Vrijdag was ik bij de vk. Toen ik thuis was zag ik dat ze op de zw kaart: 'bibi' ingevuld had. Ik natuurlijk opgezocht wat dit betekent: beweeglijk in bekken ingang: hoofdje is een beetje ingedaald. Ze heeft hier verder niks over gezegd, dus ik heb ook niks kunnen vragen. Is dit vroeg bij 30 w 5 dgn? En hoe lang duurt het dan voordat het kindje helemaal ingedaald is? Of is daar geen gemiddelde voor en is het bij iedereen anders?
Dat kan heel erg verschillen... maar 30 weken is mooi. Volledig ingedaald is als ze vast in het bekken liggen. Mijn oudste lag dit met 30 weken, maar zegt niks over de bevallingsdatum. De andere drie lagen met 32 weken ingedaald en deze beeb nog niet. bij de een heb ik er niks van gemerkt, het indalen en bij de ander had ik echt indalingsweeën. zo terugkijkend duurde het varierend van een week tot een maand... maar volgens mij kan het ook meer maanden duren.
is bij iedereen anders..... mijn eerste en mijn laatste waren trouwens helemaal niet ingedaald..... mijn tweede wel en die is pas met 41+5 geboren.. dus indalen hoeft ook niets te zeggen over de bevalling.... zolang ze trouwens niet vast liggen.... kunnen ze ook weer "ontdalen"...