ik vroeg me af hoe pijnlijk jullie de weeen vonden, zeer pijnlijk niet vol te houden, ging wel, goed vol te houden of heel goed op te vangen. XXX Gusam
Ik vond de weeen heeeeeeeel erg pijnlijk ik had bij beide bevallingen alleen maar lage rus weeen en kon van af minuut 1 niet meer naar de wc zo erg.......
Ik vond de weeën erg pijnlijk, had alleen maar rug en been weeën en doordat ik ingeleid werd kreeg ik een weeënstorm en kon ze niet goed aan. Heb uiteindelijk een ruggenprik gekregen omdat ik steeds flauwviel...
in het begin viel het best mee maar toen ik buik en rugweeën kreeg en ik geen pauzes meer had trok ik het niet meer na 3 uur weeënstorm een ruggeprik gehad omdat de ontsluiting niet vorderde en toen voelde ik niets meer van de weeën hihi
Ik vond ze heel goed op te vangen. Maar ik heb dan ookmaar met de persweeen erbij drie uren weeen gehad. Vond de voorweeen eigenlijk een stuk minder want daar zat ik veel langer in. Nee als al mijn bevallingen zo zouden zijn dan kan ik er met gemak nog 10 hebben.
heb zeer pijnlijk gestemt bij phoebe had ik dagen lang al weeen tussen de 2 en 5 min en de ontsluiting vlotte niet bleef hangen op 2 cm en toen ingeleid was helemaal van de wereld omdat ik dus ook al dagen niet geslapen had. bij angelina gebroken vliezen en 2 nachten flinke weeen en ingeleid met flinke rugweeen dacht dat ik door het bed zakte. en bij april kon ik het wel wat beter opvangen al was dat ook wel flink pijnlijk en ik moest op mijn zij draaien om haar telaten zakken waar ik dus weer flinke rugweeen van kreeg maar gelijk erna kreeg ik persweeen dus dat viel gelukkig wel mee zij is ook zonder hulp verder geboren
Nou, die weeen waren wel pijnlijk.. Heel erg pijnlijk.. En ik kreeg ze niet weggeademd. Dan ook nog eens een weeen van 1,5 minuut, met een halve minuut rust, en dan weer een wee.. Dan krijg je niet eens de kans om fatsoenlijk je ademhaling op te pakken. Daarom ook naar het ziekenhuis gegaan voor pijnstilling. Maar toen er daar eindelijk gecontroleerd werd hoever ik was, bleek ik al 8 cm te hebben, en was pijnstilling niet meer mogelijk.. Al met al best pijnlijk, moeilijk te beheersen, en wat was ik blij toen ik persweeen kreeg (die waren namelijk nagenoeg pijnloos en kwamen veel minder vaak) Ik kan me de pijn ook niet meer voor de geest halen. Ik kan me precies indenken hoe het voelt als ik mijn teen zou stoten, maar dus niet hoe die wee precies voelt. Maar terugkijkend is het wel een pittige bevalling geweest.. Maar desondanks zou ik het zo weer doen.. Ondanks de pijnlijk weeen en weeenstorm, ondanks de vacuumpomp en het totaal ruptuur, de 5 dagen ziekenhuis en de napijn van de wond. Voor mijn kleine wondertje zou ik het zo weer doen!
de eerste weeen vond ik een makkie vergeleken bij de weeen op het einde. Moet wel zeggen dat mijn eigen weeen veel te zwak waren, heb vanaf 2 cm aan het infuus gelegen
de weeen in het begin van de bevalling gingen wel, maar toen ik in een storm van rugweeen belanden werd het te pijnlijk. helaas werkte de ruggeprik en de pethidine niet , had ik weer. maar ik gun niemand rugweeen wat een hel is dat! kan het niet anders zeggen, als je denkt dat je niet meer kan tijdens zo een wee dan wordt de pijn nog eens ff opgeschroefd. joyce
Ik vond met mijn zoontje de weeën nog wel meevallen. Het begon langzaam aan en 6 uur later moch ik mee doen en toen was hij er. Goed, net voor ik mee mog persen werdt het iets pijnlijker maarover het algemeen viel het mij niet tegen.
Ik vond de weeen wel mee vielen ja het doet veel pijn maar dat weet je en ik dacht dat er meer pijn bij kwam kijken. Ik had wel van die rot rug en been weeen maar ja. Ik vond het alleen kwam ferquentie moeilijk vol te houden de weeen kwamen direct echter elkaar onder pauze ertussen om even op adem te komen.
De eerste keer was het naar mijn idee niet te doen, de 2e wist ik niet eens dat het al 'echte'weeen waren en toen was mijn mannetje er al.
Was heeeeeeel blij dat ik na 18 uur weeen en nog maar 2 cm ontsluiting naar het ziekenhuis moest en daar een prikje met morfine kreeg. HEERLIJK!
tm 8 cm was het heel goed te doen,wist namelijk niet eens dat dit de echte weeen al waren. dus dat was peanuts,de laatste 2 cm waren wel erg pijnlijk maar die pijn heb ik maar een uurtje gehad ongeveer,en toen mocht ik persen en vanaf toen was het meteen stukken minder pijnlijk. heb trouwens alleen maar "buikweeen" gehad
Van de eerste weeën voelde ik bijna niks. Die zorgden er ook voor dat ik geruisloos 6cm ontsluiting kreeg. ik dacht dat het gewoon harde buiken waren. De weeën begonnen pas pijnlijk te worden toen ze mijn vliezen hadden gebroken. Daarna kreeg ik erge rugweeën die wel zeer pijnlijk waren, dat vond ik veel erger dan het persen zelf. De bevalling heeft in totaal met het persen erbij 3uur geduurd dus gelukkig ging het heel snel, daarna zijn ze nog wel 45 minuten bezig geweest met hechten
ik heb pijnlijk ingevuld, maar dat geld eigenlijk voor de laatste twee bevallingen, bij de eerste ging ik lachend naar het ziekenhuis omdat mijn lichte krampjes zo om de minuut kwamen dat het toch wel weeen waren, in het ziekenhuis had ik al 9 cm ontsluiting ik kon gelijk gaan liggen en mocht persen, maar ja geen persweeen, uiteindelijk met de tang gehaald. de andere twee zijn ingeleid, omdat ik zulke minimale weeen heb en toch zware kids, alledrie ruim 8,5 pond bij 38 weken bevallen, nou dat heb ik geweten, vanuit het niets pittige weeen, en dan voornamelijk rugweeen en beenweeen, kannonnen zo heftig maar het voordeel is dat het wel heel snel gaat, na aanleggen van het infuus 4 uur later bevallen en bij de laatste 3,5 uur daarna. nu ben ik weer zwanger en ik wil zo graag een keer thuis bevallen met de meiden erbij, de vk, zegt we zien het wel, als deze weer zo groot gaat worden kunnen we altijd nog beslissen.
Ik heb 'Viel mee' gestemd. Ik heb rugweeën gehad, en had in eerste instantie niet eens door dat het weeën waren. Ik dacht dat ik "gewoon" last van mijn rug had ofzo. Dat ging dus allemaal prima. Met ademhalingsoefeningen was het allemaal prima op te vangen. En de persweeën voelde ik, qua pijn, nauwelijks. (Nu moet ik toegeven dat mijn persweeën ook niet krachtig genoeg waren hoor; dat heeft misschien uitgemaakt)