Vliezen laten breken weeën?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Memommy, 2 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Memommy

Memommy Actief lid

10 dec 2016
    209
    2
    18
    Voor diegene die hun vliezen hebbeb laten breken door de verloskundige of in het ziekenhuis kwamen bij jullie de weeen toen?
    En was t vruchtwater helder?

2. Memommy

Memommy Actief lid

10 dec 2016
    209
    2
    18
    Oja en hoever in je zwangerschap was je toen?

3. leutjj

leutjj Niet meer actief

Was bij beide 40 weken. Had al ontsluiting en weeën. Ze hebben ze gebroken. Daarna kwamen de weeën wel meer op gang. De eerste heeft 5 en half uur gestuurd voor nadat ze de vliezen baken. En de tweede, 2 uur. Om 22 uur braken ze mijn vliezen, 23:45 nog 5cm ontsluiting en 23:58 lag onze dochter al in mijn armen.

4. lynole

lynole Fanatiek lid

22 nov 2014
    1.433
    587
    113
    Vrouw
    Bij mij hebben ze bij 40+5 mijn vliezen gebroken.
    Ik had al 24 uur weeën en 4 cm ontsluiting, na t breken van de vliezen werden bij mij de weeën niet heftiger en bleef ik ook steken op 4 cm.

5. LoveXx

LoveXx Fanatiek lid

15 feb 2012
    1.754
    116
    63
    Ik was 39 weken zwanger toen ik weeën kreeg. Ik wilde graag thuis bevallen dus toen de vk kwam ging ze me toucheren (3cm) en wilde ze mn vliezen breken om gelijk te kunnen zien of baby niet gepoept had en ik dus thuis kon blijven.
    Na het breken vd vliezen ging het ineens heel snel! Kwam in een weeënstorm en ben in 2 uurtjes van 3cm naar 10cm gegaan.. :)

6. Am1989

Am1989 Lid

1 feb 2015
    27
    0
    1
    In de avond om half 9 braken mijn vliezen bij 38.5 weken zwangerschap. Rond 10uur ib de ochtendkwamen de weeën al gelijk om de 5min. Rond 11 uur ging ze toucheren en bleek al 3cm te hebben. Rond 1 uur weer getoucheerd 4-5cm maar ze voelde nog een vlies laag(ik had blijkbaar een scheurtje ergens). Dus toen heeft ze minn vliezen gebroken. En toen.......... waren mijn weeën weg.. helemaal geen weeën meer

7. MMandI2

MMandI2 Lid

4 nov 2015
    25
    20
    3
    Na 2 dagen weeën en nog maar 2 cm. ontsluiting zijn mijn vliezen gebroken. Ze werden toen wel heftiger, maar toen ik 2 uur later werd getoucheerd, was de ontsluiting niet gevorderd. Uiteindelijk dus weeënopwekkers gehad. Overigens was het vruchtwater gewoon helder.

Over het algemeen zorgt het breken van je vliezen wel voor een toename van weeën en ontsluiting.

8. Mythique

Mythique Fanatiek lid

3 apr 2015
    4.778
    3.907
    113
    @Memommy ben je nog steeds aan het wachten??

9. EverAfter

EverAfter Bekend lid

14 aug 2014
    674
    43
    28
    Vrouw
    Afgelopen maandag tweede inleiding met 38.2 weken. Op zondag ballon om nog wat meer ontsluiting te creëren (had al 2cm), maandagochtend vliezen gebroken en vanaf toen alles zelf op gang gekomen en binnen 4u bevallen zonder weeopwekkers of wat ook. Had voor het breken dus wel al bijna 4cm ontsluiting en tweede kindje.

Tuttebelleke vindt dit leuk.
  10. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Mijn vliezen zijn 3x doorgeprikt aan het eind. 2x met 8 cm ontsluiting en 1x met 4 cm. Ik ben elke keer binnen een kwartier daarna bevallen. Bij die van 4 cm was dat wel erg heftig zoals je je kunt voorstellen. Maar ik had dus al wel weeën en ontsluiting.

11. Sammie2017

Sammie2017 Fanatiek lid

14 feb 2014
    1.030
    10
    38
    Met 40+5 zijn ze gebroken voor het inleiden. Kreeg meteen weeen en vruchtwater was twijfelachtig.

12. 1BB

1BB Bekend lid

3 okt 2016
    573
    67
    28
    Vrouw
    ♡
    Met 7cm ontsluiting zijn ze doorgeprikt. Een uur later was ze er (incl 30 min persen). 1e kind en vruchtwater was zoals het hoort.

13. Nele87

Nele87 Fanatiek lid

24 feb 2012
    1.286
    9
    38
    Vrouw
    40+5 vliezen gebroken. Had toen 2 cm ontsluiting. Anderhalf uur later was ik al bevallen!
    En dat allemaal zonder voorweeen :thumup:

14. Donutlover

Donutlover Fanatiek lid

1 jan 2017
    3.316
    1.730
    113
    Met 3cm doorgeprikt 30min later is hij geboren.
    Daarvoor 2,5 uur weeen gehad

15. nosilla

nosilla Fanatiek lid

31 okt 2016
    1.584
    981
    113
    Vrouw
    Niet in Nederland
    Bij mij zijn de vliezen pas helemaal aan het eind bij 9 cm ontsluiting doorgeprikt. Het vruchtwater was helder. Mijn ontsluitingsweeën gingen daarna al snel over in persweeën maar ik had de heftigste weeën wel al zo goed als gehad dus ik vond het niet veel heftiger daarna.

16. Humava

Humava Niet meer actief

Ik had bij mijn laatste bevalling al weeën maar nadat de vk mijn vliezen had doorgeprikt kreeg ik een heuse weeenstorm. Ik ging toen van 5 cm ontsluiting binnen 15 minuten naar 10 cm. Zoontje had in het vruchtwater gepoept trouwens. Alle 3 hebben ze bij mij in het vruchtwater gepoept.

17. LiveLifeLovely

LiveLifeLovely Niet meer actief

Hier bijna 1,5 week overtijd. In de ochtend de vliezen door laten prikken in de hoop dat er wat op gang kwam.

Einde van de dag nog geen reactie, toen naar het ziekenhuis alsnog ingeleid met infuus.

18. Daisyvdm

Daisyvdm Actief lid

2 nov 2014
    326
    23
    18
    Vrouw
    Bij beiden zwangerschappen mijn vriezen laten breken, en beide keren begonnen direct de weeën en ging de ontsluiting snel.

19. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.695
    4.304
    113
    noord holland
    Eerste: met wat weeën naar het ziekenhuis, daar stopte de weeën, bleek toch 2 cm te hebben dus ze besloten de vliezen te breken, daarna kwamen weeën weer terug en werden ook meteen serieus. 3,5 uur later bevallen.
    Tweede: bevalling begon met weeën, na 2 uur ongeveer gebeld omdat het toch wel serieus leek, toen ze kwam 7/8 cm ontsluiting, vliezen werden gebroken en toen kon ik vlot daarna gaan persen.
    Derde: begonnen met weeën, waarschijnlijk erna een hoge vliesscheur waarna de weeën sterker werden. Meteen naar ziekenhuis, bleek 5 cm te hebben, vliezen werden gebroken en daarna binnen 20 min. bevallen.
    Dus alle 3 de keren had het breken van de vliezen direct resultaat.
    Zeker de eerste keer omdat ik toen voor een eerste bevalling nog nauwelijk bezig was en ook nog maar op 2 cm zat. Na het breken van de vliezen zette het direct door.

20. Luna30

Luna30 Fanatiek lid

8 aug 2014
    1.567
    420
    83
    Zuid-Holland
    Bij mijn eerste bevalling zijn mijn vliezen gebroken toen ik een tijdje op 6 cm bleef hangen. Toen kreeg ik een weeënstorm en niet veel later mijn zoontje geboren.

Deel Deze Pagina