Boek: Vrije geboorte

Discussie in 'De lounge' gestart door Mirjam04, 31 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mirjam04

Mirjam04 Bekend lid

2 aug 2011
    660
    113
    43
    Iemand die dit boek gelezen heeft? Het is voor mij wel een eye opener. En neem het zeker mee straks. Ook al moet ik verplicht in het ziekenhuis bevallen. Weet niet waarom, dat is regel hier bij onze gemeente.

Wat vinden jullie van dit boek?

2. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Woon je in nl of niet?! Zoja wat raar dat het moét! Maar sorry, ken het boek niet. Wilde alleen even reageren op de rest haha...

3. Mirjam04

Mirjam04 Bekend lid

2 aug 2011
    660
    113
    43
    Haha ja ik woon in nederland. Weet het... Stomme regel maar toch mag het echt niet. Het dichts bij zijnde ziekenhuis is ongeveer 20 min rijden. Daar heeft het dus mee te maken.
    Ik baal er ook enorm van. Midden in je weeen dus weer 20 min in de auto...

4. Mamma van Maryam

Mamma van Maryam Actief lid

28 dec 2010
    109
    0
    16
    Ik heb het boek net uit en vond het wel mooi om te lezen. Mijn vorige bevalling is vrij snel en makkelijk gegaan, maar toch heeft het mij overrompelt en kijk ik er niet 100 procent positief op terug. Dit keer wil ik het anders aanpakken en o.a. een geboorteplan schrijven.

5. San79

San79 Fanatiek lid

10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Je bent wettelijk gezien niets verplicht, je kunt altijd een holistische vk zoeken of een gewone die nog niet haar vergeten is wat keuzevrijheid betekent.
    Het boek was voor mij een goede steun bij het naar binnen keren en me o de bevalling voor bereiden. Ik ga het nu bij baby 3 weer lezen .

6. Mirjam04

Mirjam04 Bekend lid

2 aug 2011
    660
    113
    43
    Ik heb me er opzich wel bij neergelegd. Mijn man is echt tegen thuis bevallen. Dat vind hij dood eng. En om nu alles weer om te gooien zie ik ook niet zo zitten.
    Volgende week heb ik een informatie avond in het ziekenhuis. Dan weet ik al wel een beetje wat me te wachten staat. En dan weet ik misschien ook wat ik wel en niet wil.

Ik vind het een mooi boek. Ga het zeker mee nemen en hoop dat ik er wat aan heb.

7. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Volgens mij is in sommige gebieden gewoon afgesproken tussen verloskundigen en ziekenhuizen dat het onverantwoordelijk is in verband met de afstand. Je kunt dan bij een noodgeval nooit op tijd zijn. Is vervelend maar het alternatief is erger...

8. JosieJ

JosieJ Niet meer actief

Wij mogen ook niet thuis bevallen hoor, dichtstbijzijnde ziekenhuis is ook 40/45 min rijden...

9. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    @JosieJ: is het ziekenhuis er nog wel in Zierikzee? Hoorde idd van mijn ouders (die op schouwen wonen) dat bijna alles weg is gegaan naar Goes en Middelburg. Wel jammer.

10. Mirjam04

Mirjam04 Bekend lid

2 aug 2011
    660
    113
    43
    Ik woon op het zelfde eiland als jou! ;)
    En lopen zon beetje gelijk zie ik :)

Deel Deze Pagina