Bed verhogen

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door EdN, 22 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.830
    3.626
    113
    Ons bed kan niet verhoogd worden, hoe erg is dit? Bevallen gebeurt in principe in het ziekenhuis, dus het gaat puur om de kraamtijd en verzorging door de kraamverzorgster. Weet er iemand hoe zwaar de kraamverzorging hier doorgaans aan tilt? M'n intake gesprek moet ik nog hebben, dus dan bespreek ik het sowieso nog, maar maak me er een beetje zorgen over!

2. mama van ruben

mama van ruben Fanatiek lid

2 aug 2010
    1.094
    0
    0
    NULL
    NULL
    Geloof dat ze er best zwaar aan tillen ivm werkhouding en dergelijke. Wij konden ons bed wel omhoog zetten, maar ik weet van twee buren dat ze een apart eenspersoonsbed op klossen hadden als kraambed. Vraag het zeker na en overweeg dat dan als optie.
    Ook al beval je in het ziekenhuis, de eerste dagen kan een hoger bed prettig zijn met in en uitstappen;)

3. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.830
    3.626
    113
    Ja, heb ik al over nagedacht, maar ik heb geen logeerbed en ook geen eenpersoonsbed in mn omgeving dat even makkelijk kan worden geleend, en om nou voor die paar dagen een eenpersoonsbed aan te gaan schaffen vind ik ook weer zo overdreven....

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Je zou ook nog een matras op je eigen bed kunnen leggen voor de controles. Dat is voor sommige kraams hoog genoeg. Al kom je dan vaak niet aan de aanbevolen hoogte.

De VK komt ook nog een paar keer langs, die vind een hoger bed ook wel fijn.

Je kunt misschien wel een bed lenen bij de thuiszorg, daar waar je ook de klossen en ondersteek/po kunt halen.

5. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Hij moet idd wel om hoog. kraamverzorgster mag volgens mij zelfs weigeren bij je te werken anders.

Je kan via de thuiszorg winkel ook zo'n ziekenhuis bed lenen/huren.

Waarom kan je bed niet verhoogd worden?

6. MamavanJordy

MamavanJordy Fanatiek lid

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Je kan idd een extra 1 persoonsmatras erop leggen aan jouw kant.

Als je geluk hebt tref je een kraamverzorgende die er niet zo zwaar aan tilt. Maar officieel moeten we dus wel op hoogte werken. Want je bent natuurlijk niet het enige gezin waar we naar toe gaan en als je 5 gezinnen achter elkaar hebt die hun bed niet op hoogte hebben ja dat ga je dan merken aan je rug. Je houd dan geen rug meer over.

Je kan ook voorstellen of je het temperaturen zelf zal doen en dat je voor de rest op de bedrand gaat zitten. Buik voelen is maar even.

Maar nogmaals ligt aan de kraamverzorgende die bij je komt dus ik zou voor de zekerheid een extra matras in huis halen.

7. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.830
    3.626
    113
    tja, inderdaad maar even kijken of een extra matras een optie is of jouw voorstel van de bedrand even bespreken tijdens de intake. Ik heb er ook begrip voor dat een bed omhoog moet hoor, als het zou kunnen zou ik het ook zonder morren doen. Vervelend dat het niet kan!

Kaatje, de reden dat het bed niet omhoog kan ligt een beetje aan de constructie van de bedombouw. Wij vinden die zelf ook heel raar, ons bed leunt niet op de vier poten (die zijn meer decoratief), maar op een soort van metalen dragers die onder het bed staan. Die rusten alleen weer niet recht op de grond, maar op een stuk of 10 punten vanuit verschillende hoeken op de grond. Hele vreemde constructie in ieder geval, mijn man heeft ons bed al volgehangen met verstegingshoeken en -latjes, omdat we het al vanaf het begin niet echt stevig eruit vonden zien. Puur op "mooi" gekocht dus, volgende keer even beter opletten... ;). Nu staat het in ieder geval stevig, omdat mn man het dus op allerlei manieren heeft vastgezet, maar als we het moeten verhogen moet dat er allemaal weer af en dan durf ik er dus echt niet in te liggen.

8. misa

misa Niet meer actief

Ik vind dat het niet alleen gaat om hoe streng ze erover zijn, maar ook dat het gewoon niet goed en prettig is voor ze!
    Ik zou een matras op je bed leggen, dan issi iig al een stukje hoger! Ik weet niet wat de reden is waarom het niet omhoog kan, maar misschien hebben ze bij de kraamzorg wel tips!

9. angela87

angela87 Actief lid

13 mei 2011
    138
    0
    0
    thuis mama
    Deventer
    anders ff kijken op marktplaats voor een goedkoop 1 persoonsbed of je moet het vies vinden.

maare neem aan dat je ook wel eens op vakantie gaat daar slaapje ook op een bed waar zelfs 100den mensen in hebben gelegen.

10. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.830
    3.626
    113
    uhhh, ja, dat vind ik wel een beetje vies ja, zeker met dingen als hechtingen en zo ;) En eerlijk gezegd ook een beetje ver gaan, ik begrijp dat het voor de kraamzorg en eventueel de verloskundige heel onprettig is als ze de hele dag moeten bukken, dus ik begrijp dat er in principe gevraagd wordt om een bed te verhogen. Als dit mogelijk was zou ik het ook gewoon doen, maar als het niet kan, kan het toch niet? Het lijkt me niet dat er verwacht kan worden dat mensen extra bedden gaan aanschaffen. Maar goed, ik wacht de intake wel even af inderdaad en dan bespreek ik het wel even. En ik zal zoals iemand hier adviseerde eens contact opnemen met de thuiszorg of ik als het echt moet daar iets kan lenen.

11. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    gister intake gehad. Ons bed kan ook niet omhoog, maar omdat we op schip wonen deed ze er niet moeilijk over en was het goed zo.
    Bij Daniël had ik wel advies gekregen om te kijken of ik extra matras op bed kon leggen, maar nu hoeft dat niet. Zou ook niet weten waar ik die voor die ene week vandaan moet halen

12. zaterdag

zaterdag Fanatiek lid

28 mei 2011
    1.008
    2
    0
    ik zou ook voor de extra matras optie gaan. Snap dat je er niet veel geld aan uit wilt geven.
    Kraamverzorgende moet toch elke dag je buik voelen en je onderkantje checken, moet daar goed bij kunnen.

13. ecl

ecl Niet meer actief

Het verhogen van het bed is inderdaad belangrijk voor de kraamverzorgsters, vooral met het bed verschonen en het helpen met het aanleggen van de baby. Als je bed niet omhoog kan dan is dat geen ramp hoor! Je hebt wel een grote kans dat ze je bed niet verschonen, dat zou je man/vriend dan moeten doen. Ook zal de kraamverzorgster en verloskundige veel bij je op bed gaan zitten om de controles te doen en te helpen met aanleggen. Verder heb ik er nog nooit van gehoort(van collega's enz) dat ze weigeren in een gezin te werken, omdat het bed niet hoog staat. Maak je niet te druk!

14. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.830
    3.626
    113
    Bed verschonen kan ik me wat bij voorstellen inderdaad, in dat geval doet mijn man dat inderdaad gewoon! Ik ga er maar vanuit dat we met de kraamverzorgster die hier uiteindelijk is ook wel een beetje kunnen overleggen. Bepaalde dingen, zoals even temperaturen enzo kan ik natuurlijk ook zelf doen. En ik zorg er wel voor dat er sowieso een mogelijkheid is voor haar om op een beetje goede werkhoogte te zitten bij of op het bed. Zal wel goed komen. Bedankt voor alle reacties!

15. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Bij ons kan het bed ook niet omhoog. Of tja, het kan misschien wel omhoog, maar dan kunnen we allebei niet meer in ons bed komen (heeft te maken met schuine wanden in de kamer en het feit dat we een extra groot bed hebben).

De vorige keer hebben we zo weken lopen klooien, en eerlijk gezegd kwam ik hoogzwanger dat hoge bed veel moeilijker in en uit dan toen het nog niet opgehoogd was. Uiteindelijk in het ziekenhuis bevallen met een ks (en daarna kwam ik dus helemaal mijn bed niet meer in en uit: veel te hoog!). En toen kwam de kraamhulp en die zei: laat maar zitten die klossen. Dus hebben we voor Jan Joker ruim 5 weken moeilijk gedaan.

Eind van het verhaal: deze keer hebben we de klossen in huis gehaald, maar ze er nog niet onder gezet. We overleggen wel met de kraamhulp als ze er is, en dan kunnen ze er voor die week altijd nog onder. Anders hebben we zo'n opblaasmatras en leggen we dat erop, en dan verschoont mijn vriend het bed wel.

@EdN: ben wel benieuwd wat ze uiteindelijk bij de intake zeiden?

16. Ghurabaa

Ghurabaa Fanatiek lid

30 jul 2010
    1.236
    1
    38
    The Netherlands..
    Bij ons bed kunnen er ook geen klossen onder. Heb wel een extra matras dat ik bij de hand hou mocht het een probleem voor de kraamverzorgster zijn (vk had er geen problemen mee).

Alleen moet je dan de hele dag als zij weer ff wil kijken of iets, dat matras op en af bed halen?
    Het extra matras is 140 en ons bed is 160, dus ga zo niet slapen want dat lijkt me niks.. Maar de hele dag met dat matras zeulen lijkt me ook zo'n gedoe..:(

17. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Hier had ik onze bed op klossen staan, maar ik ben maar 1.60 en kon met mijn knip echt niet het bed op met die klossen eronder.
    De kraamzorg zag het en zei direct haal die dingen er maar onder vandaan hoor, ik werk nooit met klossen. Heb gevraagd of ze het wel zeker wist ivm haar rug etc. Ze zei dat die paar seconden mij controleren of het bed opmaken ("Thuis zitten er toch ook geen klossen onder" waren haar woorden) echt niet belastend voor haar rug waren en dat het voor mij veel pijnlijker was met die knip. Dus die klossen konden er (gelukkig) gelijk onder vandaan :D

18. flipflop

flipflop Fanatiek lid

4 dec 2010
    3.250
    1.009
    113
    Zuid-Holland
    verschilt ook echt heel erg per kraamverzorgster! de eerste was maar een klein vrouwtje die dus echt moest klimmen om op het bed te komen toe die nog op klossen stond, dus liever geen klossen. en de tweede was juist een erg lange vrouw, die als grens aangaf dat ze dan alleen het bed niet wilde verschonen ivm haar rug. dus dat heeft mn man toen gewoon gedaan.

19. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.422
    447
    83
    Limburg
    Als de kraam bv moeilijk doet, is het dan geen optie om bij een zorginstelling (zoals hier het groene kruis) een bed te huren? Geen idee hoor wat dat kost per week. Weet wel dat die mogelijkheden er zijn. Misschien kun je er tijdens de intake naar informeren.

20. naya25

naya25 Lid

24 nov 2009
    93
    0
    0
    NULL
    Nijkerk
    Hoi

Wij hebben een boxspring en die kon de vorige keer echt niet omhoog.

We zijn toen naar de Ikea gegaan en een goedkoop matras gekocht Om er op te leggen.
    Meeting mee en shoppen maar!
    Als je Ikea member ben mag je zelfs 30 dagen een matras uitproberen en terug brengen.

Wij hebben vorige keer het matras op marktplaats gezet.
    Onze kraamverzorgster was ook niet zo heel groot en omdat ze niet meer hoefde te helpen met aanleggen hebben we het matras uiteindelijk een week gebruikt.

Ook wel fijn ons bed was net nieuw en ik had al nachtmerrie's dat mijn vruchtwater zou breken en het bed vies zou worden.
    Nu zou alleen het goedkope Ikea matras de dupe zijn geworden.:D

Deel Deze Pagina