Tuin voor i.p.v. achter

Discussie in 'De lounge' gestart door Lovely83, 14 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Ik ben benieuwd wie zijn tuin voor heeft i.p.v achter. Hoe bevalt dit?

Wij hebben een leuk nieuwbouwproject op het oog. Deze heeft een kleine achtertuin aan het water en een grote voortuin.
    We zouden eventueel schuifdeuren aan de voortuin kunnen doen, zodat het 1 word met de woonkamer of keuken.

2. Harperhazel

Harperhazel Niet meer actief

Ik kan me hier niks bij voorstellen, heb alleen maar ervaring met bepaalde straten waar mensen graag in hun voortuin zitten.... :|;)

skiwi, Riverdale87, NavyCrimson91 en 4 anderen vinden dit leuk.
  3. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Dit is voorbeeld van de voortuin

Louise11110, Gaby123, fanona en 2 anderen vinden dit leuk.
  4. Harperhazel

Harperhazel Niet meer actief

Ooh nou dit kan prima toch! Super leuk!

Hopsatee vindt dit leuk.
  5. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Lijkt me vreselijk!
    Privacy als je in je tuin zit, vindt ik wel erg belangrijk.

Nikki88, Sado, rums en 4 anderen vinden dit leuk.
  6. Kipsate

Kipsate Fanatiek lid

22 jul 2015
    1.224
    1.240
    113
    Mijn zusje heeft dit! Ze hebben een oprit met een afdakje waar de auto staat. Dan is de schutting met daarachter de enorme voortuin. Als onbekende dus bij haar willen aanbellen moeten zij door de voortuin lopen waar ook bijvoorbeeld de bbq staat en een loungehoek. Ik zou ervoor kiezen om al een bel bij de schutting te plaatsen met eventueel een camera. De brievenbus staat daar wel dus de postbode hoeft niet de tuin door :). Verder voelt het niet heel veel anders dan een "normale" tuin.

Manque vindt dit leuk.
  7. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Zou zou het wel kunnen ja. Al hecht ik persoonlijk meer waarde aan een grote achtertuin. :)

8. Kipsate

Kipsate Fanatiek lid

22 jul 2015
    1.224
    1.240
    113
    Het voorbeeld van jou is trouwens wel iets anders. Bij haar hebben alle buren gewoon een schutting om de tuin waardoor je wel genoeg privacy hebt.

9. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.024
    1.850
    113
    Provincie Groningen
    Persoonlijk vind ik dit niet zo prettig.
    Omdat de voordeur daar ook zit en de postbode etc gewoon in de voortuin komen.
    Dus ook als je in je bikini in de tuin ligt, kinderen in het zwembad liggen etc.

Die huizen bij ruischerwaard hebben hetzelfde idee qua achtertuin aan het water.
    Het valt mij altijd op je aan de achterkant aan het water, bijna nooit iemand ziet zitten.

suus1983 vindt dit leuk.
  10. Manque

Manque Niet meer actief

Hier in de straat heb je ook een paar blokjes met een grote voortuin en een heel klein plaatsje achter. Een aantal van die voortuinen hebben een grote schutting of heg (2 mtr.) er omheen. Voor het straatbeeld niet echt mooi, maar ik ben wel eens bij een paar van die mensen binnen geweest en het is wel superfijn om zo 'afgelegen' te zitten. Geen uitkijk op de straat of geparkeerde auto's etc. stiller dan bij ons thuis (wij hebben wel veel straatgeluid).

Die mensen hebben overigens intercom en brievenbus aan de straat, dus niemand komt zomaar door de voortuin heen.

sillies, Sugarblossom, amdaa en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  11. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Dit is de achtertuin.

Ik twijfel, onze kinderen spelen meestal voor de deur en momenteel hebben wij achter ook weinig privacy i.v.m. brandgang waar de kleine kinderen allemaal spelen.

Andere kant kan iedereen maar je tuin inlopen,onze huidige tuinder kan ik op slot doen als ik geen onverwachts bezoek wil.

12. Manque

Manque Niet meer actief

Jeetje, dat is toch helemaal niet zo'n kleine achtertuin? Ziet er behoorlijk idyllisch uit allemaal :)

Mamavandrie34, Meca, Uuz en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  13. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.024
    1.850
    113
    Provincie Groningen
    Ooo dat is toch nog een stuk groter dan dat ik dacht!!!
    Hier zou ik niet zo'n probleem mee hebben!

14. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Ruimer dan Ruischerwaard zoals het nu lijkt, want daar zie je inderdaad nooit iemand zitten!

15. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Het is niet mega klein, maar goed wel anders dan de standaard natuurlijk.

Ik ben vooral benieuwd hoe de regels zullen zijn qua schutting plaatsen voor. Zul je zien dat ze dat juist weer niet willen.

16. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    Achtertuin lijkt me inderdaad niet erg klein. Niet zo lang, maar wel breed. Maar omdat je bij het water zit kijk je niet tegen schutting aan, wat het ruimer maakt voor het oog.
    En denk dat je betreft voortuin er wel wat leuks van kan maken dat je toch privacy hebt, want er is genoeg ruimte.

Syane vindt dit leuk.
  17. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Intercom en brievenbus aan de straat zou inderdaad optie kunnen zijn.
    Heb je niet direct mensen door je tuin.

18. Willes

Willes Fanatiek lid

14 nov 2006
    1.127
    70
    48
    Achter lekker loungen aan het water en voor de kinderen een leuke speelplek in de voortuin maken. Ideaal!

Sugarblossom en Athina vinden dit leuk.
  19. Manque

Manque Niet meer actief

Ja, maar deze buurt is net België, zo'n rommeltje van huizen in allerlei kleuren en maten, tuinen voor, tuinen achter, garageboxen, opritten, buurtstegen, echt een allegaartje van bouwstijlen en aanzichten. Ik hou ervan. Maar ik kan me helemaal voorstellen dat in zo'n mooie nieuwbouwwijk wel regels zijn over de soort en hoogte heg/schutting die er geplaatst mag worden. En of er brievenbussen aan de straat mogen en hoe deze er dan uit moeten zien.

20. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Precies, ben ik ook bang voor dat dit het geval zal zijn.
    We gaan volgende week dinsdag naar de informatie avond en ga daar zeker informatie over vragen.

Deel Deze Pagina