Bed in woonkamer?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Yummy, 9 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Twee weken geleden kwam de verloskundige bij ons thuis en vertelde ze dat ivm onze trap (vrij steil en er zit boven een inbouwkast in het trapgat gebouwd) ik bij een thuisbevalling niet boven op bed mag bevallen. Mocht er iets gebeuren dan kunnen hulpdiensten waarschijnlijk zeer moeilijk met een brancard weer naar beneden oid.

Ze adviseerde om een eenpersoonsbed in de woonkamer te zetten. Dat wil ik opzich wel, maar dat zal betekenen dat we speciaal een eenpersoonsbed zullen moeten kopen? We hebben boven een tweepersoonsbed als logeerbed maar die kan niet naar beneden en ons andere logeerbed is een opklapbed en dat is natuurlijk niet handig voor een bevalling :D

Hoe doen anderen dit die thuis willen bevallen (of in ieder geval eerst thuis willen beginnen)? Ik heb al contact gehad met de thuiszorg (Icare) maar daar hebben ze helaas geen bedden te leen.

2. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    je kunt een bed lenen/huren bij de thuiszorgwinkels...

dus dan hoef je het niet te kopen iig...

3. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Nou lenen kon dus niet bij de thuiszorgwinkel (Icare) en huren was alleen mogelijk als je een medische indicatie had. Ze hadden ook geen kraambedden maar alleen verpleegbedden?

Ze vertelde dat dit tot 5 of 6 jaar geleden wel kon, maar nu niet meer.

4. myque

myque Lid

9 feb 2012
    32
    0
    6
    Voor mij de reden om poliklinisch te bevallen...

5. cerberus

cerberus Fanatiek lid

19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ben twee keer in woonkamer bevallen...
    Bij nummer drie had ik bed geleend....

En de laatste keer heb ik bed gekocht....
    Eigenlijk bed voor dochter... Dat wist ze ook, maar dan pas als ik baby uitgepoept had.....

Liep ik nog ver overtijd ook.... En zij maar wachten op dr bed....
    Nu slaapt ze dus in bed waar broertje in geboren is....

Thuiszorg winkels hier, kon ik bed huren trouwens, maar belachelijk veel geld.... Tenzij ik medische indicatie zou hebben van vk... Maar dan echt medisch!

6. Evvie

Evvie Fanatiek lid

13 feb 2012
    1.118
    30
    48
    Bij de intake van de kraamzorg zei ze tegen mij dat het mogelijk was via hun een bed te huren. Wellicht een optie?

7. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Voor mij was dit bij de eerste ook de reden om poliklinisch te bevallen. Jaren '30 bovenwoning met twee steile trappen... dat ging 'm sowieso niet worden.

8. Tjilpje

Tjilpje Fanatiek lid

3 mrt 2010
    1.950
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat raar ik heb hier drie keer een bed in de huiskamer gehad, gehuurd bij de thuiszorgwinkel en bij alledrie kreeg ik alles vergoed.

Koste me niks en werd gebracht en gehaald.

Is er echt niks anders in de buurt?

9. Poemi

Poemi Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.367
    0
    36
    Zuid-Holland
    Klinkt een beetje als onze trap, maar daar werd niet moeilijk over gedaan door de kraamzorg en de verloskundige bij de eerste. Ik zie ze hier ook niet zo gauw met een brancard de trap af komen, maar dan verzinnen ze vast wel wat anders. Kun je anders niet een logeerbed lenen van iemand in je omgeving? Eentje die natuurlijk niet al te moeilijk in en uit elkaar te krijgen is.

10. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Via hulpmiddelencentrum kun je als het goed is een bed huren.

11. Pickle

Pickle Fanatiek lid

7 mei 2010
    1.293
    5
    38
    Klinkt misschien gek, maar misschien is de eettafel een optie? Ik moest ook in de woonkamer bevallen (omdat daar ook het bevalbad stond), en wij hebben een heel grote stevige eettafel, waar we gewoon een eenpersoonsmatras op hebben gelegd. Ideaal. Was ook precies de goede hoogte voor de vk. En heb je gelijk een leuke anekdote voor als je mensen te eten krijgt ;)

12. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Thnx voor alle reacties!

Zoals ik al heb gezegd (dus misschien even teruglezen de volgende keer? :)) heb ik contact gehad met het hulpmiddelencentrum van de thuiszorg en dit was niet mogelijk.
    Ja huren wel, maar voor dat geld kan ik 2 nieuwe bedden met matras kopen dus dat vind ik een beetje to much.

Poemi: Tja hier gaf de verloskundige dus meteen al aan dat de trap een probleem zal worden wat boven bevallen betreft :( Erg jammer want ik had juist graag boven willen bevallen. Twijfel nu sowieso wel een beetje of ik thuis wil bevallen want ik weet niet of ik bevallen in de woonkamer prettig vind.

Evvie: De kraamzorg verwees mij door naar de thuiszorg dus helaas kunnen zij ook (wat dit betreft) niets voor mij betekenen.

Pickle: Ja de eettafel hebben we ook aan gedacht (we hebben namelijk een prima 1 persoons matras op zolder liggen), maar dat is opzich wel behoorlijk hoog en ik ga dan dus wel twijfelen over of ik wel thuis wil bevallen. Weet niet of ik het zie zitten om boven op tafel in de woonkamer te liggen, dan is een lekker bed in het ziekenhuis wellicht fijner :)

13. memmievan3

memmievan3 Actief lid

16 mrt 2012
    332
    0
    0
    friesland
    mag ik vragen waar je ongeveer woont.
    er staat in het noorden van het land, kan je bij een andere plaats in de buurt komen.
    dan kan ik kijken voor je wat ik kan doen om mee te helpen zoeken

14. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Memmie: ik woon in de hoofdstad van Drenthe :)

15. memmievan3

memmievan3 Actief lid

16 mrt 2012
    332
    0
    0
    friesland
    'sorry kan daar n iks voor je vinden.
    zie wel op icare website staan dat je een indicatie van huisarts kan krijgen voor een hoog laag bed.

misschien is het een optie om even te overleggen met je ha hierover en dat je die kan krijgen. dan is het gratis.

succes

16. Kylie1986

Kylie1986 Niet meer actief

Je kan het eventueel ook via je verzekering proberen.

17. memmievan3

memmievan3 Actief lid

16 mrt 2012
    332
    0
    0
    friesland
    wel raar trouwens, in friesland kan je ze gratis huren en in groningen ook. drenthe weer niet.

ff verhuizen anders:D

18. luckybird

luckybird Fanatiek lid

2 sep 2009
    1.274
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als je wel een matras hebt, misschien kan je dan bij de kringloopwinkel een bed halen?

19. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Graag (maar niet naar Groningen of Friesland haha) :D

Drenthe blijft gewoon een stomme provincie :)

We gaan maar eens kijken naar een goedkoop bedframe. Ikea is ook niet duur geloof ik?

20. Kylie1986

Kylie1986 Niet meer actief

verzekering?

Deel Deze Pagina