Bed op babykamer

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Stephanie87, 9 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Steph80

Steph80 Bekend lid

26 apr 2012
    881
    1
    16
    NULL
    NULL
    Wij slapen nu op zolder en aangezien ik enorme bekkenpijn heb en regelmatig 's nachts naar de wc moet ga ik binnenkort al op de babykamer slapen. Als alles goed gaat zal ik ook hier bevallen.
    Het plan is dat ik dat de eerste weken ook bij de baby slaap, daarna komt de baby of bij ons op de kamer of zij slaapt beneden en wij boven. Best ongezellig, maar ook lekker rustig voor hem en voor mij.
    Daarbij komt dat mijn vriend manisch depressief is en een goede nachtrust erg belangrijk is voor zijn psychische gesteldheid.

2. lies276

lies276 Niet meer actief

de wiegjes in het ziekenhuis zijn aan de binnenkant niet bekleed met een gevulde voering, dus dat zal het verschil maken.
    ze zijn vaak ook minder diep dan een wagenbak.
    er zijn overigens ook wel wiegjes voor thuis die helemaal rondom dicht zijn.

3. topper12

topper12 Niet meer actief

Aha, dus heeft ook voor een deel te maken met de warmte? Bedankt voor je antwoord! (hoef ik daar in ieder geval niet meer over na te denken vannacht haha )

4. schorpioentje80

22 apr 2010
    50
    0
    0
    fulltime moeder
    Drenthe
    Ik mocht gewoon mn zoontje op onze slaapkamer in de kinderwagenbak doen van onze kraamhulp

5. Mamalin83

Mamalin83 Bekend lid

2 dec 2012
    814
    0
    16
    En zo'n mozesmandje dan? Mogen die wel? Heb ze net eens bekeken, maar die zijn ook helemaal dicht rondom! Dat zou ik wel vreemd vinden namelijk...

Onze dochter heeft de eerste weken ook gewoon in de kinderwagenbak gelegen, heeft nooit iemand wat van gezegd.

6. glimworm

glimworm Niet meer actief

het ledikant bij jullie op de kamer of een 1 persoonsbed op de babykamer?

behalve dat het voor jullie makkelijker en gezelliger is om je kindje bij jullie boven te hebben zie ik niet echt waarom een 1 personsbed op de babykamer handiger is.
    Dat ledikantje is volgens mij het meeste werk niet om naar boven te krijgen, net als een wiegje.

7. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Wij wonen gelijkvloers en hebben een klein hondje die vaak op de slaapkamer slaapt. Zowel de kraamzorg als de verloskundigen hadden hier niets op tegen. Verloskundige vroeg wel of de hond op bed sliep maar dat hadden we al afgeleerd vanaf het moment dat ik wist dat we een kindje verwachtten.

8. Manuk

Manuk Fanatiek lid

19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    Hier werd ook geadvisseerd om het kindje in de reiswieg naast je bed te laten slapen??
    Had ook te maken met rooming-in, het kindje laten slapen waar jij als mama ook bent. En dan is een reiswieg ook practischer, deze zetten we beneden gewoon in de box.

9. Amfy

Amfy Niet meer actief

joh een kraamhulp kan het wel roepen maar het is JULLIE keuze om je kindje in de bak te laten slapen. Als jullie erbij zijn. wat is er nu fijner om lekker met zijn 3 te slapen. leuk voor je man helemaal alleen en jij ben de baby.

10. Bjanc

Bjanc Fanatiek lid

8 jun 2011
    3.405
    1
    0
    Genieten van het leven in afwachting op de komst v
    Limburg
    wennen is niet van toepassing op zon kleintje. Bed of wieg, dat maakt ze echt niet zo vele uit...
    Wij hebben ledikantije bij ons gezet..
    In jou geval zou ik bij ikea een goedkoop ledikantje of wiegje halen. (in ledikant past matras vna boven wel weer in)
    Ik zou ook niet bij vriendlief weg willen...

11. JustSanne

JustSanne Actief lid

8 mrt 2008
    477
    0
    0
    Bibliothecaris
    Zoetermeer
    Ik heb bij de eerste heb ik ook op de babykamer geslapen. We lagen samen in bed tot het licht uit ging...dan ging ik naar beneden. Bij de tweede doen we het weer zo.
    Gezellig is anders, maar als manlief niet genoeg slaapt (ivm chronische ziekte) is het veel ongezelliger in huis ;)

12. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Ik weet dat ts al bezig met wiegje, maar even hoe ik het heb gedaan:

De eerste 10 weken lag ik op een eenpersoonsbed in de kinderkamer, puur omdat ik BI heb en ik op ons bed via de achterkant van het bed moest instappen en dat ging niet met bekken.

Tevens wilde de kleine de eerste 10 weken alleen maar bij mij slapen, tegen me aan. Snachts bij mij op mijn borst en overdag in de bondolino. Heerlijk!

Na die 10 weken heb ik de kleine in de wagenbak op de grond naast me gezet, zodat ik mijn hand op zijn lijfje hield tijdens het slapen. Uiteraard de kap naar beneden van de bak.

Dit hebben we een week of 3 gedaan en toen kon hij in zijn ledikantje slapen, dat was eerst veel te groot en veel te ruim.

Hij slaapt nog altijd pal tegen mijn bed aan, en zal dat voorlopig blijven doen.

De kraamzorg heeft nooit gezegd wat ik wel of niet moest doen mbt slapen, daarbij heb ik ook nooit alles gezegd ;)

Hier ben ik baas in huis ;) niet de kraam. Ze mogen adviseren en uitleggen, wat je ermee doet moet je zelf weten.

Ik had de pech een jonge griet te treffen die nog thuis woonde (en zo lomp was te zeggen dat ze geen opleiding had voor kraamzorg maar een cursusje had gevolgd) die mij wist te vertellen hoe ik met mijn oudste zoon om moest gaan....

13. lies276

lies276 Niet meer actief

het advies wat gegeven wordt door de kraamzorg, is idd een advies en geen wet van meden en perzen, maar het heeft met veilig slapen te maken en het verkleinen van de kans op wiegendood. lijkt me niet iets om zomaar naast je neer te leggen............
    als het je niet verteld is of juist geadviseerd, oké, maar als je de risico's wél kent en er toch voor kiest om het te doen, dat vind ik eerlijk gezegd een beetje raar.
    ik vind een advies wat met veiligheid te maken heeft anders dan een advies over bijv. een handige dagindeling.

overdag, als je zelf wakker bent en je kindje onder toezicht in de wagenbak laat slapen, is het prima, maar als je zelf ook gaat slapen zou ik het nooit doen!

Deel Deze Pagina