Bed op klossen, zeeziek

Discussie in 'De bevalling' gestart door Thirza78, 17 jul 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MadeInUSA

    MadeInUSA VIP lid

    27 dec 2011
    8.669
    9.623
    113
    Bij de oudste had ik een eenpersoonsbed op klossen in de babykamer gezet; baby ging in een mozesmandje en het ledikant stond nog niet, dus we hadden plek. Heerlijk plekje om je even terug te trekken ook. (Wij hadden glas tussen de woonkamer en onze slaapkamer). Ons bed was toen heel laag, klossen brachten het nog niet op hoogte. De kraam heeft ons bed wel verschoond, de rest inclusief bevallen gebeurde op het eenpersoonsbed.
    Bij de jongste hadden we een al vrij hoge boxspring, daar gooiden we toen de bevalling zich aandiende een extra matras op.
    Bij de
     
  2. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Nu is je houding heel anders dan in je vorige reactie.
    Daar was t ik doe t niet punt.

    en dan nog zolang vk en kraamzorg het niet goedkeuren heb je aan hun eisen te voldoen. Dit staat in de voorwaarden die je hebt getekend
     
  3. Loveyoga

    Loveyoga Bekend lid

    8 feb 2020
    550
    472
    63
    Vrouw
    Ik verwacht niet dat ze moeilijk doen erover. Immers als je in bad bevalt of een baarkruk moeten ze ook bukken.
    Bed verschoont mijn man eventueel. En controles kan desnoods op de massage tafel die we ook hebben. Maar k ga niet op de massage tafel bevallen haha.

    Misschien komt het hier zo getypt ook niet goed over. Ik begrijp dat sommige kraamverzorgenden en vk het wel willen. Maar denk dat de meeste er niet moeilijk over doen. Is ook een beetje risico van het vak. Dat je veel moet bukken.
    En het Is voor ons echt niet haalbaar om krukken eronder te zetten.
    En wat nou idd als je een bed hebt waar het helemaal niet onder kan.
     
    nizzie86 vindt dit leuk.
  4. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113

    Onder ons bed kan t ook niet. Maar t wordt wel opgelost.
    Hier is het ook een eis. En terecht een vk die ik heel goed ken is afgekeurd ivm zware rugproblemen veroorzaakt door haar vak..

    Dus ik doe t niet, risico van t vak en ik denk dat ze er niet moeilijk over doen. Tsja .......

    Je moet er gewoon voor zorgen dat t mogelijk is.

    Als ze dadelijk een uur bezig zijn met hechten, of je onverwachts toch op bed belandt, noem maar een reden en de vk of kraamhulp in een heel slechte houding gedwongen wordt omdat de patiënt t niet nodig acht om aan de eisen te voldoen..

    Ik wil t niet op m’n geweten hebben jij wel?
     
    Mama to B en Kon 87 vinden dit leuk.
  5. Muisje2016

    Muisje2016 Fanatiek lid

    18 jan 2016
    3.013
    5.099
    113
    Weet je wat het is? Ik ben vk en tijdens een bevalling ben ik zo gefocust op een barende vrouw dat ik echt niet over arbo-regels zal gaan mekkeren. Ik wring me in iedere denkbare houding, lig bij krukbevallingen desnoods languit op de vloer en ik houd iedere houding vol zolang als nodig is. Door de adrenaline en focus op mijn werk voel ik simpelweg niet dat het voor mijn lijf niet ok is. En dat is niet alleen met een bevalling. In het kraambed ook hechtingen verwijderen of helpen met aanleggen bij borstvoeding zijn hele pittige houdingen, zeker bij een te laag bed.

    Maar ik zal nooit op dat moment vragen om een andere oplossing, omdat ik daar op dat moment niet mee bezig ben. Alleen eenmaal thuis voel ik het wel aan mijn lijf. Daarom ben ik blij dat die regels er zijn en hoop ik dat iedereen zich er aan houdt.
     
    Chanbee, Thirza78, Soturi en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  6. ConflictDiamond

    ConflictDiamond Bekend lid

    31 aug 2016
    516
    671
    93
    Volgens mij gaat het toch gewoon om goede communicatie en dingen bespreekbaar maken? Mijn bed is 70 cm hoog van zichzelf en zowel bij mijn vorige zwangerschap als nu heb ik klossen besteld maar niet er onder gezet, omdat de kraamzorgorganisatie bij de intake zei: overleg even met de kraamhulp, als die het zo goed vindt is het prima, en anders zitten ze er zo onder. Maat ik heb dat dus bij de intake al even aangekaart en zal dat ook direct bespreken met de kraamhulp als die er is en niet denken 'ik hoor het wel als het niet goed is'.
    De drie kraamhulpen die ik na mijn vorige bevalling had vonden het alledrie niet nodig en vonden 70 cm hoog genoeg. Vond ik zelf wel heel fijn, want ondanks dat ik zelf bijna 1m90 ben is ook voor mij een bed van 80 cm wel erg hoog. Maar wil de kraamhulp straks liever wél dat we het bed omhoog zetten, dan doen we dat even.
    En heb je een bed waarbij dat écht niet kan, en je hebt ook geen andere oplossing zoals een massagetafel dan zul je je er denk ik toch echt bij neer moeten leggen dat de kraamhulp op dat moment mág zeggen dat ze bepaalde zorg niet verleent. Maar dat lijkt me vrij logisch. Als mijn baas straks van mij verwacht dat ik in kleermakerszit op de grond ga zitten met een laptop in plaats van achter een bureau, geloof ik toch ook echt dat ik dat weiger ;)
     
    Thirza78 vindt dit leuk.
  7. Damay77

    Damay77 VIP lid

    18 apr 2010
    13.647
    7.431
    113
    Vrouw
    Gewoon overleggen met de verloskundige en de kraamhulp. 9 van de 10x is het geen enkel probleem. Hier zeiden ze het ook. Zowel de verloskundige praktijk als kraamzorg bureau bij intake. Puntje bij paaltje vonden zowel de kraamhulp als de verloskundige het geen probleem.
    Bij de eerste zaten er klossen onder het bed maar ik had bekkeninstabiliteit en in en uit bed gaan deed gruwelijk veel pijn. Zelfs met een IKEA trapje/krukje naast m'n bed. Dus die klossen zijn er de volgende dag onderuit gegaan tot aan de bevalling. Ik ga niet weken pijn lijden .
    In ziekenhuis bevallen en had een totaal ruptuur
    En kwam gewoon niet zelfstandig m'n bed in en uit. Deed zo'n pijn. Dus die dingen zijn er na een paar uur onderuit gehaald. Kwam de verloskundige zelf mee. Voor de kraamverzorging verder geen probleem. Controles werden door de verloskundige en mijzelf gedaan en bed kon evt door familie verschoond worden als kraamverzorgster het er niet mee eens zou zijn. Kraamverzorgster vond het niet erg.

    Bij de volgende thuis bevallen. Mijn bed niet van te voren op klossen gezet ivm hoge instap/pijn.
    Toen weeën begonnen heeft m'n vader samen met de verloskundige binnen 10 min in de woonkamer een IKEA bed neer gezet. Ding van 10 euro van marktplaats. 4 planken en een rollattenbodem. Klossen eronder. Daar bevallen en terwijl ik onder de douche stond is hij weer weg gehaald. Wederom met goedkeuren van de verloskundige geen klossen onder m'n bed.
    Verloskundige deed de controles en vond het ook prima om dat bij een laag bed te doen. Ze ging gewoon op m'n bed zitten.
    Verder zat ik beneden als de kraam kwam . Enigste waar bed dan voor op klossen zou moeten staan was voor het verschonen..
    Dan verschoonde ze m'n bed maar niet en vond ik sowieso niet elke dag nodig. Ben ik vrij makkelijk in dus probleem opgelost. Ik ga niet 5x24 uur met een bed met klossen zitten als de kraamverzorgster dagelijks 1.5 uur in m'n huis is en toch niks met bed/bij het bed hoeft te doen :)
     
    Thirza78 vindt dit leuk.
  8. iMum

    iMum Bekend lid

    24 okt 2019
    641
    564
    93
    Vrouw
    Sorry, maar dit is zeker niet het risico van het vak.
    Er zijn namelijk duidelijke regels.
     
    zonnetje2015 vindt dit leuk.
  9. Thirza78

    Thirza78 Fanatiek lid

    15 apr 2018
    2.026
    2.500
    113
    Vrouw
    Zo, nadat we de klossen hadden omgewisseld en dat hem ook niet werd, heb ik vandaag met de kraamzorg gebeld. Ze vinden het een prima oplossing de massagetafel voor de controles. En het bed verschonen gaat mijn man doen. Fijn dat we een oplossing hebben die werkt voor alle partijen.
     
  10. 1981Mama

    1981Mama VIP lid

    8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Ik heb ook een auping en heb hem nniet op klossen gehad. Dat ding is veel te zwaar. Ik beviel in het zkh ivm medisch.

    Maar voor de kraamverzorgster had ik een extra dik matras wat ik op mijn bed kon leggen. Anders had ik een hoog bed van de thuiszorg laten komen.
    Voor die 2x hechtingen bekijken vonden zowel ik als de kraamzorg het lichtelijk overdreven
     
    Thirza78 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina