Hallo dames, Bij mijn eerste kindje had ik mij aangemeld bij kraamzorg Rotterdam, omdat ik ook in Rotterdam woon. Het duurde best lang voor er iemand kwam na de bevalling, eigenlijk kwam die pas nadat wij zelf 3 keer hadden gebeld en mijn verloskundige ook nog had gebeld dat er iemand die dag nog MOEST komen. Ik heb dus eigenlijk niet zo´n zin om mij weer bij hen aan te melden. Zij gaven aan dat zij het erg druk hadden door een golf aan geboorten en uiteindelijk hebben zij een externe ingeschakeld. De eerste die kwam, vond ik een heel raar mens, die helemaal niets heeft gedaan die dag, ze is 3 uur geweest, heeft daarvan 2,5 uur op mijn bed met ons zitten kletsen en heeft een half uur koffie gedronken die wij notabene ook nog zelf hadden gezet voor haar. Degene die vanaf de dag erna kwam, was geweldig ! Maar zij was niet van Kraamzorg Rotterdam en is inmiddels gestopt met het werk. Nu kan ik dus kiezen uit 2 andere organisaties, Kraamzorg Careyn of Kraamzorg de Waarden. Mijn vraag is dus aan jullie, of jullie ervaring hebben met een van deze twee organisaties en of jullie deze nogmaals zullen vragen mocht er nog een kindje komen. Jullie zouden mij er erg mee helpen !
Als iemand toevallig weet hoe het werkt met een kraamhotel, hoor ik dat ook graag. Slaapt je partner bijvoorbeeld ook daar, of alleen mama met baby...
Ik heb alleen ervaring met Careyn. Was prima geregeld eigenlijk. Eerste dag in het ziekenhuis gebleven, volgende ochtend de kraamzorg gebeld met de tijd dat we thuis zouden komen. Rond die tijd kwam de kraamhulp langs, eerste dag stelde niet veel voor, vooral veel dingen bespreken enzo. Heb 2 kraamhulpen gehad uiteindelijk, de eerste 3 dagen een en de laatste 4 dagen een ander. Had maar 3,5 uur per dag (zelf gekozen) en was vooral moeder en kind zorg dus. Maar beide kraamhulpen maakten hun tijd vol met huishoudelijke dingen, de ene keer strijken, de andere keer wat anders... Deze keer weer voor Careyn gekozen.
Ervaring met de Waarden. Prima verzorgd en ze zeiden ook dat het druk was, maar 10 min nadat wij thuis waren was zij er. Helemaal top.
Ik heb me ingeschreven bij de Waarden. Goede website, hoor goede verhalen en ik heb hun FB-pagina gecheckt. Hun voorkeur gaat er naar uit om maar 1 kraamverzorgster per gezin te plaatsen. Dit is bij Kraamzorg Rotterdam niet, de meeste kraamverzorgster daar werken met een vast rooster. Dus kan krijg je 2 of 4 verschillende kraamverzorgsters.
Allezorg vond ik echt super, wanneer het weer tijd is om me in te schrijven kies ik zeker weer hun. Ze hebben ons super verzorgd en waren netjes optijd etc. Ook als je wat later ben met inschrijven is dat bij hun geen probleem.
Wij hadden ook kraamzorg de Waarden, nog geen 5 minuten nadat wij thuis waren. Was de kraamzuster er om "opstart-zorg" te geven. Vanaf de dag erna een vaste kraamzuster die de hele week er was. Allebei helemaal top een telefoontje alles was geregeld.
Wij hadden careijn. Een uur nadat ik gebeld had, kwam er iemand. We hebben 2 verschillende kraamverzorgsters gehad en over allebei zijn we tevreden. Als we een tweede zouden krijgen, zou ik hun weer bellen.
Hier nu 2x de Waarden gehad en erg te spreken over de manier van zorg verlenen en de kraamverzorgsters... Gebeld toen we uit het ziekenhuis kwamen en in de auto zaten en binnen half uur was er beide keren iemand bij ons thuis. Fijn kraambureau!
Thanks voor de reacties, hier heb ik zeker wat aan. Denk dat ik dan toch voor de Waarden zal gaan. Mijn verloskundige adviseerde mij deze ook.
Hier juist geen goede ervaring met de waarden. Is ons nooit uitgelegd dat de eerste dag opstartzorg was, die vrouw is er miss een half uur geweest om papieren uit te leggen en meer niet. Toen zouden we 2 dagen iemand krijgen, dan een dag iemand anders, en daarna 3 dagen weer iemand anders. Toen zijn we gaan stuiteren, hebben we uiteindelijk voor elkaar gekregen om voor die ene dag dezelfde te hebben. En die laatste klikte zo niet goed dat we gestopt zijn met de kraamzorg, was ook verlengd ivm met keizersnede, en op zich ging het wel. Maar die laatste kraamverzorgster heeft letterlijk die dag niets gedaan. Beneden zitten eten of heel lang aan mijn bed zitten prate over dr andere gezin waar ze eerst zat. Best vermoeiend. Deze keer ook bewust niet voor de waarden gekozen. Maar ik denk als ik het zo hoor dat ik gewoon echt pech heb gehad.
Wij hebben De Waarden gehad, erg tevreden. De hele week dezelfde lieve en professionele kraamverzorgster gehad, goede voorlichting, duidelijke website. Geen klachten, dus deze keer weer.