Bed verhogen

Discussie in 'De bevalling' gestart door DearAngel, 20 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DearAngel

DearAngel Lid

29 mei 2014
    12
    0
    1
    Vrouw
    Roden
    Hallo allemaal,

Wij lopen hier echt even tegen een probleempje aan.
    Want we moeten namelijk het bed ophogen.
    Wat is nou het punt.? We kunnen ons bed niet ophogen. Dan zou mijn man een hele constructie zelf moeten gaan bouwen in de hoop dat dat allemaal lukt en op tijd klaar is (nog maar 9 dagen tot ik uitgerekend ben) wat ik dus een beetje te gek voor woorden vind.

Een extra matras om er op te leggen hebben we ook niet en ruimte voor een ander/tijdelijk bed ook niet.

Want ik heb toevallig gelezen dat ze dan kraamhulp mogen gaan weigeren. Dus ik heb dan al zo iets van, ik ga wel op de bank liggen als de kraamhulp er is. (niet dat deze hoog genoeg is)
    Maar als het allemaal alleen maar is omdat ze dan de lakens kan verschonen, ja dat kan mijn man ook wel doen. Dat is ook weer niet zo'n probleem...

Zijn er meer mensen die hier tegen aanlopen.?

Liefs, Dear Angel

2. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Mijn dochter had haar been gebroken toen ik 38 weken zwanger was. Geen haar op mijn hoofd die er aan dacht mijn bed te verhogen. Ik vond dat dood eng met haar. De kraamzorg deed wel gewoon alle controles en mijn man moest dan het bed officieel verschonen, maar uiteindelijk deed zij dat gewoon zelf. Heb je dit niet bij de intake besproken? Volgens mij weigert de kraamhulp je niet, maar inderdaad verschonen van je bed. Voor het poetsen van de wc en de was doen lijkt mij niet dat je bed hoog hoeft te staan ;)

3. Joiedevivre

Joiedevivre Bekend lid

1 aug 2014
    717
    0
    0
    Wat voor bed hebben jullie? Kun je er op niet tijdelijk bierkratjes onder zetten?
    Neem anders even contact op met je kraamzorg, volgens mij is het overal verschillend. Wij hadden het ook niet verhoogd maar de kraam heeft er nooit wat over gezegd en gewoon het bed verschoond.

4. Malika1989

Malika1989 Bekend lid

19 feb 2014
    815
    59
    28
    Vrouw
    Thuisblijfmoeder
    Zuid-Holland
    Wij hebben een boxspring met 8 poten!
    Dus 8 verhogers eronder geplaatst..
    Onze boxspring is best hoog (65cm) en toch moet het 80cm zijn.. pff.

5. flowersoflove

flowersoflove Bekend lid

15 nov 2013
    811
    0
    16
    Kinderopvang
    Maar ze kunnen dus in principe echt weigeren kraamzorg te geven als je je bed niet verhoogd? Hier ook niet de mogelijkheid om te verhogen en geen ruimte voor een ander bed en een extra matras hebben we ook niet en ga ik al helemaal niet speciaal aanschaffen. Partner kan prima het bed verschonen, dus alleen voor de controles zal het in hun ogen een probleem zijn.. Maar wat doe je als ze echt de kraamzorg weigeren? Dan moet je het maar doen zonder? (Terwijl je op internet vaak leest dat kraamverzorgsters soms in de meest barre omstandigheden komen, waar dus überhaupt van alles net niks is..)

6. lina lina

lina lina Actief lid

3 nov 2012
    164
    0
    0
    Volgens mij zijn ze dan niet verplicht om het bed te verschonen. Met de controles zou je eventueel een kussen onder je kont kunnen schuiven.
    Wij hadden ook een bed van 65 cm die onmogelijk te verhogen was. Wij hebben er een matras opgegooid. Onze kraamverzorgende was zelf vrij klein, van haar had het niet gehoeven. Ik denk ook dat de meeste er niet zo moeilijk over doen, maar ze kunnen wel moeilijk doen.

7. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    Gister is mijn man nog aan de klus geweest aangezien ons bed niet hoog genoeg was voor de vk zei ze.
    Hij was met alleen bierkratjes 63 cm
    En nu is hij 81 haha mijn hemel wat een verschil nu kom ik er zelf bijna niet meer in zonder krukje

Ml heeft nu wel de poten eraf gehaald anders was het nog hoger

8. Pickle

Pickle Fanatiek lid

7 mei 2010
    1.293
    5
    38
    Ons bed heeft 12 poten en is al behoorlijk hoog (boxspring), dus ik begin ook niet aan klossen...
    Voor de bevalling lenen we een extra eenpersoonsmatras, misschien heb jij ook familie van wie je een matras een paar weken kan lenen?

9. MiMully

MiMully Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.405
    5
    38
    Vrouw
    Kwaliteitsmanager
    Noorden van het land
    Hier lag ik sowieso bijna een week in het ziekenhuis, dus niet veel controle's meer thuis. Maar wij hadden een kraambed in de kamer voor eventuele controles. En soms deed de kraam ze op ons bed en dan ging ze gewoon op de rand van het bed zitten.
    Ik heb haar nooit gehoord over de hoogte ivm verschonen. Nou was het bij ons inderdaad ook een wat kleiner vrouwtje, dus voor haar ook geen probleem.

Ophogen was geen optie. Onze boxspring zou dat niet aankunnen.

Ik zou het gewoon aankijken. Is een kraambed geen mogelijkheid meer?

10. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Ik heb de klossen klaar staan, maar ik wil mijn bed helemaal niet omhoog. Bovendien wil ik in het ziekenhuis bevallen en bed opmaken deden ze vanuit de kraamzorg al moeilijk over omdat het bed aan 1 kant tegen de muur aan staat (anders kunnen we de wieg niet eens kwijt!). Vl zet op het laatst de klossen eronder (hij 'klimt' over het achterschot het bed in om mij niet wakker te maken. Hoe moet hij met klossen ooit in bed komen?) en zodra de kraamzorg weg is, gaan de klossen er ook weer onder uit. De voornaamste reden voor de klossen zou zijn omdat we, wegens de ruimte, het kindje op bed wilden gaan verschonen, maar daar hebben we een andere oplossing voor.

Voor jouw specifieke situatie: heb je gedacht aan een luchtbed op het bed voor de controles? Kost bijna niks bij bijvoorbeeld Bristol of Scapino en je ligt toch een stuk hoger.

11. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Kraamzorg kan weigeren jou te verzorgen als je het bed niet omhoog hebt. Wij hebben een bed met 70 hoog maar moest echt omhoog naar 80. Dus met klossen was het bijna 90. Vond ze erg fijn.
    Maar hoor ook van genoeg mensen dat ze de klossen vergeten zijn, of bevielen eerder en ze stonden er nog niet onder maar kraamhulp vond het prima.
    Gewoon even instantie bellen en vragen hoe hiermee om te gaan.

Het hoeven niet perse klossen te zijn als dat niet kan. Kratje bier met een plak erover kan ook als je bv geen poten hebt maar een gehele plaat waar je bed op staat.

12. Juels75

Juels75 Actief lid

11 aug 2014
    294
    0
    0
    Wij doen het niet. Ik ben zelf klein en kom dan niet meer makkelijk in en uit bed.

Dit is mijn vierde zwangerschap. Bij de vorige drie ook niet gedaan en dat was absoluut geen probleem.

13. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Wij hebben ook een boxspring heb het bed nooit verhoogd dat is niet te doen met zoveel poten! en als het al wel gemoeten had dan was het zo hoog geweest dan was ik er zelf niet meer ingekomen haha. We hadden gewoon een eenpersoons matras klaarstaan, uiteindelijk nooit gebruikt ze heeft alle controles en bed verschoond gewoon gedaan.

14. Mags

Mags Fanatiek lid

1 nov 2012
    1.198
    0
    0
    Desnoods ga je voor de controles toch gewoon even op de keukentafel liggen... :D;):cool:

15. mamavjulia

mamavjulia Fanatiek lid

13 jan 2012
    1.194
    0
    0
    Wij hebben al een hoog bed. En we konden dit ook niet verhogen.

Dit voorgelegd bij het kraamzorgbureau en was geen probleem. Gewoon even bellen en vragen of het een probleem is als het bed niet verhoogd kan worden.

Deel Deze Pagina