wel of geen fopspeen?

Discussion in 'De babyuitzet' started by sorien, May 5, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sorien

sorien Actief lid

Apr 3, 2012
    432
    1
    0
    NULL
    NULL
    zijn er meiden die er bewust voor kiezen of gekozen hebben om hun kin(eren) wel/geen fopspeen te geven?
    waarom en waarom niet?

2. Rosa5

Rosa5 VIP lid

Oct 21, 2011
    7,561
    1,935
    113
  3. Anne09

Anne09 Fanatiek lid

Aug 11, 2011
    1,291
    57
    48
    Er is inderdaad net een topic over dit onderwerp geopend. Voor mij was de reden dat mijn zoon een hele sterke zuigbehoefte heeft. (Ik vind het niet zo fijn dat mijn zoontje z'n speen niet meer wil gevolg is dat hij zo een uur per dag nog heel graag op mijn vinger wil zuigen)
    Alle baby's hebben zuigbehoefte (t/m 1 jaar). Vaak kunnen ze deze niet bevredigen met alleen voeding en het is vaak lastig voor die kleintjes om op hun vingers te sabbelen. Resultaat is dus dat je zelf de hele tijd met je vinger in z'n mond zit. Ik vind niet dat je van te voren kan zeggen ik gebruik geen speen, want dmv een speen voldoe je gewoon aan de zuigbehoeftes die je kindje heeft. Wat je wel kan doen de speen afleren zodra het meer gewenning dan behoefte wordt.

4. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Idd zie het andere topic.
    Ik had liever geen speen gehad maar wel liever speen dan duim.
    Ik kreeg een kindje met heel veel zuigbehoefte dus toch een speentje gegeven.
    2e proberen we zonder, mocht het echt nodig zijn, komt er gewoon weer een speentje.

5. ladyw

ladyw Fanatiek lid

Nov 4, 2011
    1,233
    2
    0
    Bergen op zoom
    Wij kiezen voor een speentje. Omdat ik zelf duimde en echt tot m'n 16e ofzo omdat ik het niet afgeleerd kreeg;) Dus ik kies liever voor een speen die je af en toe eens af kan nemen.

6. anica

anica Fanatiek lid

Dec 3, 2009
    4,528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    9 van de 10 keer is het geen keus maar moet je wel.
    Ik had echt een hekel aan spenen, vond het er niet uit zien en mijn kind zou echt geen speen krijgen!

Daar kwam ik dus snel op terug

7. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

Feb 2, 2008
    5,082
    0
    0
    Ben niet voor of tegen.
    Wat je met speentje wel hebt, als het er snachts uitfloept kan je er extra uit om speentje terug te geven. Duim vinden ze zelf wel weer ;)

Als het even kan ga ik geen speentje gebruiken. Maar goed, das aan de kleine man denk ik, niet aan mij..

8. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,229
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Ik heb niets met spenen, maar soms moet je wel. Hier dus 2 keer een speen gegeven. Maar Eva is toch met 5 maanden gaan duimen en Lisa met 3 maanden. Dus dat houdt het niet altijd tegen ;)

9. Quinnie

Quinnie Actief lid

Jan 8, 2012
    153
    0
    16
    het is zo verschillend. ik heb twee kinderen en allebei geen speen gehad ook niet geduimd trouwens.
    wel af en toe in de eerste weken mijn pink gebruikt 's nachts.
    van mij mochten ze wel een speen (idd liever een speen dan een duim) maar ze wilde het niet.
    de kinderen van een kennis van mij die hadden wel een speen de jongste zelfs tot bijna 5 (wel alleen 's nachts)

10. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

Apr 18, 2010
    3,248
    2
    0
    n.v.t.
    Dit dus..

11. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

Nov 14, 2011
    2,616
    2
    0
    Ik zou er in ieder geval een in huis hebben. Mocht de baby ontroostbaar zijn en met een speentje wel rustig worden heb je het dan maar bij de hand. En het kost maar een paar euro. Overigens zit er ook een speentje in de Felicitas box van de Etos. Bij mij tenminste. Verder gewoon kijken hoe je baby daar straks wel/niet behoefte aan heeft.

12. tresje

tresje Fanatiek lid

Jun 13, 2011
    2,414
    0
    36
    ik heb wel altijd een speentje gegeven. heerlijk vonden ze t. heb er nooit spijt van gehad. met een jaar of 3 van de 1 op de andere dag de speen weggedaan. 1 nacht moeilijk in slaap gekomen daarna nooit meer naar gevraagd. dus je leert ze ook zo af hoor!

13. wendy339

wendy339 VIP lid

Oct 27, 2010
    9,739
    1,060
    113
    Ik was ook van mening dat ik liever een speen wil geven als een duim. Maar helaas mijn zoontje kon niets met de speen, spuugde hem uit en deed er alles mee behalve zuigen. Terwijl hij wel een hele hoge zuigbehoefte had! En toen meneer 12 weken was vond ik hem ineens duimend.. Tsja lastiger af te leren helaas, maar t is nu eenmaal zo.. Dus ik zou zeggen; wacht af wat je uk gaat doen!

Share This Page