die ervaring hebben met de gemini?

Wat ik kan vinden qua verschil is dat je hiermee ook kan heup dragen en eventueel kindje met gezicht naar voor (ter voorkoming van discussie, waar ik geen voorstander van ben hoor en dus ook niet zal doen ;) )
    Ook is het verschil volgens mij dat de gemini minder gespen e.d. heeft zodat het verstellen wat makkelijker is. Mijn vriend en ik willen allebei gaan dragen dus leek mij dit handiger?
    Of is dat niet zo'n ramp met de butterfly?

Ik weet dat er nog meer ergonomische draagzakken zijn, die misschien makkelijker zijn te verstellen met klitteband oid. Maar tot nu toe spreken de beco's mij het meeste aan. :)

Dusss.. zijn er hier gemini dragers? Of is het toch niet zo'n verschil en kan ik gerust de butterfly bestellen?

2. Poppe

Poppe Bekend lid

3 dec 2009
    504
    0
    0
    Rotterdam
  3. Gold

Gold Actief lid

14 mei 2011
    135
    2
    18
    Bedankt, die site had ik ook al in mijn favorieten staan ;)
    Mijn vriend en ik schelen niet heel veel qua lengte en postuur. Hoe is dat bij jullie als ik vragen mag? Moeten jullie bijvoorbeeld veel verstellen als de ander gedragen heeft?

Het verstellen is namelijk het enige wat mij lastiger lijkt t.o.v. de gemini. Maar als dit meevalt ga ik denk ik ook voor de butterfly.

4. Lau83

Lau83 Actief lid

28 jan 2012
    307
    4
    18
    NULL
    Zuid Holland
    Ik spiek even mee. Ook ik twijfel tussen deze 2. Nu heeft de butterfly dat harnasje wat rugdragen makkelijker zou maken, maar zit dat niet in de weg bij het buikdragen? Lijkt mij juist zo lekker om je kindje direct tegen je aan te hebben (net als in de draagdoek zeg maar). En is rugdragen echt zo eenvoudig met de butterfly als men zegt?

5. Poppe

Poppe Bekend lid

3 dec 2009
    504
    0
    0
    Rotterdam
    Ik vind het verstellen heel makkelijk, is zo uit mijn hoofd alleen een heupgordel en 2 banden onder je armen (net als bij bv. een rugzak), die je wat strakker of losser doet, kan gewoon ook tijdens het dragen. Als je niet heel veel van postuur verschilt, zal het verstellen niet veel voorstellen denk ik.

Het harnasje is maar 1 katoenen laagje stof, belemmert het contact totaal niet voor mijn gevoel. Wel maakt het (denk ik) juist het rugdragen makkelijk. Ik stop eerst mijn peutertje in het ding, ga ervoor zitten op de bank en kan hem dan als een rugzak omdoen. Gordel dicht en klaar.

6. Marlett

Marlett Fanatiek lid

13 jun 2009
    1.276
    10
    0
    Ik vind de Gemini geen 'echte' SSC. Je kunt inderdaad met het gezichtje naar voren dragen en dat is juist wat SSC-fabrikanten sterk afraden. Daarnaast vind ik het zitgedeelte voor wat grotere kindjes best smal, het komt echt niet tot in de knieholtes. De M-houding of kikkerhouding is de beste houding: knietjes hoger dan de billen. Vergelijk het met als volwassene zitten op een stoeprandje.

Zoals ik zelf niet in een BabyBjüngel wil hangen, zo wil ik ook niet gedragen worden met het zitpand halverwege mijn bovenbeen, dan gaan je benen echt wel slapen.

Ik zou dan voor de Butterfly gaan, maar als ik nog een ander merk mag aanbevelen de Manduca, daar heb ik echt al bijna tweeënhalf jaar plezier van. Op www.babybij.nl staat ook een lijst met SSC's (draagzakken) en je zult zien dat daar de Gemini niet bij staat, trouwens. De -in mijn ogen- betere webshops verkopen 'm niet.

Deel Deze Pagina