Ik heb zelfstandie kraamzorgster dus ze kan zelf beslissen. En ah ja niet dan niet heb het ook niet per se nodig- had het fijn gewoon gehad als iemand kon uitleggen bortsvoeding, wassen, verschilonen meer niet Mijn kramhulp heeft ook eigen eisen zoals minimaal 6 uur per dag nou ik stel ook mij eis dat ik bed niet verhoog en hoef van haar kant dan ook niet iets wat met bed te maken heeft Ze komt toch wel na bevalling thuis en ah bed niet verhoogt - gaat ze dan naar huis als ze het beter vind voor haar ben daar niet moelijk in zo ingewikkeld zoals baby verschonen en eten geven moet het niet zijn.
@hier doen we het bed niet verhogen totdat we hebben overlegd met onze kraamverzorgster...als zij ook zoon kleine keutel is net zoals ik volstaat het extra matras en verschonen doet manlief...dus voor de controles moet dat extra matras genoeg zijn...is het een lange dame of wil ze het bed toch graag verhoogd zien dan gaan we de klossen halen plaatsen die eronder...hebben een zeer oud, antiek bed en hebben dit ook laten zien bij de intake...deze dame zei ook overleg het gewoon...iemand van 1.60 zit niet op een heel hoog bed te wachten... Ik vind het is geven en nemen en met samen overleggen en erover praten bereik je meer dan van te voren al zo hard je hakken in het zand te zetten...
helemaal mee eens! tijdens de intake ben ik bijv. altijd bereid om even mee te kijken/ denken en in uitzonderlijke situaties komen we soms tot de conclusie dat het bed niet op hoogte hoeft. ik laat het overigens niet aan de mening van de kv over en of ze lang of kort is. het is een arbo-eis waaraan we moeten voldoen (de grootste groep langdurig zieken bij ons, zijn dames met rugklachten en daarom zijn wij hier zo fel op) en dat laten we niet afhangen van de lengte/ mening van de kv.
Wat een gedoe allemaal (niet specifiek gericht aan te hoor!)... Het is toch logisch dat de mensen van de kraamzorg ook onder gezonde voorwaarden moeten werken... Ik vind sommige reacties wel erg egocentrisch en kort-door-de-bocht... Wij hebben ook een boxspring met 8 poten, maar hebben onder alles houten blokken staan. Je kunt idd ook voor kratjes of klossen gaan. Daarnaast mag je zoveel klossen lenen als nodig id.
heb gisteren mijn bed op klossen gezet, hartstikke hoog, maar eigenlijk best prettig met erin en eruit gaan, beter dan de normale hoogte! Het lijkt me vppr de kraamverzorgers ook wel prettig inderdaad! Ik vind het prima zo!
Ik sluit me aan bij Ladyt. Verplaats je ook eens in de kraamverzorgster, stel dat niemand zijn bed op klossen wil zetten, dan kan zij na een paar jaar in de ziektewet en is haar rug er aan. Wij hebben gisteren kratjes gehaald, het bed kan ook niet op klossen.
Ons lage Ikea bed stond op bierkratjes. En dat was ook echt nodig hoor! De borstvoeding liep niet lekker en de kraamhulp heeft echt uren in de meest onmogelijke houdingen naast me gezeten om te helpen met aanleggen, tepelhoedje vasthouden etc. Zonder klossen was dat absoluut niet moelijk geweest. Verder kreeg ik best veel controles, had ik problemen met een hechting en kneuzing die elke dag bekeken werd. En simpele digen als je baby aangeven, ontbijtje en drinken neerzetten etc is het ook veel fijner als de kraamhulp niet diep hoeft te bukken. Stel dat jij kantoorwerk doet en je krijgt van je baas een veel te laag bureau en een krukje ipv een goede bireaustoel, dan ga je daar toch ook niet de hele week aan werken? Die Arbo regels zijn er niet voor niks.
Ik ben in het ziekenhuis bevallen en kamp met ernstige bekkeninstabiliteit . Heb uiteindelijk toch maar mijn bed op klosse gezet ik heb 12 poten ( boxspring ) heb de klossen gehaald en deze gebruikt bij de buitenste poten en in het midden verhoogt met hout , eenmaal bevallen kon ik het bed haast niet in en uit van de pijn aan mijn bekken en hechtingen ! Dus overleeft met mijn kraamzorg en die vond het geen probleem om ze weg te laten alleen sommige kunnen moeilijk doen met het bed verschonen zei ze ( dan doet je man dat ) , verder moet je het melden bij je verloskundige dat begin overleg niet geplaatst is of eronderuit gehaald is laat dit ook in je Controle map schrijven van de kraamzorg ! Heerlijk hoor bed zonder klossen!!!,