Ik heb een hoop speelgoed geleend van een vriendin, ik heb het allemaal in de vaatwasser gedaan. Voelt voor mij schoon genoeg. Overigens, wanneer ik iets echt vies vond heb ik het niet gebruikt.
Na weetje, bijten doen ze overal op, maar een bijtring had ik geloof ik zelf gekocht, die zat er niet bij. Weet ook niet of dat wel in de vaatwasser kan? Dan zou ik die gewoon zelf halen, is ook heel goedkoop.
stoffen speelgoed dat niet heet gewassen mocht worden heb ik lauw gewassen op de hand en daarna heet gestreken met en theedoek ertussen. let op, piepdingen kunnen ook daar soms slecht tegen!
Bijtdingen? Gewoon even afwassen met afwasmiddel. Mag niet uitgekookt of in de sterilisator - er zit water in
Bijtringen gebruik ik nog niet. Speelgoed zoals plastic ringen, knisperboekje en rammelaars spoel ik aleen af als ze buitenshuis (in restaurant, op straat) op de grond zijn gevallen. Ben niet zo van het uitkoken (nooit) of iedere dag sopjes maken, een beetje weerstand opbouwen vind ik wel goed.
Dames ik heb de vraag misschien wat onduidelijk gesteld. Ik bedoel gebruikte/tweedehandse speelgoed en voornamelijk bijtspeelgoed. wat je krijgt. En hoe je die dan het beste schoon kan maken en ontsmetten voordat je het aan je kindje geeft.
Gewoon lekker handafwasje. Aan alledaagse dingen waar ze op bijten, zitten ws meer bacteriën dan hierop. Op KDV "lenen" andere kids ook wel eens zijn bijtring. Lekker afspoelen of afwassen, afdrogen en klaar!