Moet het ff kwijt dames, sorry. Onze meid is een prima slaper. Slaapt meer dan het klokje rond en overdag ook nog eens zo'n 4a5 uur. Maar zo af en toe dan......dan komt er weer zo'n avond. Gisteravond was het weer zover. Madam ging rond half 8 naar bed en ging ook meteen slapen. Ik dacht al van, o dan heb ik een rustige avond en kan ik op tijd naar bed. Maar helaas, rond 22.30 ging er een luchtalarm af boven. Na 5 minuutjes bleef ze maar gillen en huilen dat ik maar met een flesje drinken naar boven ben gegaan. Maar niets was goed, niet drinken, niet troosten, niet spelen, alleen maar huilen. Na 1,5 uur geklungeld te hebben (en vriendlief in de tussentijd naar bed was gegaan) haar weer in bed gelegd. Tja, weer niet goed, weer gillen en huilen. Na 10 minuten nog steeds gillen en huilen toch maar weer uit bed gehaald en naar beneden gegaan, ze had wat pap gegeten en ik had de luier verschoond (was niet vies maar goed je probeert alles). Inmiddels alweer 1.00 en ze was zo moe dat ik weer naar boven ging. Kom ik boven hoor ik vriendlief het bos omzagen (mijn god wat kan ie snurken zeg), maar goed, ons meisje op bed gelegd. Nou na 5 minuten huilen was ze eindelijk stil. Ik ben ook meteen naar bed gegaan en viel uiteindelijk ook in slaap. 4.00, ons meisje hoest (slaapt normaal gewoon verder), en ja hoor daar gaan we weer, gillen en huilen en ze stopt niet. Hup weer uit bed troosten, water, yogi, pap, luier, spelen, niets is goed. Na een uur werd ze stil en rustig en gingen we weer naar boven, en ze sliep gelukkig weer verder. Maar nu moest ik nog slapen. Inmiddels alweer 5.30 en ik sliep nog niet. Om 6.00 liep de wekker af van vriendlief en vroeg nog hoe het gegaan was. Ik in een meuterbui, kl*te, hmmm was zijn reactie en ging naar beneden. Nou 6.30 ging het luchtalarm weer en ben ik maar opgestaan en heb haar mee naar beneden genomen. Ik kom de kamer binnen als een zombie en madam is zo vrolijk als een hoentje (snap er niets van na zo'n nacht), en wat doet papa, die lacht me gewoon uit , nou van je vriend moet je het bebben. Tja, dan ons meisje maar alvast een boterham, peperkoek en aardbeimelk geven. Het is nu 9 uur en ze ligt nu weer lekker te slapen, en ik zit hier brak te wezen met een huis vol rotzooi van vannacht . Het was me een nachtje zeg bah. Gelukkig heeft ze zo'n nachtjes maar zelden en slaapt ze normaal als een prinsesje. Zo moest het even kwijt. Zal nu de rotzooi maar eens op gaan ruimen.
Dat deed mijn schatje gisternacht.......en nu heeft ie waterpokken! Haha, ik hoop voor je dat het beter gaat!
Hier sinds een week precies hetzelfde. Eergisteren was begon hij van 21.30 tot 23.30. Zelfde als bij jou ik wilde ook net op tijd gaan slapen want hadden daarvoor ook al gebroken nachten gehad van 1.00 uur tot 3.00. Ons kindje is van 30-3 dus even oud. Wij weten ook niet wat het is, maar ik vermoed dat het te maken heeft met zijn tandjes onder komen er 2 door. Of het is een fase?
Heeft ze misschien last van tandjes? Vaak blijkt dat hier het geval te zijn, kom ik dan een paar dagen later achter. Sterkte vandaag en probeer anders tussendoor als je meisje op bed ligt nog ff wat bij te slapen.
Ik weet ook niet wat het kan zijn...maar misschien slaapt ze overdag iets te veel waardoor ze snachts niet zo heel diep meer slaapt! Mijn zoontje slaapt mx 3 uur overdag en dan van half 8 tot 7 uur....GELUKKIG geen last van nachtelijke feestjes, maar ik weet natuurlijk niet of dat komt doordat hij overdag minder slaapt tis maar een suggestie...
Oeffff, zijn nacht hakt erin. Ik zie je dat zwanger bent, dan is het helemaal zwaar lijkt me. Hier heeft Noah regelmatig van dat soort nachten. De ene keer zijn het tandjes, de andere keer is het een ooronsteking en weer anders weet ik het niet. Denk dat maar dromen ofzo. Ik ben alleenstaand dus moet er altijd uit. De volgende dag doe ik maar rustig aan dan. Vanochtend was Noah weer in zo'n bui, hij ligt nu al op bed te slapen. Hij is trouwens 11 maanden oud.
Of het een fase is weet ik niet, lijkt me niet omdat het maar eens in de 3/4 weken zo'n nachtje voorbij komt. En tandjes is het niet, ze heeft al haar tanden al en er is volgens mij nog geen kies is aantocht (kan natuurlijk zijn van wel, maar ik voel en merk niets aan haar). Tja, wij zaten ook te denken dat ze misschien overdag teveel slaapt, maar ik kan haar niet wakker houden, ze wil echt nog zoveel slapen. Misschien wel een nare droom (of 2), ik weet het niet. Ze is ook niet ziek of verkouden (nog nooit geweest overigens). Het gebeurd wel altijd als ik denk op tijd naar bed te gaan, ik denk dat ik dat niet meer moet gaan denken . Nee, ik weet echt niet waar die nachtjes vandaan komen. Ze zijn wel vervelend, dat wel.
gelukkig gebeurd het niet vaak dan. erg vermoeiend als ook niks werkt wat je probeert. Hopelijk vannacht weer een goede nacht met veel rust voor jullie allemaal.
En gisteravond en nacht is het weer perfect gegaan. Ze heeft geslapen van 19.30 tot 8.30. Dus waar die dramanachtjes vandaag komen af en toe, is en blijft een raadsel.
Hier was het vannacht ook een drama, ongeveer hetzelfde als jij beschrijft. En hier lag het aan de verstopte neus. Ze schrok zo dat ze door haar neus niet kon inademen dat ze helemaal in paniek raakte. En ook meteen klaarwakker. En het rare is dat de neusspray helemaal niet hielp, Het zat gewoon vol snot. Ook 2 uur wakker geweest, uiteindelijk wilde ze spelen. Toen ik het echt niet meer wist heb ik haar beneden in de box gelegd (en ze ging echt spelen!!) en ben op de bank gaan liggen.
Ach, zolang het bij een zo'n nachtje blijft...... Misschien zijn het idd tandjes, verkoudheid, groeipijn, je weet het vaak toch niet... De oudste heeft het bij ons ook wel eens, dan droomt hij ook heel erg, maar die is al 3, dus weer een hele andere fase. Met de jongste hebben we 5 maanden dat soort nachten gehad en nog wel erger ook, het gaat nu sinds kort beter. Ik las alleen dat je steeds met haar naar beneden gaat. In jouw geval zou ik dat niet doen, daar maak je het alleen maar leuker mee om wakker te worden en eruit gehaald te worden. Ik ben altijd met huilende krijsende wakkere kinderen in hun kamer of hooguit in die van onszelf gebleven, zonder licht, zonder gezelligheid. Niet dat het erg hielp, maar ik denk dat het anders nog veel erger zou zijn geworden. Misschien een tip voor de volgende keer?
Heel vervelend.. maar wees blij dat het maar voor een keertje was. Ons meisje heeft maandenlang zulke nachten gehad.. We waren gesloopt..
Oh herkenbaar! (vorige week had ik er ook een topic over geplaatst omdat ik me zo schuldig voelde nadat ik mijn geduld had verloren...). Ons meisje slaapt over het algemeen goed, maar zodra het donderdagavond/nacht is, besluit mevrouw om rond te gaan spoken... Mama moet de volgende ochtend dan namelijk om half 6 weer op! Na het dramatje van afgelopen donderdag heeft Zoë perfect geslapen, maar gisteravond was het weer raak. Huilen, brullen, niks is goed. Uiteindelijk maar de borst weer gegeven om half 1 en na wat laatst kreten is ze gaan slapen. Ik super chagie, ik was namelijk klaar wakker en mijn wekker ging alweer over ruim 4 uur. Mijn vriend zei: "ach lief, misschien valt het morgen wel mee en ben je hartstikke fit op je werk!" :x:x Zegt meneer die elke ochtend kan uitslapen!!:x:x Ik heb echt geen idee waarom onze lieve kleintjes af en toe zo'n nacht hebben. Het hoort er vast bij, maar heel blij wordt je er inderdaad niet van. En vaak maken wij mama's er drukker om dan onze mannen.. Hoe dat kan? Geen idee! Hoop dat je de komende nachten weer lekker door kan slapen!
mijn mannetje slaapt ook het klokje rond en overdag ook nog zo n 4/5 uur en heeft af en toe ook een onrustige nacht en hier klopt het precies met de sprongetjes als hij onrustig is (oei ik groei boek) dus ik ben altijd voor bereid en dan weet ik waar het aan ligt en dan weet ik ook dat het maar een fase is en probeer ik hem te troosten/speen geven en laat hem lekker liggen maar ik denk dat het met het vele slapen overdag weinig te maken heeft want dat doet mijn mannetje ook en slaapt normaal ook heel goed snachts
Toen ze nog wat jonger was, ging ik met zo'n nachten idd niet naar beneden. Ik gaf haar toen bv, ze friemelde wat aan voor 5 minuten en sliep toen weer verder. Maar nu is ze gewoon niet te houden met dit soort nachten, als ik met haar boven blijf, dan blijft ze de hele nacht doorgaan. Dus ja, als het helpt om ff naar beneden te gaan, dan doe ik dat natuurlijk. Je doet er alles aan om ze weer te laten slapen. Lisszy: Ik kan me vaag je topic herinneren ja. Tja, mannen, volgens mij zijn ze (bijna) allemaal hetzelfde qua reactie . En toch is het gek toch, dat ze af en toe van die rare spooknachten hebben?
ik denk dat er hier een 8 maanden sprongetje is. Ook een ramp nacht. 3x wakker en dan ook niet 5 minuten. emma kruipt nu steeds omhoog. en gaat dan huilen. gelukkig eet ze goed. hopelijk is het snel over
Herkenbaar allemaal, Vannacht was het hier raak, ik ben er wel 10x uitgeweest... Nu slaapt madam heerlijk en ik zit hier met wallen tot onder m'n enkels.
Hihi, dat heb ik dan ook ja na zo'n nacht. En wat zegt vriendlief dan: Hè, de wallen zijn weer geopend , heb je weer een lekkere nacht gehad (hij slaapt werkelijk overal doorheen, en merkt niks van een gillende meid in een kamer langs ons)