Bed probleem.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Lentekind, 28 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lentekind

Lentekind Fanatiek lid

5 feb 2011
    4.974
    2
    38
    Hoi allemaal,

Slapen, het is toch wat. Je bent baby en mama zegt dat je soms moet slapen. Daar is toch niks aan?

Mijn zoontje van (bijna) 5 maanden heeft overdag echt moeite om in slaap te vallen. Na 2x gapen en ogen wrijven leg ik hem in bed. Zodra hij in zijn bed ligt begint hij te brullen. Na 3 min brullen (krijsen) til ik hem op en valt hij no time op mijn arm in slaap en daarna kan ik hem al snel wegleggen.
    Soms ligt hij rustig en op het moment dat hij in slaap dreigt te vallen begint hij te brullen.

In zijn bedje ligt hij met een speentje en kroel doekje. Ook voeren we een standaard ritueel uit door eerst even in het kamertje te kijken en in zijn bedje een muziekje aan te zetten.In de avond gaat het slapen in zijn bed zonder problemen. Hebben jullie tips om hem wel zelf in zijn bedje in slaap te laten vallen zonder zoveel stress?

2. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.961
    3.970
    113
    Als hij zo snel op je arm in slaap valt en je hem vervolgens zo weg kan leggen zie ik niet zo'n groot probleem.
    Soms is in slaap vallen erg lastig, precies om de reden die je zegt ;) slapen is toch saai? Ze moeten zich even ontspannen en dat kan hij bij jou het beste!
    Mijn zoontje (nu 11 mnd) kan heel goed zelf in slaap vallen, maar als hij 's nachts wakker wordt lukt dat niet altijd. Soms horen we hem even mopperen en vervolgens wordt het weer stil, dan is het dus gelukt. Maar soms gaat het mopperen door en over in huilen. Dan gaat één van ons erheen en vervolgens valt hij tegen ons aan in slaap. En soms vind hij het reuzegezellig dat we bij hem zijn en gaat hij keten. Dat mag dan 1 minuut midden in de nacht en dan leg ik hem in bed, maar blijkbaar was dat minuutje gezelligheid dan genoeg om hem toch in slaap te laten vallen want meestal blijft het dan stil daarna.
    Soms hebben ze tijdelijk even wat hulp nodig.

Oh en hij heeft zo'n nijntje lampje wat vanzelf uitgaat na 9 minuten ofzo. Is heel zacht licht, maar genoeg om z'n knuffels te kunnen zien. Anders is het namelijk heel donker in z'n kamertje, maar nu heeft hij nog een paar minuten om even de dag door te nemen met z'n vriendjes :) denk dat dat ook wel helpt, dan gaat hij rustig liggen en valt hij wel in slaap. Denk tenminste dat het zo gaat.:)

3. Lentekind

Lentekind Fanatiek lid

5 feb 2011
    4.974
    2
    38
    Hier is de avond het probleem niet. Het baart me meer zorgen dat hij eerdaags naar de opvang en oma gaat en dat het slapen daar niet zal lukken. Kleine man is gek op zijn draagzak en doek, maar leer hem bewust ook in z'n bedje slapen omdat de opvang en oma het dragen misschien wel niet toe willen passen.

4. elliepellie

elliepellie Fanatiek lid

28 jun 2014
    1.887
    1.011
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    Meestal slapen kinderen bij anderen juist goed ;) vreemde ogen dwingen. En de leidsters op het KDV weten wel hoe ermee om te gaan. Bespreek tegen die tijd je zorgen erover met ze.... (werk zelf op een KDV, we hebben heeeel veel trucjes om kinderen te laten slapen)

5. Ilz

Ilz Actief lid

7 apr 2015
    241
    1
    0
    NULL
    NULL
    Wij waren ook 'angstig' qua slapen op kdv maar hoe elliepellie het al
    Zegt ze hebben genoeg trucjes. het slapen daar gaat vanaf begin goed soms moeten ze even helpen bij de speen of een extra aai over d'r bolletje en dan valt ze daarna in slaap. Dus denk dat t bij jou kleine ook goed gaat komen :)!

Deel Deze Pagina