borsten en melk.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Hope87, 10 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hope87

Hope87 Bekend lid

7 apr 2012
    910
    2
    16
    vanaf week 18, had ik gelig doorzichtig spul uit mn borsten, en dat hield zo'n 3weken aan, daarna in week 21 is het gestopt. en tot nu toe 30 weken heb ik dat niet meer gehad

klopt dat? :$

2. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Ik vanaf week 16 tot na stoppen bv toen nog een maand of 6 soms nog wat melk er uit.

3. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    Het is per vrouw verschillend....

Hier de vorige zwangerschap tot 27 weken geen druppel gezien, toen 3 weken heel weinig verloren en na de geboorte kwam er praktisch niks uit....

Het wil echt niks zeggen hoeveel en wanneer je verliest. Zoals ik al schreef is dat bij elke vrouw weer anders.

In deze zwangerschap heb ik nog geen druppel verloren en zit nu in week 31... we zullen zien hoe het na de geboorte zal gaan

4. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Hier vanaf 21 weken regelmatig in de nacht natte plekken in mijn pyjama en bed. na de bevalling enorm veel melk! Na stoppen bv nog wel een maand of 2 wat lekkage gehad.

5. Bootjekatootje

Bootjekatootje Actief lid

23 aug 2011
    471
    1
    18
    Kinderdagverblijf
    Hier vanaf week 17 ook echt heel geel, af en toe een drup.. Nu zou ik al kunnen kolven! Het is soms ook doorzichtig of wittig. Sinds een week ook vlekken..
    Vk vertelde dat je lichaam hormonen aanmaakt tijdens zwangerschap die de melkproductie onderdrukken. Ik maak dat hormoon minder aan en dat is helemaal niet erg!
    Ik weet in ieder geval dat de kanalen openstaan.. M'n moeder had het ook erg en ik heb zelf een jaar bv gehad! Erg blij mee

6. Hope87

Hope87 Bekend lid

7 apr 2012
    910
    2
    16
    Ja ik had dat ook allemaal maar het probleen is dat ik v.a. Week 21geen verlies meer heb uit me borsten!! En maamt me onzeker als ik dan wel genoeg productie heb zometeen

7. pcomiep

pcomiep Actief lid

22 mrt 2010
    288
    0
    0
    NULL
    NULL
    hope87, je productie kan prima in orde zijn straks hoor! er zijn massa's vrouwen die geen melk verliezen in de zwangerschap en tijden zonder problemen borstvoeding geven. kwestie van regelmatig aanleggen in de kraamweek. de bevalling van de placenta brengt de eigenlijke melkproductie op gang.

8. Hope87

Hope87 Bekend lid

7 apr 2012
    910
    2
    16
    dank je wel is helemaal duidelijk nu :)

9. Ly1

Ly1 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    1.148
    3
    38
    Drenthe
    Ik had precies hetzelfde! Het kwam er bij mij ook niet uit dat ik natte plekken had hoor, maar sinds een paar weken heb ik het ook niet meer gehad.. En ik ben nu 29 weken.

Ik maakte me ook best wel zorgen hierover omdat ik graag borstvoeding wil gaan geven.. maar gelukkig ben ik niet de enige, en zie ik veel geruststellende reacties!

10. LieveMamaTrix

LieveMamaTrix Fanatiek lid

12 mrt 2012
    2.806
    0
    36
    Ik heb een borstverkleining gehad een paar jaar terug en ik was dan ook erg verrast dat ik rond de 26 weken ineens wat gelige drupjes melk begon te verliezen uit mijn tepels. Er komt nog steeds uit, met name 's avonds en na het slapen heb ik ook 'kringen'...
    Hoewel ik blij ben te weten dat er dus toch verbindingen in mijn borsten zitten, zegt het ook voor mij niks over de productie en hoeveelheid melk die ik na de geboorte kan geven...

We zullen zien. Inderdaad regelmatig aanleggen maar!

11. Deesjebeesje

Deesjebeesje Bekend lid

7 jan 2012
    888
    1
    0
    Den Oever
    Ik heb tot nu toe ook geen verlies van melk (of ander vocht) gehad (volgens ml. heb ik wel grotere tieten :D:D:D) en ik kan me haast niet voorstellen dat er straks melk uitkomt. Toch maak ik me er ook geen zorgen om, mijn lichaam heeft tot nu toe haar werk goed gedaan (ben zwanger en kindje doet het geweldig ;)), dus dat zal ze straks ook wel kunnen.

Deel Deze Pagina