Wij hebben ook met 35 weken het bed verhoogd en ik vond het heerlijk uitstappen. Achteraf gezien was het perfect dat we het toen al gedaan hebben, want met 36 weken zwangerschap kondigde Ryan zich al aan. Dan moet je wel in het zh bevallen, maar de vk komt toch eerst even bij je langs en na de bevalling, hoefde mijn man niet meer het bed omhoog te doen.
Weet ook iemand hoe je dit kunt oplossen met een waterbed?!?! Ik heb echt geen ruimte voor een extra bed en ik ga in het ziekenhuis bevallen (ja, het duurt nog even, maar ik heb er al over nagedacht). Ik heb geen extra matrassen, dus die moet ik er dan voor aanschaffen. IS dat echt nodig?! Of zijn er andere opties?
Ik zit met hetzelfde probleem, maar omdat ik ook in het ZK beval is er niets aan de hand, officieel mag de kraamverzorgende je bed dan niet meer verschonen etc(aangezien ze volgens de ARBO op minimaal zoveel cm hoogte moeten werken) en ik heb ook al gezegt als ze er echt moeilijk overdoen dan doe ik het bed verschonen zelf wel. Mijn kraamzorg bureau is gelukkig niet zo moeilijk en ze doen het gewoon. Overgens red ik het met een extra matras geneens om het bed hoog genoeg te krijgen! Nu zijn we uberhaupt aan het kijken voor een ander bed dus misschien hebben ze geluk.(het waterbed vind ik te groot, het is een king size 2x2 en gezellig kan ik het niet noemen, ook is het eigenlijk te groot voor de kamer)
Er is mij trouwens verteld dat je ondanks dat je in het ZH gaat bevallen dat je toch je bed moet verhogen want je krijgt toch kraamhulp nadat je weer terug bent uit het ziekenhuis en ik neem aan dat ze dan wel je bed gaan verschonen en trouwens dat moeten ze hoor dat zijn ze verplicht, andere huishoudwerkzaamheden zijn ze niet verplicht maar ze moeten wel jou bed en die van die kleine verschonen..
Ik vind dat extra matras echt een eye-opener, ik zat al helemaal te bedenken hoe het dan moest. We hebben twee losse bodems aan elkaar geknoopt, maar moest ik dan alleen omhoog, of man ook? En dan op van die dunne pootjes? Dan hebben we beide een 1 persoons matras met daarbovenop een dekmatras. Dan zou dat dekmatras er af moeten, mijn bed omhoog... pfff Ik ga voor het extra matras, die zet ik dan gewoon klaar met speciale hoes enal en dan hoeft ie er alleen nog maar bovenop op t eind Geweldig!
Wij hebben afgelopen week het bed (boxspring) op bierkratten gezet. Ook ik heb hulp nodig om in bed te komen ... pffff Het bed moet minimaal 70 cm hoog zijn en maximaal 95 cm .. dus niet hoger.
Maar als het bed niet de goede hoogte heeft en niet verhoogt kan worden dan kan dat lijkt me toch niet anders worden opgelost?! Je moet ook je bed verhogen ook al beval je in het ziekenhuis maar als dat echt niet gaat dan zit er toch niets anders op. Ze zijn inderdaad "verplicht" om het bed te verschonen maar ze mogen als het bed niet in hoogte staat dit weigeren! Nou als ze het weigerd doe ik het zelf toch? Ik heb geen andere keus, ik kan moeilijk zo'n 900 kilo aan bed verhogen!
ik heb hetzelfde probleem, wij hebben ook een waterbed en geen ruimte om een extra bed te plaatsen. Vanwege het waterbed ben je al verplicht om in het ZH te bevallen, dat was ik toch al van plan. Mijn man gaat dan wel het bed verschonen.
Hoi Allemaal, Ik heb eens een keer gelezen, dat je ook een matras op de eetkamertafel kunt leggen (pas als de bevalling begint natuurlijk ) maar of dit oficieel ook mag weet ik niet ik denk dat het een beetje ligt aan de verloskundige of die er mee acoord gaat. Bij ons bed is het ook apsoluut niet mogelijk om die te verhogen met klossen. (die exstra matras(sen0 zijn idd ook een goed idee) maar ik heb verder ook genoeg ruimte om een 1persoonbed te plaatsen.
ons bed kan ook niet op klossen. gelukkig hebben we twee éénpersoons matrassen dus als ik ga bevallen legt mijn vriend gewoon mijn matras op die van hem. mijn vriend kan ook heel goed het bed verschonen, dat mag hij dan doen.
Ons bed stond met 30 weken al op klossen. Ja ik weet dat dat geen nut heeft, je dan toch in het zh bevalt etc maar mijn vriend heeft ook een vorm van nesteldrang. Veel ernstiger dan de mijne dus alles wat hij kan doen aan een goede voorbereiding is al tijden gedaan, erg lief. Gelukkig vind ik het heerlijk dat hoge bed, veel makkelijker in en uit stappen. Ook nog eens op zo'n hoogte dat ik vanaf mijn bed straks zo de wieg in kan kijken. Denk dat het na de bevalling dus ook nog wel even zo blijft.
Omdat dat beter is voor jezelf om uit bed te komen en het is beter voor de rug van de VK... Toen ik een paar jaar geleden in het ziekenhuis werkte moesten we dus ook altijd eerst het bed heel hoog zetten voordat je het bed op kon schudden... die moet van de Arbo
We hebben de klossen wel in huis gehaald maar ze staan er (nog) niet onder. Ten eerste omdat we echt een dramabed hebben wat klossen betreft. Er moeten 12 klossen onder en dan nog vraag ik me af of dat wel gaat lukken. Verder ga ik in het ziekenhuis bevallen en weet nu nog helemaal niet of ik gelijk al de volgende dag naar huis mag. Misschien lig ik daar wel 5 dagen ofzo en dan zijn die klossen thuis ook niet altijd meer nodig. Dus we zijn gewoon lekker laks en wachten wel af, en anders moet m'n vriend ze er op het laatste moment voor ik thuiskom van het ziekenhuis er maar onder zetten
Mijn bed gaat NIET op klossen, bij de vorige twee zwangerschappen wel gedaan, het was om te verongelukken! Ik hb BI en moet s'nachts vaak uit bed, ik val er gewoon uit, totaal niet handelbaar. Ik haal wel klossen in huis, ik wil wel in een kraamkliniek bevallen, maar mocht ik te laat zijn, dan gaan de klossen onder mijn zoontjes bed, die heeft een gewoon een persoonsbed