Hoi, Van de kraamhulp die komt moet ons bed zo veel hoger komen te staan vanwege haar rug. Alleen wij hebben een bed met een ombouw dus dat gaat niet lukken. Nu wilde ik zo'n bed bestellen alleen dacht altijd dat het via het groene kruis moest. Alleen toen ik die belde gaf ze mij een website door waar ik het moet bestellen. Weet iemand misschien hoe en wat want de mevrouw van het groene kruis. Zei het zo snel dat ik het allemaal niet zo snel kon noteren. En om weer te bellen trekt me ook niet want ze was niet echt bepaald vrolijk
kan je geen klossen gebruiken onder je bed? Ik heb toen ook voor zo'n bed gekeken de vroige keeer. maar daar zaten nog al wat nadelen aan, vooral de vergoeding. Heb je geen medische indicatie dan moet je zelf betalen. Dus check dat eerst even voor de zekerheid.
heb je mischien een logeerbed , of je ouders of schoonouders? je kan dan eventueel een extra matras op je bed leggen. maar zou dan kijken of je ieman din je omgeving een logeer bed heeft want een matras aanschaffen is ook een duur geintje..
Kan het niet bij je kraamzorg organisatie? Ik kon het ook niet via de thuiszorg huren maar wel gratis via de kraamzorg..
via hun website kan je misschien iets terug vinden. ik woon zelf in friesland en heb gewoon zo'n bed vergoed gekregen. bij ons zit het in de basisverzekering gratis voor maximaal 6 maand
Wij hebben een boxspring, maar zon klein kamertje dat je er niet naast kan staan. Je moet via het voeteneind erin klimmen hihi.. Wat wij hebben gedaan is een bed geleend van mijn ouders, die staat op de kinderkamer, waar ik dus de controles laat doen. Op klossen dus gewoon.
Ik krijg kraamzorg van het Groene Kruis. Daar kreeg ik een papier bij van de HCNON (Hulpmiddelen Centrum Noord Oost Nederland). Kon ik aankruizen wat ik graag wilde en terugsturen naar Groene Kruis. Zij hebben het vervolgens doorgestuurd nr HCNON. Werd met 36wk zwangerschap gebeld dat ze de spullen dan en dan kwamen brengen, gratis en voor niets. Ze komen het ook weer gratis ophalen. Neemt trouwens nog best veel ruimte in zo'n hoog-laag bed.
Bedankt voor jullie hulp ik heb het bed nu besteld via hulpmiddelen centrum en krijg het deze week binnen.