Wij gaan binnenkort op vakantie en heb ik bij de apotheek Vichy zonnebrandcreme gekocht, speciaal voor kinderen, factoor 50. Ergens heb ik gelezen dat je kleine babys niet mag smeren met een factor creme. Klopt dit? Hoe moet je je kleine dan beschermen? Onze zoon is nu bijna 6 maanden
Nou, ik zou niet weten waarom niet? misschien bedoelen ze dat je baby's liefst gewoon helemaal NIET in de zon mag neerzetten, maar dat lijkt me logisch. Als je geen zonnebrandcreme mocht gebruiken, zouden ze het ook niet mogen verkopen Goed insmeren, tshirtje aan en op t heetst van de dag binnenblijven.
Ik heb speciale kinderzonnebrandcreme en dat is ook gewoon factor 30 hoor.. Lijkt me niet dat ze die zouden verkopen als je het niet op je kindje mag smeren Bestaat er uberhaubt zonnebrandcreme zonder 'factor'?
Nee want dan heb je geen bescherming tegen de zon.... Ik denk dat er iets anders bedoelt is. Factor 50 is perfect en inderdaad het heetst van de dag uit de zon en regelmatig het smeren herhalen.
Ik heb ook een creme factor 50 en daarmee heb ik Kyra ingesmeerd toen ze nog geen maand oud was, dus geen probleem hoor
Volgens mij is het niet goed als je ze niet insmeert. Ze moeten zelfs in gesmeert zijn als je alleen al in de schaduw zit. Hier gebruiken we nivea babyzonnemelk factor 50.