Domme vraag?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Konijntje87, 15 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Konijntje87

18 nov 2012
    62
    0
    0
    NULL
    NULL
    Misschien een domme vraag maar ik weet echt even het antwoord niet haha. Is een boxkleed alleen genoeg of moet er ook nog een boxmatras onder? En als je een boxmatras koopt; is een boxkleed dan nog wel nodig?

2. Piepie

Piepie Fanatiek lid

17 jan 2013
    1.253
    1
    36
    Vrouw
    Zuid Holland
    Wij hebben beide, een boxmatras en daaroverheen een boxkleed. Alleen een boxkleed lijkt me zo hard liggen. Een boxkleed gooi je makkelijker in de wasmachine dan de omtrek van je boxmatras....anders ligt je kindje op het schuimrubber, dus boxkleed lijkt me logisch:)

3. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Er moet niks hihi..t is allemaal wat jij prettig vindt..

Ik had een boxmatras en 2 boxkleden, ivm de was.

Moet zeggen zodra hij draaien ging ik de kleden eruit heb gelaten, dat werden van die proppen onder hem.

4. Mamadaisy

Mamadaisy Fanatiek lid

1 jan 2010
    1.533
    6
    38
    Ik ben geen fan van een boxmatras omdat het voor de motoriek minder goed is.
    Hier dus een plastic onderkleed en daarop een gewoon boxkleed..

5. Zolief

Zolief Fanatiek lid

2 jan 2012
    1.413
    44
    48
    Onderin Nederland
    Ik heb een goede tip gekregen. Ik heb een dik boxkleed gekocht (speelkleed) en daaronder een plastic boxkleed liggen. Als ze op elkaar liggen is het lekker zacht voor een jonge baby. Nu leg ik het onderste kleed weleens op de grond zodat ze beter kan leren rollen en draaien. En als je het bovenste kleed uitwast heb je altijd iets leuks in de box liggen en een kleed waar de baby wel op kan liggen.

Een boxmatras is in ieder geval niet nodig. Er zijn genoeg mensen die alleen een boxkleed hebben liggen. Maar met zo'n plastic boxkleed eronder; echt ideaal!

6. sarahtj3

sarahtj3 Fanatiek lid

8 jun 2012
    1.628
    0
    0
    almere
    bij mijn eerste waren er geen boxmatrassen.dus toen had ik 2 dikke boxkleden..anders stootte ze haar hoofd...

nubwel een boxmayras met daaroverheen een boxkleed( heb er 3 ivm wassen en leg haar tegenwoordig ook op de grond met 2 boxkleden.)

eerlijk ik vind het ideaal...en wbt motoriek..hier geen last van hoor..rolde met 3,5 maand de hele box door.

7. proudmommy2013

proudmommy2013 Niet meer actief

Prenatal heeft best aardige dik boxkleden

8. moradora

moradora Fanatiek lid

6 mrt 2013
    1.310
    6
    38
    verzorgende
    Provincie Groningen
    plastic onderkleed en boxkleed is dik en warm genoeg.

had tot dit forum nooit van een boxmatras gehoord en vind het ook niet nodig. het is geen bed maar een speel (rust) plek.

9. guus

guus Fanatiek lid

20 mrt 2012
    2.083
    0
    0
    in het koude noorden
    hier gewoon maar 1 boxkleed gehad, alleen als ze dun waren deed ik er 2 op elkaar, nog nooit van boxmatras gehoord

10. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Plastic boxkleed onder (vrij hard en stevig) en een dik boxkleed er bovenop.

Als ik het boxkleed in de was heb dan ligt hij gewoon op het plastic boxkleed, kan hij mooi op zijn buik liggen en zijn nekje trainen, dat gaat namelijk moeilijker met een dik boxkleed.

11. Misstiara5

Misstiara5 Actief lid

29 sep 2012
    436
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik vind het ook hard.
    Ik heb 1 boxkleed. Die vond ik toch te dun.heb daarover nog een boxkleed, dus 2 kleedjes, zodat het wat dikker is.

12. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    Ik heb wel een boxmatrasje en een boxkleed. Boxmatrasje vond ik niet zo duur en voelt toch comfortabeler aan.

Nu nog op zoek naar een reserve boxkleed in de gewenste kleur voor ons:p.

13. JoyofLiving

JoyofLiving Fanatiek lid

10 apr 2013
    2.571
    0
    0
    Ik heb gewoon een dik boxkleed en daaronder niks zeg maar. De boxkleden van Koeka en Baby's only zijn lekker dik waarop ze zacht kunnen liggen..

14. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Een plastic onderkleed is zacht genoeg voor onder een boxkleed. Zou dan geen boxmatras aanschaffen.

15. Debbie81

Debbie81 Fanatiek lid

13 nov 2011
    1.338
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier alleen een box kleed,
    Die wij hebben vind ik dik genoeg. (van girafje)

Heb er maar 1.
    i.v.m wassen en bij ongelukjes vouwde ik eff een plat dekbed in de box totdat het kleed schoon en droog was. Ging prima.

16. sarahtj3

sarahtj3 Fanatiek lid

8 jun 2012
    1.628
    0
    0
    almere
    maja boxmatras is maat 15 euro..en die plastic boxkleden( beetje goede) zijn een stuknl duurder...en wat ik naar vind van die plastic boxkleden...de kids plakken eraan als t warm is....is niet echt fijn...maja dat vind ik.

17. Hopefultimes

Hopefultimes Fanatiek lid

5 sep 2012
    2.209
    1
    0
    NULL
    NULL
    +1
    Hier ook een plastic boxkleed met een gewoon boxkleed er over heen.
    Enkel een boxkleed vind ik zelf vrij hard.
    Leg 't maar eens op een harde vloer (laminaat ofzo) en ga er dan op liggen, dat is echt niet fijn.

18. Debbie81

Debbie81 Fanatiek lid

13 nov 2011
    1.338
    0
    0
    NULL
    NULL

ehhh;)

Baby zal er niet veel last van hebben, zit namelijk een beetje verschil in gewicht denk ik:D
    Of er nu een volwassenen op gaat liggen of een baby van een paar kilo.

19. sarahtj3

sarahtj3 Fanatiek lid

8 jun 2012
    1.628
    0
    0
    almere
    ja maar zodra ze gaan omrollen...en nog niet zoveel controle hebben over hun lichaam..knallen ze soms.best hard net hun hoofd naar achter of naar voren...dan is zo'n houte plank best hard..met 1 boxkleed...

20. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Als je nog eens zo'n boxmatras onder je boxkleed legt belemmerd dat toch alleen de motoriek en dus het omrollen.

Een plastic kleed eronder of een 1 gied dik boxkleed is echt wel dik genoeg. Wat Debbie zegt: een baby weegt maar een paar kilo.

Deel Deze Pagina