Bed verhogen en zelf klein

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Nath88, 12 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rums

rums Niet meer actief

Ik ben 1,53 en zet denk ik maar een kruk naast het bed. Als de kraamverzorgster ook klein is en zij vind het goed dan gaan de verhogingen er zeker eerder onder weg. Maar denk dat het wel lukt al zal ik niet met de baby in bed kunnen stappen.

2. natascha1

natascha1 VIP lid

1 sep 2009
    8.421
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    emmen

Vorige bevalling heb ik beneden op kraambed gedaan.
    Maar de kraamvrouw deed alle controles boven op mijn bed.
    Wij hebben daar een boxspring die staat al vrij hoog ook verstelbaar bij voeten en hoofd eind..
    Dus ik zet hem alleeën ff voor de bevalling op klossen zoals ik net ook al zei.
    Zal morge voor alle zekerheid het nog ff met de vk doornemen.

3. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    ik kan het hier wederom alleen maar mee eens zijn....

Daarom ga ik mijn eigen bed niet op klossen zetten.... we hebben een logeerbed of anders gooit mijn man voor die ene controle per dag wel een matras extra op ons bed hoor... ik ga onze elektrisch verstelbare boxspring die al 60cm hoog is niet nog eens op klossen zetten

4. Soshe

Soshe Lid

2 okt 2012
    73
    0
    0
    zeeland
    Oh dat roept herinneringen op :D

Toen ik thuis kwam vanuit het zkh had manlief het bed opgehoogd met kratten bier.. Ik had een keukentrapje nodig om er in te komen.

Toen de kraamzorg kwam schoot ze in de lach en hebben we maar snel de kratjes er onderuit gehaald. Manlief heeft zelf het bed verschoont dus het hoefde niet opgehoogd te worden.

5. denise23

denise23 Fanatiek lid

29 okt 2011
    1.229
    0
    0
    tandartsassistente/preventieassistente
    noord-brabant
    ikzelf ben 1.69m maar weet idd nog van de vorige keer dat ik ook een opstapje naast mn bed had staan om er normaal in t ekomen! ik was ook als de dood dat ik er snachts uit zou vallen!! nu moeten ze er over een week of 4 weer onder.....

6. natascha1

natascha1 VIP lid

1 sep 2009
    8.421
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    emmen
    Ik heb net van de vk gehoord dat ik dus weer benede moet bevallen.Dus bed beneden komt op klossen en boven niet.

7. AHzondag

AHzondag Niet meer actief

hier ook geen bed op klossen. ben 1.60 en heb een handicap en kom mijn bed anders echt niet in. bij de eerste ook geen problemen mee ondervonden. kraamzorg deed alleen het bed verschonen niet, nou dat kan mijn man ook wel. controles zijn niet langer dan 5minuten en daarvoor ga ik mezelf niet in gevaar brengen.

8. Saga

Saga Fanatiek lid

10 jul 2012
    1.472
    0
    0
    N-Nederland
    Ik trek de matras van vl wel bovenop de mijne voor die ene controle.

9. Deerne85

Deerne85 Fanatiek lid

10 mei 2012
    1.681
    0
    0
    Ik heb nergens last van, ben 1,78 meter en heb mn bed al een aantal weken op klossen, maar ook ik vind het echt niet prettig. Moet echt moeite doen om in bed te klimmen, en dan zit ik op handen en knieen, en moet mezelf dan om laten vallen om te kunnen gaan liggen anders krijg ik bandenpijn. Dan duurt het nog even voor ik me in slowmotion goed heb gedraaid. Ik zou veel liever gewoon kunnen gaan zitten en van daaruit gaan liggen, zal blij zijn als die klossen weer weg zijn!

10. lies276

lies276 Niet meer actief

nee, de kraamverzorgster heeft alleen wél elke week een nieuw kraambed en aangezien ze ws nog tot haar 67e mee moet, is dit gewoon een arbo-voorwaarde.
    daar kun je het niet mee eens zijn, of het onzin vinden, maar het is gewoon een regel waar je aan moet voldoen als je kraamzorg krijgt.
    bij de organisatie waar ik voor werk, teken je bij de intake een zorgovereenkomst waarbij je toezegt dat je een bed op hoogte regelt voor de kv. als dit niet gedaan wordt, betekent dit géén zorg (dus niet alleen geen bed verschonen!).
    wij zijn zuinig op ons personeel!
    het bed moet tussen de 70-90 cm hoog zijn (gerekend vanaf grond tot bovenkant matras).
    ik snap dat dit voor sommige dames lastig is (bijv. bij bi of een keizersnede), maar met een opstapje naast het bed is het heus te doen, ook als je zelf niet zo lang bent.
    bovendien vind ik het wat vreemd om bij bi te zeggen dat je "toch niet van plan bent om op bed te gaan liggen", want júist bij bi is dit zeker aan te bevelen de eerste dagen!
    en als je dan toch niet van plan bent om op bed te gaan liggen, lijkt het me helemáál geen probleem om twee a drie keer per dag in dat hoge bed te klimmen!

11. AHzondag

voor mij zou het dan geen kraamzorg betekenen. vind ik niet erg zoveel doet doen ze nou ook weer niet....

12. lies276

lies276 Niet meer actief

in jouw geval (handicap) zouden wij ws een uitzondering maken.
    btw, in onze regio willen de verloskundigen een kraambed niet begeleiden als je geen (minimale) kraamzorg neemt, dus dat betekent dan géén kraamzorg en geen verloskundige begeleiding.

13. AHzondag

van de minimale zorg afnemen neem aan dat je de uren bedoelt snap ik wel. hier is minimaal 3uur per dag verplicht.
    wij nemen dit keer 4 uur zorg af en moet zeggen dat ik dat meer dan genoeg vindt. tenzij je helemaal alleen bent dan heb je miss wel meer nodig.

14. Tamireya

Tamireya Actief lid

25 mei 2012
    492
    0
    0
    Zou je mij dan eens uit willen leggen wat de kv dan precies doet dat het bed omhoog moet en waarom ik er drie keer per dag in zou "moeten" stappen?

Dit is wel mijn 3e kindje maar heb nooit kraamzorg gehad.
    Bij mijn tweede zoon wel een vk gehad die de controles zelf deed, en dit gewoon op onze bank.

15. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Ik ben ook 1.60 en ga ook gewoon bed niet verhogen. Wat kraamzorgerster zegt kan mij geen reet schelen want ik huur haar in eigenlijk alleen voor het kind en voor het leren hoe met kind omgaan en niet voor het zorgen voor mij. Mij man dan thuis en ik heb liever dat hij bed verschoont en mij als ik niet kan opstasn dan wild vreemde. Controles hoeft van mij ook niet per se.
    Onze hondje slaapt onder en ik ga bed niet verhogen om de reden dat het naar beneden kan komen ( bed met dune frame en 5 steun poten)
    Ik heb geen zien krukje te kopen aleen voor dit
    Ik vind zelf niet prettig hoog slapen ben beetje bang eraf vallen of vergeten dat het hoog is als ik eruit moet ( ga 1-2keer per nacht altijd baar wc)
    Ik ga geen geld uitgeven voor bierkratjes of klossen of extra matrAs.

Dat ga ik ook aan kramzorgster zeggen bij intake en ze zoekt het maar uit wat ze doet en wat niet. We huren haar voor 6 uur per dag minder doet ze het niet. Weet niet wat ze al die tijd gaat doen want onze huis is makkelijk binnen uurtje schoon te krijgen. Het is maar 100m2 op een verd...

16. Coortje

Coortje Niet meer actief

wow hoop dat je haar in het echt met wat meer respect behandeld.

17. lies276

lies276 Niet meer actief

ik denk dat jij een beetje een verkeerd beeld hebt bij wat de taken zijn van een kv.
    willen wij verantwoorde zorg geven, horen daar de controles van de kraamvrouw zeker bij (of er moeten gewichtige redenen voor zijn om ze bijv. door de vk te laten doen).
    bovendien móet er een bed op hoogte zijn, of je dat nu leuk/ nodig vindt of niet. dat zijn (zeker bij ons) de regels.
    je kunt zeggen dat jij een kv "inhuurt"en dat ze dus maar moet doen of laten wat jij wil, maar daar zijn wij niet van gediend.
    kun je je niet vinden in onze leveringsvoorwaarden? prima, maar dan adviseer ik je dringend om een andere organisatie te zoeken, want zo willen wij geen kraamzorg verlenen.
    cliénten die op deze manier over de kraamzorg praten zijn we liever kwijt dan rijk!

18. lies276

lies276 Niet meer actief

als je niet van plan bent om in je kraamperiode op bed te gaan liggen, hoef je er maar twee keer in te stappen voor de controles en 's avonds als je naar bed gaat;).

fijn als je een vk hebt die het geen probleem vindt om haar rug zo te belasten, maar in mijn werkgebied hebben we het (gelukkig) anders geregeld.

19. lies276

lies276 Niet meer actief

helemaal prima toch?!:)

20. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Effe een vraagje voor de kraamverzorgsters onder ons, wij hebben voor deze baby een co-sleeper gekocht maar die gaat niet zo hoog en als ik mijn bed op klossen zet wordt die 85 cm hoog en dat red de co-sleeper niet. Ik zit nu een beetje met een dilemma. ik heb vrijdag ook intake maar ik vroeg me af wat jullie ervaringen zijn met co-sleepers en klossen? We hebben ook geen logeerbed meer en slepen met een ander matras lijkt me ook niet echt arbo vriendelijk en ik zie mezelf dat ook niet doen...

Deel Deze Pagina