Nu ik 30 weken zwanger ben merk ik duidelijk dat de kleine meid minder ruimte begint te krijgen. Dat resulteert in pijn. Pijn als ze zich uitrekt, draait of gewoon verkeerd ligt. Ik probeer haar altijd dan anders te leggen of weg te duwen van de plek waar ze me zeer doet. Vooral mijn rechterzijde voelt bont en blauw maar ook heb ik het gevoel dat ze van binnen uit m'n ribben wijder probeert te maken. Ik weet dat ik nog wel even moet. Maar soms doet ze me echt zeer en word ik bang omdat dit alleen maar erger wordt denk ik. Echt klagen durf ik hier in mijn omgeving ook niet want ja "het hoort erbij". Dat is ook wel zo maar t is gewoon niet prettig. Ook als ze een elleboog of knie langs de voorkant waar ook mijn placenta duwt doet dat zeer. Kan dat extra gevoelig zijn daardoor ? Kan ik dat wel gewoon doen ? Haar soort van weg duwen ? Sorry verder voor het geklaag. Moest het even kwijt.
Oef vervelend meid! Ik herken het gevoel.. Weliswaar wat later in de zwangerschap.. Och mn ribben.. En die voeten in mn zij.. En die kont boven in de buik.. Mijn bovenbuik was gewoon blauw en zo voelde dat uiteraard ook.. Ik was blij dat ie er uit was en heb zwanger zijn nooit echt gemist Hij bleek ook een 8 ponder en ik droeg alles voor.. Nu weer zwanger..kijk niet uit naar de laatste weken haha.. Geen tips dus verder..
Ik duwde trouwens die voeten terug hoor.. Uit mn zij.. En dan moest ik soms nog wat kracht zetten ook.. Want dat deed hij ook.. Haha toen al dwars
Herkenbaar. En t word r inderdaad niet beter op. Ik duw haar soms ook een beetje aan de kant hoor, heb t idee dat dat geen kwaad kan, soms blijft ze ook gewoon zo liggen als ze wil. Mijn ribben aan 1 kant doen zeer en dat gedraai en geduw houd me wakker. Maar k probeer maar te denken dat t eigenlijk natuurlijk heel mooi is dat ze zo beweegt en misschien mis ik t straks wel dus probeer t positief te zien je kan r verder niet echt wat aan doen
Ken het met morgen 36 weken zeer goed. Soms denk ik dat meneer aan het indalen is, maar als ik dan weer her en der duwen/schoppen voel, begin ik toch weer te twijfelen. Vooral lichaamsdelen vlak onder mijn ribbenkast en/of keihard in mijn zijkanten en/of de baby die 'van hot naar her' beweegt: "heerlijk"...
Auw. Hier van ons zoontje gekneusde ribben aan over gehouden en mijn achter buurvrouw heeft zelfs de ribben helemaal naar buiten staan van het gedruk van haar zoontje! Ik probeerde mijn zoontje gewoon weg te drukken, helaas lukte dat de laatste paar weken niet meer
Het hoort er inderdaad bij, maar daardoor is het niet minder onprettig Wegduwen kan geen kwaad hoor, dat doe ik hier ook gewoon.. Soms wordt het dan een spelletje, komt ergens anders weer die voet en dan weer wegduwen hihi..
Vaak als ik een lichaamsdeel bij mijn ribbenkast voel, leg ik mijn hand ertegenaan en probeer ik het weg te duwen. Soms lukt het, soms niet. De vrouw van onze auto verkoper zei ons ook al dat zijn vrouw aan het eind van haar zwangerschap nog een stel gekneusde ribben kreeg. Ik hoop dat meneer mij dat niet gaat geven...
Zojuist twee paracetamol gepakt.... Doet zo'n pijn onderin (hoofdje is in aan het dalen), hele buik is overprikkeld en krijg er harde buiken door. Slaapmuziekje draait hier overuren Maar goed, ook een teken dat de kleine het goed maakt dus ik klaag verder niet hoor!
Toevallig gister van mijn collega (die ook zwanger is) geleerd dat je het beste je handen onderin kan leggen op je buik. Hierdoor zou het kindje daar maar toe komen. Gister was het ook een stukje rustiger bij mijn ribben
Hier ok zo'n sporter alsof hij vaak aan ochtendgymnastiek doet met zijn rek en strek oefeningen. En idd het kan soms ontzettend pijn doen! Krijg er geregeld harde buiken van. Straks als je uitgeteld bent doet hij/zij je nog meer pijn en dan ben je er vanaf
Pff ja hier hadden beide het ook op m'n ribben gemund en zeker dat ik ook zat te duwen hoor hihi maar dat was steeds maar voor een korte duur want een half uur later zat ie weer bij m'n ribben. Deze doet het eigenlijk (nog) niet, hij beweegt wel maar heel subtiel Ik vond juist op het hele einde dat het wel minder werd want de baby's werden rustiger omdat ze niet zoveel ruimte meer hadden juist... Dus wie weet
Hier laat hij gelukkig mijn ribben met rust, maar mijn god wat is hij druk. Constant in mijn zij porren, als ik hem terugduw duurt het een paar seconden voordat hij weer in dezelfde positie zit haha. Eigenwijs ding