Iemand die dit boek gelezen heeft? Het is voor mij wel een eye opener. En neem het zeker mee straks. Ook al moet ik verplicht in het ziekenhuis bevallen. Weet niet waarom, dat is regel hier bij onze gemeente. Wat vinden jullie van dit boek?
Woon je in nl of niet?! Zoja wat raar dat het moét! Maar sorry, ken het boek niet. Wilde alleen even reageren op de rest haha...
Haha ja ik woon in nederland. Weet het... Stomme regel maar toch mag het echt niet. Het dichts bij zijnde ziekenhuis is ongeveer 20 min rijden. Daar heeft het dus mee te maken. Ik baal er ook enorm van. Midden in je weeen dus weer 20 min in de auto...
Ik heb het boek net uit en vond het wel mooi om te lezen. Mijn vorige bevalling is vrij snel en makkelijk gegaan, maar toch heeft het mij overrompelt en kijk ik er niet 100 procent positief op terug. Dit keer wil ik het anders aanpakken en o.a. een geboorteplan schrijven.
Je bent wettelijk gezien niets verplicht, je kunt altijd een holistische vk zoeken of een gewone die nog niet haar vergeten is wat keuzevrijheid betekent. Het boek was voor mij een goede steun bij het naar binnen keren en me o de bevalling voor bereiden. Ik ga het nu bij baby 3 weer lezen .
Ik heb me er opzich wel bij neergelegd. Mijn man is echt tegen thuis bevallen. Dat vind hij dood eng. En om nu alles weer om te gooien zie ik ook niet zo zitten. Volgende week heb ik een informatie avond in het ziekenhuis. Dan weet ik al wel een beetje wat me te wachten staat. En dan weet ik misschien ook wat ik wel en niet wil. Ik vind het een mooi boek. Ga het zeker mee nemen en hoop dat ik er wat aan heb.
Volgens mij is in sommige gebieden gewoon afgesproken tussen verloskundigen en ziekenhuizen dat het onverantwoordelijk is in verband met de afstand. Je kunt dan bij een noodgeval nooit op tijd zijn. Is vervelend maar het alternatief is erger...
@JosieJ: is het ziekenhuis er nog wel in Zierikzee? Hoorde idd van mijn ouders (die op schouwen wonen) dat bijna alles weg is gegaan naar Goes en Middelburg. Wel jammer.