Het lijkt wel op ons oude bed (2 planken en Ikea) en daar konden prima klossen onder. Wel 6 stuks voor de zekerheid Ik vond het hoge bed erg fijn in de laatste weken zwangerschap, en daarna helemaal als je met een beurse onderkant je bed uit moet stappen! Dus voor jezelf is het ook fijn. Daarnaast vind ik het niet meer dan normaal voor de kraamverzorgsters. Het gaat niet alleen om het bed opmaken maar sommige kraamvrouwen komen hun bed niet uit de eerste dagen. Denk aan lichamelijke controles, helpen met borstvoeding. Dan buk je toch wel een hoop op een dag hoor !! Dat ze andere kinderen uit bed tillen lijkt me logisch, daar is geen andere oplossing voor. Maar een paar klossen neerzetten lijkt me toch geen moeite.
Voor de 'kleintjes' onder ons ik ben zelf lang en ook ik moest mijn bed in klimmen. Tijdens de kraamweek kwam de kraamverzorgster met de tip om een 'opstapje' te kopen bij blokker of gamma. Dan kun je makkelijker in bed komen. Wel zo prettig met een beurs onderkantje en misschien een knip/hechtingen.
Ben ik het helemaal met je eens dat het tegenstrijdig is. Is in mijn werk ook. Als iemand een wond heeft verzorg ik dat ook op mijn knieën bij wijze. Kousen aan doen gaat ook niet op werkhoogte en zo heb ik nog meer voorbeelden. Terwijl toen ik in het ziekenhuis werkte ik alles op werkhoogte deed. Ergens moet de grens getrokken worden denk ik.
Toevallig van de week een intake gehad. Wij hebben.een boxspring en.hier hoefde geen klossen onder. Had ik.bijna mijn vorige zwangerschap wel en toen kon ik bijna mijn bed niet uit en in komen. Toen ook in overleg met de kraamhulp na 2 dagen de klossen weer weggehaald
Mijn bed moest van 43cm naar 80! cm. Nu heb ik wel gewoon een bed met 4 poten dus wad geen probleem. Maar ik zou indd in jou geval iets van stoeptegels of bierkratjes eronder zetten. Mijn kraamzorg doet ook geen controles als het bed niet omhoog staat.
Wat gek de kraamverzorgster van mij heeft wel de controles gedaan bij mij terwijl ik lag. Ze kwam gewoon op bed zitten bij me. Het enige wat ze officieel niet kocht doen zonder die klossen was afhalen/opmaken van ons bed. Maar dat vond ik niet erg doen we toch liever zelf Net als de was daar ben ik nogal neurotisch over. Ze mocht wel wat dingetjes strijken hihi Was een fijn mens
Wij hebben ook zo'n ikea bed. Konden bij ah gratis 4 frisdrank kratjes mee krijgen. Paste precies in zo'n geul. Super stevig. Vervolgens keizersnede gehad dus geen verloskundige en amper kraamhulp gehad. Dag van thuiskomst gelijk ding van klossen gehaald. Moest met huishoud krukje mijn bed in klimmen. Na keizersnede geen succes. Koos dus lekker voor mezelf
Ons bed kon niet op klossen, we hebben een zwaar metalen bed dus dat werkt niet. Als het nodig hadden wel het matras van vriendlief er tijdelijk boven opgelegd maar dat was niet nodig. Gewoon overlegd met de kraamhulp die kwam. Nu moet ik ook zeggen dat ik bijna niet op bed lag overdag, maar gewoon beneden op de bank zat. sommige bedden kunnen ook niet tegen klossen of kratjes bier, hou daar rekening mee. Drukpunten veranderen waar het bed normaal op de vloer stond waardoor het uit zijn verband kan zakken. Het kan zo zijn dat het bed daardoor stuk gaat. Heb hier genoeg verhalen in de kennissenkring over gehoord.
Precies, dat zal bij ons ook gebeuren. Dat zie ik echt niet zitten! Ik begrijp echt dat het voor de rug van de kraamverzorgende beter is maar wat mij betreft mag ze ook op het bed gaan zitten?
Wij hebben ons bed niet verhoogd. Het is een boxspring en loeizwaar. Plus dat het achterbord dan niet bevestigd kan worden als hij hoog staat. Ik zie wel wat de kraamzorg zegt. Anders maken we, of man, zelf ons bed wel op. En in het stomste geval halen we alsnog klossen.
Ik had m´n bed op klossen staan en dat vond de kraamzorg zelfs te hoog Bed was daarmee 85cm geworden en daarmee kon zij er niet goed meer bij. Zij gaf aan dat een ideale hoogte zo'n 70cm zou zijn. Dus na een paar dagen de klossen verwijderd. Overigens heeft mijn bed bij t voeteneind gewone poten en bij t hoofdeind een plank en de klossen van de thuiszorg pasten daar prima onder.
Ons bed kan ook niet op klossen. Het is een zware boxspring met weliswaar poten onder het matras gedeelte, maar een zwaar hoofd- en voetenbord, wat best brede gestoffeerde planken zijn die dus niet in klossen passen. Bierkratjes vind ik geen stabiele oplossing, aangezien mijn partner en ik allebei vrij zwaar zijn, en ik toch wel wat verhalen ken van mensen die er doorheen gezakt zijn :S Volgende week komt de thuiszorg voor de intake bij ons, ik ga dan aan haar vragen hoe het precies zit. Ik vind het niet erg als ze ons bed niet verschonen, dat doen wij toch liever zelf. Wat betreft controles, hoop ik dat ze gewoon naast me op bed of op de bank wil komen zitten eigenlijk. Buiten dat blijf ik een paar dagen in het kraamhotel slapen, en daarna ga ik pas naar huis.. dus ik denk dat het wel los zal lopen.
Hier gelukkig geen probleem, ik heb wegens gezondheidsproblemen met rug en benen al een extra hoog bed gekocht. Blij dus dat ik het probleem niet heb. Snap dat t vervelend is en zeker bij boxspring en dure bedden is het stom
Hoor net dat we er vanavond bakstenen onder gaan zetten Bedenk me net iets. Vouw vaak de was op op het bed. Maar die is dus net te laag, waardoor ik na kwartier al zere rug heb. Dus eigenlijk snap ik dondersgoed waarom dat voor de kraamzorg ook moet.
als het bed niet op klossen staat mag je kraamzorg idd weigeren je bed te verschonen. de 1 zal er geen probleem van maken de ander wel. bij de geboorte van dl zat ik ook meteen beneden op de bank en deed ze daar de controle van de baarmoederstand en temperatuur. na een dag of 2/3 heb ik haar gevraagd of mijn bed weer omlaag mocht want ik had pijn bij in en uitstappen. ze vond dit zelf prima en heeft op haar laatste dag mijn bed nog even verschoont. nu heb ik bij de intake aangegeven dat als ik in het ziekenhuis moet bevallen mijn bed dus niet op klossen/bierkratjes oid gaat omdat het anders te hoog voor me word. ik ben ook maar een kleintje. ze heeft daar een notitie van gemaakt en het was prima zolang er maar wel iemand was die het eventueel kan doen als de meid die ik krijg het weigert. vind het allemaal wel best hoor. wat betreft de arboregels... prima dat ze er zijn maar er staan ook heel veel regels in die voor fysiek werk bijna onhaalbaar of gewoon niet te doen zijn. denk maar eens aan de bouwvakkers.. als zij zich allemaal aan de regels moeten houden dan kunnen ze vaak beter thuis blijven omdat hun werk dan niet te doen is..
Hier is het bed van ikea verhoogd door bierkratten. We hadden een houten stellage gemaakt waar de plank van het hoofdeinde en voeteneind in paste. Het bed paste niet op de klossen, dan maar creatief zijn Het bed was hier op 65 cm hoogte en ik klom erin door een op stap krukje, ben maar 1.53 cm lang. En met eruit klimmen kon ik langs de zijkant richting de vloer glijden met mijn benen. Direct na de kraamweek hebben we het bed weer terug gezet op de vloer zonder de constructie.
Ik ben als de dood voor een bed op klossen. Daarom heb ik ze er zsm onder vandaan gehaald (ziekenhuisbevalling). Dan maar geen bed verschonen. Controlles zijn gewoon gebeurd op mn normale bed zonder verhoging.
hier dus bakstenen van 10 cm hoog er onder gezet. Bij de volgende zwangerschap vriend maar eens overtuigen dat ik een bed wil wat verstelbaar is in de hoogte. Zo'n 'senioren'bed. Ben benieuwd of ik er in kan klimmen straks . en dan ben ik al 1m72. Kan me nu ineens helemaal voorstellen hoeveel moeite het sommige kost als ze kleiner zijn dan ik. BabyNijn. wij hebben dus ook een zware boxspring. Hoofdbord staat nu los, geklemd tussen bedden en de muur. Twee sterke mannen hebben zich kapot gewerkt. Vriend was helemaal chagrijnig toen ie er mee klaar was.
Wij hebben bierkratjes 'gekocht' van de Lidl. Even bellen en het is heel gemakkelijk geregeld, ons bed leunt ook op twee 'onderdelen' aan de voor en achterzijde. Wij hebben voor en achter 3 kratten eronder gezet, dus in totaal met 6 kratjes het bed verhoogd. Ze staan er nog steeds onder, omdat ik het heerlijk vind hoe gemakkelijk ik na de bevalling hierdoor in bed kwam haha niet dat het nu nog uitmaakt, maar het voelt nog steeds luxe een hoog bed
Bedankt voor de reacties dames en wat zijn jullie creatief in het vinden van een oplossing! Donderdag evean gebeld over klossen, ze hadden ze ook gewoon van 14cm hoog. Daar maar 6 van besteld en vandaag zijn ze bezorgd. Bed is dan 69cm hoog als de klossen er onder moeten. Vriend gaat van het weekend even kijken hoe of wat. Denk dat ik zo'n kinder opstapje van ikea maar bij mn bed ga zetten haha. Heb korte benen, ben maar 1,60. & erg lenig ben ik op dit moment niet