Gevalletje zwangerschapsdementie hier... Gisterenavond gekookt voor 2 avonden. De ene helft meteen opgegeten. De andere helft totaal vergeten en ik ontdekte pas vanmiddag om kwart over 3 dat het nog op het fornuis stond. Toen wel meteen in de koelkast gezet maar ik twijfel of ik het nog veilig op kan eten. Het is rijst met omelet, wokgroenten en rode saus. Hoe snel bederft dit buiten de koelkast? Het rook nog oké maar ik ben zwanger én verkouden dus ik vertrouw mijn reuk niet helemaal .
Zwanger of niet. Zou het niet meer opeten., En dan voornamelijk door het ei. Dan maar een boterham eten.
Ik voel me zo dom hè... En heb min of meer een fobie voor ziek zijn dus durf vaak iets wat is blijven staan niet meer te eten. Vaak voor niets want dan blijkt het nog wel te kunnen. Ik twijfelde vooral vanwege de omelet. Maar nu lees ik hierboven dus dat de rijst een probleem is. Had ik nooit aan gedacht... Anders wordt het maar patat vanavond...
Weg gooien zonde maar ja beter veilig dan niet. miss voor de volgende x rijst koken voor die dag. hier is een kop vol genoeg voor 3 personen dus zo doen wij dat.
Dit. Ik zou het ook niet meer opeten omdat er ei bij zit.. Heb geen zin om aan de racekak te gaan voor een ei van 20 cent..
Weggooien. Als iets lekker langzaam afkoelt en urenlang op kamertemperatuur staat, groeien bacterien explosief (en hun afvalstoffen, die niet verdwijnen bij verhitting).
Hmm, twijfelgevalletje.. Ik zou het wel aandurven maar wel goed verwarmen en dan proeven of het nog hetzelfde smaakt als gister.
Weggooien. Als het in de koelkast had gestaan had ik het zeker gegeten maar het heeft nu echt lang op kamertemperatuur gestaan.