wat voor kussen slaap jij?

Discussie in 'De lounge' gestart door sidmick, 18 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.190
    113
    Kwantum, leen bakker, beddenwinkel, makro.......overal heb ik al kussen gekocht. Niks slaap lang lekker. Na een maand of wat zijn al die kussens dun en slap en word ik s nachts vele malen wakker om mijn kussen anders te leggen.
    Ik zit er nu over te denken om eens een goed kussen te kopen in een beddenwinkel. Maar dan betaal je toch al snel 150 euro :( Dus dan wil ik ook echt wel iets goeds hebben. Is dit het waard? En wat voor kussen slapen jullie op?

2. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    Momenteel heeel veel kussens haha.

Ik heb zo'n pittenkussen met van die plastic bolletjes, even wennen maar is erg goed voor je nek en rug.

3. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

16 dec 2008
    2.688
    0
    36
    Grappig. Ik ben al weken bezig met de aanschaf van een nieuw kussen.

Ik heb al diverse kussens op proef mee naar huis gehad. Met name kussens van Silvana.
    Kijk maar eens op hun site. Er zijn zoveel verschillende.

De prijzen van kussens beginnen ongeveer bij de € 70,00 en lopen op tot wel € 250,00. Al was die van 250 euro van een ander merk.

Maar goed, die Silvana kussens mag je dus op proef mee naar huis nemen, om er thuis een paar nachten op te slapen.
    Je kunt namelijk pas op je eigen matras voelen hoe een kussen ligt en slaapt.

Ook andere merken kussens mag je op proef mee naar huis nemen. Ga maar eens langs bij een goede bedden speciaalzaak.

laat je even horen wanneer je geslaagd bent voor een nieuw kussen, en welke het geworden is.

4. LadyDaisy

LadyDaisy Niet meer actief

Ik heb een wat duurder kussen gekocht in een speciaalzaak hier in Den Bosch, een met een part nekgedeelte, ivm migraine.
    Als ik op een kussen zonder slaap, dan is het meteen raak.
    Ik heb er € 100 voor betaald, en heb hem nu 2 jaar, en verwacht er nog wel een paar jaar mee te kunnen doen.
    Kost wat meer, maar dan heb je ook wat.

5. debora21

debora21 VIP lid

4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant
    mijn moeder heeft pas een nieuw kussen van Medicomfort. Zoiets als Tempur, maar wat goedkoper. (de dichtheid is ook iets minder) Heb er eens op gelegen: heeeeerlijk!

6. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    ik heb een kapok kussen. Wel gewoon van de leenbakker. Maar van alle goedkopere kussens vind ik dit wel de beste.

7. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.190
    113
    DIe kapok heb ik nu ook(alhoewel ik die volgens mij bij kwantum hebt gekocht ). Ligt nu na een half jaar echt niet lekker meer. Wij hebben hier in de buurt een beddenwinkel die 12,5 jaar bestaat en kussen van swiss en tempur krijg je de 2e gratis. Ze verkopen overigens ook Silvana. Je mag kussens 1 week testen dus dat is wel fijn! Vrijdag gaan we eens kijken

8. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.067
    3.861
    113
    Nou, ik ben ook al jaren op zoek. Ik had er eentje van Silvana, na tig jaar was hij gewoon wat platter geworden. Dat model was ondertussen weer aangepast en beviel niet goed, was te hoog. Toen eentje van V&D, maar die werd na een aantal maanden al slapper.
    Vervolgens heb ik er eentje van M-line, waar ik nu nog op slaap, maar is me ook al weer snel slappig.
    Laatst een tijdje het Tempurkussen van mijn moeder geprobeerd, maar die was me echt te hard en te hoog. Af en toe slaap ik ook nog wel eens met een Ikea reiskussen van 5 Euro, die op zich heel fijn is qua hoogte en hardheid, maar die is nogal klein.
    Ik wil dus een niet te hoog, redelijk hard kussen, die fluffydingen vind ik niets. Ben benieuwd wanneer ik mijn ideale kussen ga vinden.

9. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

16 dec 2008
    2.688
    0
    36
    Lady Daise; welk kussen heb jij waar je zo tevreden over bent?

10. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

16 dec 2008
    2.688
    0
    36
    Sidmick; waar is die winkel waar je de 2e gratis krijgt? Dat klinkt interessant. Succes met kiezen vrijdag.

11. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.190
    113
    Dat is in wateringen (bij den haag) en geldt de gehele maand mei, maar alleen op tempur en swiss

12. LadyDaisy

LadyDaisy Niet meer actief

Een Contessa, multi zone pillow.
    Deze is er in 3 varianten, soft, medium en hard.
    Mijn man heeft de medium en ik de hard.

13. Sandra1982

Sandra1982 Fanatiek lid

26 aug 2006
    1.442
    0
    0
    Mama
    Puth
    Ik heb er 1 bij de Makro gekocht voor ergens in de 20 euro, en dit is het beste kussen wat ik ooit heb gehad. Ik weet niet hoe het heet, maar het heeft zo'n nekgedeelte wat iets hoger is en het is van een soort schuim dat zich helemaal naar je hoofd vormt. En ook weer 'terug' vormt als je eraf gaat.

14. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    Ik slaap op een kussen met een holletje in het midden speciaal voor mensen die op hun buik slapen.... hij is wel wat laag maar schijnt goed te zijn als je op je buik slaapt...het is eigenlijk nog beter om zonder kussen te slapen! maar dat kan ik niet hoor.

15. B en N

B en N Fanatiek lid

13 sep 2007
    2.532
    0
    0
    Nou wij waren dus een jaar geleden zo gek om 2 kussens te kopen bij een beddenzaak uit mijn hoofd zeg ik het merk Mline a €120,- per stuk. Maar wat een *&%#&* kussen zijn dat zeg :( we vinden ze allebei echt totaal niet lekker liggen (veel te dun, warm etc volgens mij is het een kussen voor iemand die heel de nacht kaars recht in zijn bed ligt want zodra je draait ben je 10 min bezig om lekker te liggen op dat kussen). Ondertussen hebben we 2 kussens erbij gewoon van de Hema, niet perfect, maar veeeeel beter dan die Mline kussens.....Dus tjha die liggen meer op bed voor de sier :( prijzig sier kussen...€250,- voor rot kussens...

Mijn broer heeft een nieuw bed gekocht met kussens van Auping, in die liggen wel heeeeerlijk maarja dan betaal je €200,- voor een kussen....

Succes met je kussen zoektocht ;)

16. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Ik heb de mijne bij JYSK gekocht.
    Voor 7 euro hahaha.

Hij is echt dik en stevig. Ik slaap er nog steeds hartstikke goed op. Hij wordt ook niet slap ofzo.

17. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Ik heb ook een silvana kussen. 1 met een nekrol. Kost €80. Nu een jaar oud. Hij ligt nog prima.

18. Spijkertje79

14 mei 2009
    66
    0
    0
    Wij hebben kussens van Ikea met ganzendons. Wordt inderdaad na verloop van tijd wat platter en opschudden helpt na verloop van tijd niet meer. Als ik 's ochtends opsta met hoofdpijn, dan weet ik dat het tijd is om de kussens in de wasmachine te gooien omdat ik niet meer lekker lig. Zodra ze uit de droger komen (een per keer in de droger, helaas) dan ruiken ze weer heerlijk en zijn ze zeker een half jaar weer lekker puffy en fluffy.

19. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Ik heb ook donzen kussen maar dan van een beddenspeciaal zaak.
    Ze waren 40 euro per stuk, maar ik heb ze een keer in de aanbieding gehaald, 2 halen 1 betalen.
    Ze liggen super, af en toe even opschudden.
    En af en toe wassen en dan in de droger en ze zijn weer als nieuw

20. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

16 dec 2008
    2.688
    0
    36
    Boney; welke kleur Silvana kussen heb jij? Ik heb vannacht weer op een oranje kussen geslapen, wat ik te leen heb van de winkel.
    Heb zalig geslapen.

Deel Deze Pagina