Bed kapot door klossen!!!

Discussie in 'De bevalling' gestart door Sanne2011, 29 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wintersun

Wintersun Fanatiek lid

14 jan 2014
    2.091
    0
    0
    omgeving Utrecht
    Ons bed os 2 jaar geleden ook kapot gegaan door de klossen. We lagen te slapen en ineens krak, daar zakten we door het bed. Ik was toen 37.3. (Zou vijf dagen later ingeleid worden) het weekend meteen een nieuw bed gehaald en in elkaar gezet.
    Hebben een bed gehaald die hoger is dan een normaal bed en ik heb de kraamzorg nergens over gehoord

2. din0

din0 VIP lid

14 aug 2011
    5.172
    1.848
    113
    Misschien via thuis zorg een bed vragen die zijn hoog.
    Wij wilde dat ook niet bed op klossen doen dus bij de eerste hebben we een bed besteld via thuiszorg en weg gedaan zodra het mocht van de KHulp was 3 dagen na de bevalling.
    Wilde toen thuis bevallen dus het was wel nodig Ben alsnog naar het Zhuis gegaan.
    2e moest geboren worden in het zhuis omdat ze gelijk getest werd op een ziekte.
    Dus toen geen bed maar onze eigen en dat ging goed.

3. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Hmm vreemd had er nog nooit van gehoord dat dit kon gebeuren. Ons bed staat al weken op klossen en niets aan het handje en hoop ook dat het niet gebeurd balen !

4. madelief80

madelief80 Actief lid

25 apr 2011
    187
    0
    0
    NULL
    Noord holland
    Wij hebben hem ook niet op klossen gezet
    Was geen probleem volgens de kraamhulp

5. Marlijn82

Marlijn82 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.968
    0
    0
    Overijssel
    Ik begrijp dat verhaal op klossen ook niet zo goed. Daar zijn die bedden gewoon echt niet op berekend.

Hier het bed niet op klossen maar op dikke balken gehad. Was nog niet volledig de hoogte die die moest zijn, maar ze konden mij echt de boom in. Ik ben zelf maar 1.53 en vond het wel prettig dat ik zelf nog gewoon zonder krukje in en uit bed kon komen.

Wou trouwens in het ziekenhuis bevallen en dat is ook gebeurt. Heb de kraamhulp wel gevraagd of ze er een probleem mee had, dan zou manlief het bed namelijk wel gewoon verschonen. Maar was geen probleem. Ze vond het zelf ook niet zo'n goed idee een kraamvrouw en een krukje.

Hoop dat alles goedkomt voor je moet gaan bevallen. Dat je sowieso je kraamweek zonder rompslomp in je eigen bed kan liggen.

6. Sanne2011

Sanne2011 Fanatiek lid

23 feb 2011
    4.151
    0
    0
    dank jullie wel dames ...
    ze zijn nu bezig ; ml en sv
    dus hopelijk vannacht in ons eigen bedje
    maar omhoog gaat hij niet meer

7. Sanne2011

Sanne2011 Fanatiek lid

23 feb 2011
    4.151
    0
    0
    bed is gestut
    ik ben benieuwd

8. danielle

danielle Actief lid

17 aug 2010
    151
    14
    18
    NULL
    NULL
    Hopen dat het bed het houdt. Bevalling van mijn zoontje was in het ziekenhuis. Ik ben niet zo groot en ons bed heeft dikke houten randen. Vandaar geen klossen. Voor de kraam geen probleem.
    Ook nu gaat hij jirt op klossen. Ik krijg een keizersnee en verblijf daardoor zoiezo wat langer in het ziekenhuis. En na dit verhaal... Het is ook wel logisch dat een bed niet op klossen kan als ik er zo over denk.

9. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.046
    2.913
    113
    't Gezellige Brabant
    Wat een toestand zeg. Je bevalling zou spontaan beginnen als jij er in had gelegen. Ik hoop dat 'ie nog even houd tot na je bevalling.

Na het lezen van dit topic ben ik wel een beetje huiverig. Ik heb van de week die klossen opgehaald en ik vind die dingen zelf er dus helemaal niet robuust uit zien. Ze zijn maar van plastic. Is dit altijd zo? Ons bed is ook nog niet zo oud, dus twijfel nu eigenlijk wel.

Wij hebben in ieder geval bedacht dat we ze er pas onder gaan zetten als de weeën beginnen. Desnoods vragen we de buurman even te helpen.

10. Sanne2011

Sanne2011 Fanatiek lid

23 feb 2011
    4.151
    0
    0
    hier metalen klossen lief of stoer
    straks het bed maar testen
    en idd je zult er maar in liggen op dat moment!!
    of erger nog : aan het bevallen zijn!

11. Luna28

Luna28 Niet meer actief

Hier gaan de klossen er ook niet meer onder. Drama met in /uit bed stappen ( zeg maar gerust klimmen..) en de middelste poot is gesneuveld de vorige keer. Ik heb een aerobed, dus moet t bed hoger blaast ze die maar op, leggen we die op ons matras en ga ik daar wel op liggen. Voor een weekje controles vind ik het wel prima zo. Tijdens de intake ook gezegd dat we het zo gaan doen en dat was prima.

12. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Ons bed is best hoog, iets boven 60cm schat ik. Ik ben niet groot, dus wordt ook klimmen denk ik...
    Kraamverzorgster zei dat het niet uitmaakte hoe we het verhoogden, klossen, kratten, extra matras er bovenop was ook prima zei ze. Die laatste optie lijkt ons ook de makkelijkste. We hebben toch twee eenpersoons matrassen.

13. Marlous28

Marlous28 Fanatiek lid

5 mei 2010
    2.645
    0
    36
    Twente
    Ik kan me voorstellen dat je je bed niet meer op klossen wilt. Bij de eerste hadden we het bed ook op klossen en ik was ook constant bang dat hij door zou zakken. Gelukkig niet gebeurd. Nu hebben we een boxspring met elektrisch verstelbare bodem die zelf al zo'n 75 cm hoog is en die ga ik echt niet op klossen zetten. Dan kan ik wel een huishoudtrappetje er naast zetten. Plus dat dat bed loeizwaar vanwege het hoofdbord wat er aan vast zit. Tijdens de intake zei de kraamzorg dat het bed verschonen e.d. dan in overleg ging maar als ze dit niet wil dan kan mijn vriend dit altijd nog doen. Bevalling wil ik poliklinisch doen. Gelukkig is mijn team met verloskundigen niet zo heel lang dus denk dat dat ook geen probleem oplevert.

14. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Hier zet iedereen eigenlijk gewoon een 1 persoons in de woonkamer. Heerlijk om als kraamvrouw met baby gewoon rustig op je bed beneden te kunnen liggen.

15. Eki

Eki Fanatiek lid

20 jan 2012
    2.127
    1
    36
    Wij hebben een eenpersoonsmatras op ons eigen matras gelegd, werkte prima. Zodat de kraamverzorgster weg was ging het matras weer weg.

16. minimuis

minimuis Fanatiek lid

17 aug 2007
    4.066
    5
    38
    Vrouw
    Hier het bed gewoon laten staan kregen alleen te horen dat ze dan het bed niet mocht verschonen nou dat was voor ons geen probleem dat heeft mijn vriend toen gedaan ik mocht zelf niks vanwege keizersnee

Deel Deze Pagina