Klokkijken vraag

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door mamavanmeisje, 5 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Mijn dochter is net 4 geworden. Ze kent de dagen van de week, de seizoenen, de begrippen ochtend/middag/avond, uur en minuut. Verschillende tijden weet ze al bijvoorbeeld de hele uren en bv bijna 4 uur. Nu zit ik eraan te denken om een kinderhorloge te kopen van flik flak, oh oh oh wat zijn ze leuk! (en héél duidelijk, inclusief kartonnen leerklok, waterdicht en zelfs in de wasmachine wasbaar :D) Ik vraag me af of ze aan een horloge toe is. Is het te vroeg? Wil ik te snel? Hoe gaat/ging het bij jullie kinderen?

Hier een link: Flik Flak Kinderhorloge

2. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Haha geweldig toch :)
    Hier wil dochter al vanaf 4 jaar een horloge.
    Helaas voor dochterlief.. Zo slim als ze is.. Dat klok kijken kan echt niet langer dan 10 micuten haar interesse vast houden.

En de afspraak hier is... Je krijgt een horloge als je kunt klok kijken.

Helaas voor dochterlief kent ze vooral "half 8" (ivm opstaan) en "7 uur" ivm naar bed :)

Ze leren het op school pas in groep 4 zag ik tot mijn verbazing.
    Maar als ze het leuk vindt en kan... Dan is het volgens mij hartstikke stoer om je eigen horloge te hebben.
    Tijdje terug hadden ze deze bij de kruidvat: Vtech Kidiwatch Roze 578586

Ziet er leuk uit maar bij ons waren ze uitverkocht dus heb ze niet in het echt kunnen bekijken :)

3. Storm

Storm Niet meer actief

Het kan geen kwaad toch als ze een horloge draagt? Hartstikke leuk. Ik heb altijd zoiets van: als ze er niet aan toe zijn, leren ze het nog niet. Als je dochter daar interesse in heeft, zou ik het gewoon doen. Kun je er spelenderwijs mee stoeien.

4. Blogmama

Blogmama Actief lid

5 sep 2013
    128
    0
    0
    Bloggen
    Leuk juist en leerzaam!

5. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    Leuk! Hier vraagt ze vaak hoe laat is het, hoe lang nog etc maar kan nog echt geen klokkijken hoor. Als ze het kan en graag een horloge wil zou ik het gewoon doen, ook een beetje uit eigenbelang want is wel handig als ze zelf een tijd bij zich hebben.

6. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Hier een jongetje wat kan klokkijken maar merk wel dat dat heel wat anders is dan besef van tijd... hoe lang iets duurt.
    Een horloge wil hij graag, misschien met Sint of Kerst.

7. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.137
    8.869
    113
    J. heeft voor haar vierde verjaardag ook een horloge gekregen. Ze draagt hem alleen zelden, omdat ze het niet fijn vindt zitten...

8. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Bedankt allemaal voor jullie reacties! Meer reacties zijn nog welkom hoor!

9. maria80

maria80 Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.974
    136
    63
    In principe zit het in alle rekenmethodes voor groep 3 ook hoor!

Als jouw dochter een horloge wil, prima toch. Alleen maar leuk!

10. adi

adi Niet meer actief

Als zij een horloge wil zou ik die gewoon geven. Voor kids is dat toch gewoon een accessoire, ze hoeven nog niet zelf op de tijd te letten. Ik zou zelf niet meteen een duur horloge geven, wellicht is ze het na een week weer beu.

Klokkijken: zoontje was hier net vier toen het heeft geleerd, maar dat is puur het trucje dat ie kan. Hij heeft nog geen besef hoelang nu een half uur duurt bijv.

11. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Onze dochter kan sinds dat ze net 4 is klok kijken.
    Ze weet de hele uren, halve uren en kwartieren.
    Ze heeft dus ook al een tijdje een horloge.

Deel Deze Pagina