bed op klossen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door toerist18, 1 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kwebbeltje

    kwebbeltje VIP lid

    13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Heb zelf twee keer kratjes bier als bedverhogers gebruikt. Gaat prima, wij hadden er zes onder het bed staan, alleen had mijn man er wel eztra latjes van hout op bevestigd zodat het bed niet kon glijden. Ons bed heeft namelijk geen poten, maar een buisbevestiging.

    Kwebbel
     
  2. Carmen

    Carmen Fanatiek lid

    2 nov 2005
    1.065
    0
    0
    Peuterjuf
    Haarlem
    80 cm toch?
     
  3. Angel79

    Angel79 VIP lid

    14 jan 2006
    5.090
    0
    0
    Lekker mama zijn
    Limburg
    Wij hebben ook geen poten en dus niks onder het bed gezet. De verloskundigen hadden hier geen problemen mee aangezien het ook niet zo voor hun van toepassing zou zijn, maar meer voor de kraamverzorgsters. Gelukkig had ik beide keren hier ook hele gemakkelijke in en hoefde niets onder t bed te zetten van hun, wel had ik voor mezelf op t laatste een 2de matras op mijn bed gelegd waardoor ik wel wat beter in en uit bed kwam en dat vonden zij ook al prima en heb deze dus laten liggen totdat de kraamverzorgster weg was.

    Liefs Angela.
     
  4. tweety

    tweety VIP lid

    2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    ik heb een bed met 2 poten aan het voeteneind en een rechtopstaande plank aan het hoofdeind hoe moet ik dat op klossen gaan zetten? mijn vriend zei al dat ie een ander bed wilde gaan kopen is gelijk een goede rede voor hem hij heeft een hekel aan dit bed hihi.
     
  5. Maryloes

    Maryloes Niet meer actief

    Ons bed heeft ook aan het voeteneind 2 poten en een plank aan het hoofdeind en ook die kun je prima op klossen zetten. Bij ons in ieder geval goed gelukt!
     
  6. toerist18

    toerist18 VIP lid

    23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Hallo klos dames.....
    Heb gebeld met de thuiszorg en kan ze ophalen,
    het huren kostte niks, ga ik binnenkort lekker de lucht in,
    nu maar hopen dat we er niet uit vallen.
    Ha ha. :)
     
  7. sweetangel100

    sweetangel100 Niet meer actief

    Wij hebben ook een boxspring en 8 poten, maar onder de voorste zitten wieltjes. Dat lijkt me niet echt veilig op klossen :(
    Mijn moeder had dat probleem vroeger ook en had het bed dus niet op klossen gezet. Bij de 1e bevalling had ze er een extra matras op gelegd (niet voor haar, maar voor de vroedvrouw) en toen de vroedvrouw dat zag moest ze die matras gelijk weghalen (weet niet waarom?). Bij de 2e bevalling heeft ze dus niets speciaals gedaan bij het bed en ze zei dat er niemand was die klaagde (vroedvrouw of kraamverzorgsters). Ons bed is ook al aan de hoge kant en omdat ik toch niet thuis ga bevallen denk ik dat ik het ook maar zo laat....
     
  8. Jansen

    Jansen Bekend lid

    6 nov 2005
    588
    0
    0
    Neem aan dat dit allemaal alleen hoeft als je thuis gaat bevallen...?
     
  9. neeltje

    neeltje Fanatiek lid

    17 feb 2006
    3.289
    0
    0
    nee hoor, het is ook voornamelijk voor de kraamhulp en dus ook als je in het ziekenhuis gaat bevallen moet je bed gewoon omhoog.
    of de kraamhulp moet er geen moeite mee hebben.

    staat volgens mij ook in de papieren die je krijgt van het kraamzorgbureau
     
  10. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Ik heb een waterbed... kan dus niet op klossen...
    Iemand ervaring? volgens mij moet er dan een matras op ofzo?

    groetjes
     
  11. neeltje

    neeltje Fanatiek lid

    17 feb 2006
    3.289
    0
    0
    had mijn vriendin ook, die moest als dit mogelijk was een appart 1 persoonsbed omhoog zetten.
     
  12. carry

    carry Fanatiek lid

    30 jul 2005
    1.397
    0
    0
    pedagogisch medewerkster
    Volgens mij was de werkhoogte die ze willen bereiken 70cm, dat is wat ik heb begrepen? En bij mijn zoon ben ik in het ziekenhuis bevallen, maar moest ook voor die tijd het bed op klossen ivm als je toch thuis zou moeten bevallen en niet op tijd in het ziekenhuis kunt zijn. En voor de kraamverzorging is het in principe ook noodzakelijk. Er zijn wel eens mensen die zeggen: Ach het kan zo ook wel (was bij mijn kraamverzorgster destijds zo) maar aangezien wij nu een veel makkelijker bed hiervoor hebben, zorgen wij toch dat het op klossen staat. Gr Carry
     
  13. Elina

    Elina Actief lid

    2 mrt 2006
    184
    0
    0
    huismama
    Friesland
    Ik had het bed niet op klossen.

    Wel raar eigenlijk.

    Ik had een kraambed met 37 weken en die kon je in hoogte verstellen. Heeft niemand dat gehad???

    Elina

    [​IMG]
     
  14. toerist18

    toerist18 VIP lid

    23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Ons bed staat inmiddels op klossen.
    Met opmaken is het ideaal, je kunt opmaken en verschonen met een rechte rug!
    M'n man is vanwege de hoogte bang dat hij er uit valt, en ligt nu in het midden vh bed, net als ik dan ruimte heb????
    De 1e keer dat hij er s'morgens uit stapte, zei hij ZO WAT LINK.
    Ha ha ik zei, je went er maar aan..... ;)
     
  15. stamper

    stamper Bekend lid

    12 apr 2005
    739
    0
    0
    Vrouw
    huismoeder
    alkmaar
    hoi

    Bij mijn 1ste had ik een waterbed en ben ik met 5 maanden op een apart bed naast het waterbed gaan liggen , en toen we hem op klossen hadden gezet ging het bed schuiven ( we hebben laminaat op de vloer liggen ) .
    en bij de 2de heb ik het bed niet op klossen gezet ( voor de verloskundige hoefde het niet ) heb ze wel in huis gehaald voor als de kraamhulp het bed wel op klossen wilde , maar dat hoefde ook niet .

    groetjes yvonne
     
  16. Silly

    Silly Fanatiek lid

    24 okt 2005
    1.537
    0
    0
    Toen ik weëen kreeg heeft mijn partner het bed op klossen gezet haha.
    Wij hebben een boxspring en ik had alleen klossen voor mijn bed. Vond het zo ongezellig als ik veel hoger lag als mijn partner dus maar gewacht totdat het echt moest gebeuren ;) .

    Silly
     

Deel Deze Pagina