Wie heeft het bed niet verhoogd? Ik heb veel moeite met in en uitstappen, wil toch niet thuis bevallen en mag ook niet thuis bevallen. Mijn man kan best het bed verschonen in de kraamtijd. Zijn er dan nog wel redenen om die klossen er onder te zetten?
dat ligt eraan wat voor kraam je hebt... sommigen doen moeilijk,sommigen niet. T is ook voor helpen bij voeding, controles de mijne deed ook de baby aankleden en verschonen bij mij op bed.. zodat ik erbij kon zijn. Ik kon me bed niet uit namelijk. Ik heb een KS gehad, en mijn man heeft ze na de KS eronder gezet, vlak voor ik naar huis kwam
Het zijn de arbo omstandigheden van jouw kraamhulp. Vind het eerlijk gezegd nogal aso om dat niet voor elkaar te hebben. Je tekent er tenslotte ook voor, voor de arbocheck. Je wilt zelf toch ook comfortabele werkomstandigheden?
Waarom ben ik nou meteen aso? Ik vraag het gewoon. En het probleem is dat ik nogal klein ben. Uit vorige ervaringen kan ik je vertellen dat ik meer schade heb opgelopen in en uit het bed dan van de bevalling .
ja snap dit ook niet??? echt een belachelijke opmerking. daarbij kun je als je niet zelfstandig genoeg bent nog altijd je bed verhogen. lijkt mij geen probleem. wij hebben al een zeer hoog bed. (net niet hoog genoeg) maar dit was zeer duur en ga dit echt niet verhogen als ik gewoon mezelf kan verzorgen. het word een ander verhaal als ik alleen op bed verzorgd kan worden.
Wij Willen niet vanwege beschadiging van de vloer als alternatief Hebben we op de boxspring een extra 1 persoons matras gelegd dan is het wel hoog genoeg
@ts ik weet het niet, maar ik ga het ook vragen bij het kraambureau als we een afspraak hebben of het ook anders kan. En ik begrijp echt niet waarom er nou weer iemand aso genoemd moet worden wanneer ze een gewone vraag stellen. Heel vermoeiend elke keer die mensen die niet gewoon behulpzaam kunnen zijn maar vooral willen laten zien hoe perfect (NOT) ze zelf zijn
Ik zou wel het bed op klossen zetten. Dan kun je er evt een opstapje naast zetten. Ons bed is zelf net iets te laag om zonder klossen te laten, dus wij moesten ze er wel onder zetten. Evt. kun je idd ook een extra matras op je bed leggen en kijken of je het dan redt qua hoogte. De klossen zijn niet alleen voor de bevalling en daarna het verschonen, maar ook jij blijft onder controle, ze checkt jouw onderkant ook met regelmaat en verzorgt je wanneer dit nodig is.
Ja dat was hier dus ook..ik denk dat als dat bed op klossen had gestaan, ik meer moeite had gehad met in en uit bed komen dan hoe het bed nu is. De kraamhulp wat wij hadden, vond het goed zo, zonder klossen. Heb hier wel de eerste dagen in het ziekenhuis gelegen, dus eigenlijk bij thuiskomst niet meer in bed gaan liggen.
Bij de tweede en derde nu geen klossen onder het bed. Vk niet gehoord die thuis kan kijken hoeveel ontsluiting ik had en ook de kz niet gehoord. Ze heeft twee keer mijn bed verschoont. Ze willen het voor als je thuis bevalt, wat ik niet deed en voor de borstvoeding, die ik ook niet geef.
Hier nooit ons bed op klossen gehad.... Nog nooit een kraamverzorgende gehad die er moeilijk over deed...
Thx meiden! We willen misschien nog een nieuw bedframe kopen omdat hier nu een brede rand omheen zit die ook nietprettig is met in en uitstappen. Dan kunnen we kijken naar een iets hogere. Wat is eigenlijk de hoogte waarop het bed zou moeten staan?
Hoho, ik typ nergens dat ik jouw aso vind omdat je een vraag stelt, en zo is de reactie ook niet bedoeld, sorry als het wel zo overkomt . Ik vind alleen, als reactie op jouw vraag, dat we dankbaar moeten zijn dat het in NL zo goed gregeld is qua kraamzorg. En om deze beroepsgroep te beschermen, en natuurlijk ook de verloskunde (check van de wond e.d) zijn arboregels opgesteld, zoals in elke sector aanwezig zijn. En als ik dit topic lees, zijn er veel vrouwen die het om welke reden dan ook maar niet doen. Daar zijn de regels niet voor opgesteld, en daarmee kom je de kraamzorg niet echt tegenmoet. En dat vind ik inderdaad 'niet netjes'. Voor een keer zal het heus geen kwaad kunnen, maar als iedereen nou zo denkt? daar ging het mij een beetje om. Daarnaast is het natuurlijk nooit fijn om met je hechtingen over het matras te moeten glijden om eruit te komen, maar volgens mij is dat bij een laag bed niet minder erg om goed tot op de rand te mobiliseren.
Heb hier bij beide kinderen ons bed niet verhoogd. Wij hebben een box spring en die was 6 cm te laag.... Ik heb dit bij de intakes ook beide keren aan gegeven dat ik dat niet doe en daarom bij de arbo check dit ook vermeld erop. Beide keren geen probleem, alleen zeiden ze dat ze dan het bed niet zouden verschonen. (beide kraamzorgsters hebben dat wel gedaan trouwens!) Maar dat was geen probleem, ik heb ook nog een man die me kan helpen daarmee...... Maar het is niet alleen de kraamzorg die er om vraagt, mijn verloskundige die me kwam checken op ontsluiting (voordat we naar het ziekenhuis gingen om poliklinisch te bevallen) vroeg er wel om, maar zei had last van haar rug op dat moment en daarom vroeg ze erom. De andere 2 VK die na de bevalling langs kwamen om te kijken bij de 2de bevalling (mijn wonde was ontstoken en kon niet uit bed komen) Zeiden er allebei niets van.... het was dus geen gigantisch probleem, wat ik wel had gedaan doordat het maar 6cm was, was een matras extra bij de hand staan. Dat kon dan voor de VK er ff op gegooid worden..... Ik weet niet hoe laag je bed is, heb ook niet verder gelezen eigenlijk als je openingspost.........Maar misschien is dat een optie ipv je hele bed te verhogen? Groetjes, en praat er gewoon over met je vk en kraamzorg...nee heb je ja kun je krijgen toch??
Ik zou gewoon even overleggen met het kraambureau. Ik vond het wel handig, m'n bed op klossen, kon ik er makkelijk uitglijden haha.
Ons bed is 65 cm en het moest 80 tot 90 zijn. Voor de vk / bevalling hadden we er een extra matras op. Die mocht er na de bevalling af van de kraamhulp
Ik had op marktplaats gratis een eenpersoons matras gehaald wat ik erop liet gooien als dat nodig was. Hoesje van Ikea (1,99) erover en klaar was Rata.