Hallo allemaal, Ik ben niet zo groot, 1.53. nu ben ik 36 weken zwanger en zou mn bed op klossen moeten. ik heb dit bij een vriendin gezien en zie me zelf zo niet in mn bed hijsen omdat ik niet met mn voeten bij de grond kan. heeft iemand anders hier ervaring mee? wil het liefst zo lang mogelijk wachten met het bed op kratjes zetten (klossen zullen waarschijnlijk niet eens kunnen met het bed dan ik heb) maar komt de kraamverzorgster dan wel, of kunnen ze je weigeren omdat je bed niet op arbo hoogte staat? dank je wel, gr mbtc
Groot krukje naast je bed waarbij je zo in en uit bed kan stappen? Ze mogen de zorg dan weigeren, maar waarom bel je het kraambureau niet, en leg je de situatie uit? Als ze echt niet akkoord gaan zou je evt. bij de thuiszorg een bed op uitleen kunnen krijgen ( is gratis) deze kan met afstandbediening hoog en laag gezet worden.
@wesdaan, pff een ander bed past echt niet in mn huis en een krukje zie ik ook niet zitten. verwacht een dezer dagen een telefoontje van de kraamzorg instantie anders bel ik ze zelf wel. wil wel de kratjes in huis hebben maar denk zolang ik het me zelf makkelijk kan maken doe ik dat. man heeft zo de kratjes er onder denk ik zo.
Ik heb er ook een opstapje bij staan. Niet dat ik klein ben, maar is makkelijk ivm bekkenklachten. Dat scheelt echt!
Ik heb ons bed ook niet op kratjes gezet maar gewoon gewacht tot de kraamhulp bij ons thuis was en toen gevraagd of zij dit nodig vond (ben ook niet zo groot namelijk). Kraamhulp vond het geen probleem en heeft gewoon alle controles gedaan en zelfs het bed verschoond. succes met de laatste loodjes
wij hoeven het bed niet te verhogen als we een kraambed zouden lenen van de thuiszorg.. (dit is trouwens gratis) dus hebben we dat maar gedaan.. wordt in week 37 van de zwangerschap geleverd.. dat ding is ook makkelijk in en uit te klappen.. dus geen gedoe met klossen en kratten.
Ik ben ook klein, ons bed staat op klossen en ik kan nét in bed komen! Bij de intake van de kraamzorg kregen wij als tip om inderdaad een opstapje bij het bed te zetten! Kan je er zo in en uit klimmen!
Ik ben ook klein. Eerste keer had de kraamhulp er geen problemen mee, 2e keer moest het per se op klossen. Even bellen dus. Ik heb het wel pas op klossen gezet na de bevalling trouwens. Maar ik wist dan ook al vooraf dat ik in het ziekenhuis zou gaan bevallen.
Hier een keukentrapje naast mn bed hoor! al klom ik er vaak gewoon in.. vond t wel grappig.. moest met een hopsje mn bed in komen! hihi
Ik zag er ook tegenop, ben zelf ook niet erg groot. Maar ik moet zeggen dat het me erg meevalt! En inderdaad, ze geven allemaal als tip om gewoon een simpel opstapje voor je bed te zetten. Ik heb ook gehoord dat ze kraamhulp mogen weigeren i.v.m. arbo-omstandigheden, als het bed niet (genoeg) omhoog staat.. Dat risico loop ik liever niet. Ik voel me er ook rustiger bij nu dat bed gewoon goed hoog staat.
heb je geen extra matras? ons bed kan niet op klossen (of kratjes) en volgens de kraamhulp komt het niet zo nauw als het 65cm is wij leggen dus een extra matras op t bed en dan komt het net tot de 65cm we hebben dan gedaan wat kan want voor een extra bed hebben wij ook niet eens ruimte