stomme vraag misschien maar die hoogte is dat van de grond tot bovenkant matras? Bij ons wordt dit nog een probleem, we hebben een heel hoog hoofdeind en schuine wanden ben benieuwd of we die hoogte halen...
Wij ook, het pastte, maar mijn vriend sliep onder het laagste gedeelte en stootte regelmatig zijn hoofd . Ik ben op het voeteneind bevallen, dus geen last van de schuine wand.
ik heb altijd wat gehad tegen klossen. ze wouden niet onder het bed. dus dan maar cola kratten. jemig wat was het bed hoog. ik ga binnenkort meten hoe hoog ons bed is. Als de kraamverzorgster mij niet kan helpen ja jammer dan dan gaat ze maar in huis schoonmaken. Onder dit bed kunnen geen klossen. en we zijn bang als we hem gaan verhogen dat we door het bed heen zakken (het bed is op zich prima alleen de middenbalk moet zo blijven zitten anders zak je erdoorheen ja we moeten een ander bed hebben) en het bed verschonen dat kan mijn vriend ook wel. als het niet kan jammer dan.
ik heb nooit klossen ionder me bed gehad, dan had ik een ladder nodig om er in te komen, kwam met me zwangere buik er al amper in en uit. ons bed was iets van 60 a 65 cm , kraam zorg zei al klossen zijn niet nodig
bij onze kraamzorg (zin kraamzorg) moet het bed op minimaal 70 cm staan... gaan ze dit echt opmeten of denk je dat 8cm niet opvalt?
Nee ze gaan niet met een cm naast je bed staan! Maar als je kraamverzorgster het idee heeft dat het bed te laag is kan ze je wel verzoeken om het bed op klossen te zetten (of kratjes of wat dan ook). Ik deed er nooit moeilijk over. Nu ik zwanger ben wil ik wel dat het bed op klossen staat als het te laag is. Anders spijt het me voor die mensen maar dan verschoon ik het bed niet (hebben meeste mensen wel begrip voor) en ga ik gewoon op het bed zittten om te helpen met de bv. De controles doe ik dan vaak op mn knieen. Maar goed niet iedereen doet dit.
Ik vind dit wel heel lullig overkomen. Als ze jou niet kan helpen dan moet ze maar schoonmaken. Een kraamverzorgster is er niet voor je huishouden maar in eerste instantie voor moeder en kind zorg. Als jij een beetje flexibel naar je kraamverzorgster bent dan zal zij dit zeker ook naar jou zijn.
Hoi, Wij hadden bierkratten gebruikt voor de thuis bevalling!70 cm De verloskundige en de kraamverzorgster hadden er overigens niks van gezegt ,was allemaal goed! En inderdaad erg handig was het wel om zo goed te kunnen stofzuigen onder het bed! ...we hadden de kratten overigens niet meteen weggehaald maar enig tijd nog eronder laten staan naar de bevalling...was er een beetje aan gewend geraakt ,en toen ze eenmaal er weer onderuit waren ,had ik wel zoiets van nu kom ik me bed weer goed op en kom ik er ook weer makkelijk uit!
Die klossen vind ik gewoon even wennen en daarna best fijn. Je kunt een beetje hoger je bed uit komen en aangezien ik best last van mijn onderrug heb, vooral met opstaan, is dat handig. Voor een kraamverzorgster kan het behoorlijk belastend zijn als ze continue zo laag moet werken. En ik ben het met FunnyMe eens. Een kraamverzorgster is geen veredelde schoonmaakster. Ze is er voor moeder, kind en gezin en daarnaast verricht ze wat licht huishoudelijk werk. Maar dat is niet het belangrijkste. Ik denk dat als je, bv. door je lengte of een andere reden, echt geen bed op klossen kunt hebben, je dit het best van te voren kun bespreken met het kraambureau en de verloskundige. Dan is er toch wel een oplossing te vinden. Wat is wel erg vervelend aan die klossen vind is dat ik mijn tenen er aan stoot. Ben niet meer zo handig en elke keer loop ik er weer tegen aan. Er zitten handdoeken omheen, maar dan nog...
ff een vraagje: kan je bed ook te hoog zijn? Wij hebben een logeerbed en ik zat te denken om daarop te bevallen, hoeft je bed niet op klossen, maar dat bed is dus 85 cm hoog