Kan baby van 8 mnd mama zeggen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door vruchtje24, 10 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.192
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Hoi meiden,

Ik denk al een paar dagen te horen dat ons zoontje van 8 mama zegt. Niet dat hij weet wat het betekend maar ik hoor het hem wel zeggen. Manlief zegt nee joh dat kan helemaal niet.

Vanmiddag heeft mijn moeder opgepast en zij zei ook dat ze hem mama hoorde zeggen. Kan dat al met 8 maanden of is het toeval en lijkt het erop?

gr vruchtje

2. appeltje

appeltje Niet meer actief

Kan best wel hoor... mijn zoontje zei het vanaf 7 maanden.

3. Dootje24

Dootje24 Bekend lid

5 jan 2007
    561
    0
    0
    Teamleider Balie
    Nijmegen
    Hoi hoi,

Onze dochter zegt al een maand lang papapapa en sinds 1,5 week is ze ineens overgegaan naar mamamamama. Het grappige is dat als ze een beetje boos is, bijvoorbeeld bij het aankleden, ze heel hard en krachtig mama zegt. Ik heb nog niet het idee dat ze het echt direct tegen mij zegt, want ze zegt het ook tegen de knuffels en de lucht. En soms zegt ze papa als ze bij mij zit en mama als ze bij papa zit. Maar ja, ze zegt het wel duidelijk. Anderen (opa, oma, kdv) zeggen het ook, dus het kan wel! Onze dochter is nu 6,5 maand, maar is heel snel in haar ontwikkeling. Gewoon lekker van genieten en als hij het zegt vrolijk op reageren!

Groetjes dootje

4. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.192
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Oh super leuk dat het toch wel kan:D

5. shenoby

shenoby Niet meer actief

mijn dochter zegt ook al een hele poos mama maar ik geloofde er nou niet direct in dat ze het toch tegen mij had.
    het viel me alleen wel op vandaag dat als ze honger heeft zegt ze hamme hamme. als ik haar wat te eten geef als ze dat zegt word ze helemaal blij.
    dus ik denk dat ze op zekere hoogte wel iets duidelijk kunnen maken.
    maar of ze met mama ook echt mama bedoelt?? ik weet het niet.
    ze zegt het wel heel veel als ze verdrietig of als ik even de kamer uit ben.
    dus wie zal het zeggen??? ach ik vind het wel grappig.

6. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
  7. miss

miss Fanatiek lid

20 mrt 2008
    1.647
    0
    0
    rick zegt ook al een maand papa en idd als hij boos is zegt hij mamaaaaaaa ook zeg hij ja en hebbe teminste dat lijkt zo hihi. hij heeft zelf geen idee wat hij zegt natuurlijk. hahaa nu word hij boos omdat iets niet lukt hebbe papa zegt ie de hele tijd hahahahaha. ja het is leuk he als ze dingentjes gaan zeggen!!

8. mel123

mel123 Actief lid

21 nov 2007
    369
    0
    0
    Fleur "zegt" ook al heel lang mama, papa, opa, oma en dag! :D
    Als ze het maar vaak genoeg hoort dan neemt ze het wel over, maar denk niet dat ze het helemaal begrijpt hoor.
    Wel linkt ze bepaalde woorden aan handelingen... als je zegt dag gaat ze zwaaien, en bij hiep hiep hoera gaan er 2 handjes in de lucht :D

9. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Dat doet Charlotte ook, vind het echt superleuk!
    Ook klapt ze in haar handjes als je het liedje begint te zingen of zelf gaat klappen. Mamamamama en papapapapa zei ze rond 7,5 maand, hoor het hier de hele dag maar het is niet gericht, dat denk ik in ieder geval niet. Maar het klinkt wél geweldig :D

10. Merijn

Merijn Niet meer actief

Dat zijn gebruikelijke klanken voor die leeftijd.

11. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Zijn idd zoals Merijn zegt gebruikelijke klanken voor de leeftijd, doelgericht is het echter niet.

12. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

mijn meisje doet dat ook maar inderdaad nog niet met het idee dat ik mama ben, als ik mama zeg tegen haar dan bestudeerd ze mijn mond wel heel goed, maar ze doet het nog niet bewust na.

Deel Deze Pagina