Kraamzorg

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door debq, 13 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    Ik ben me aan het oriënteren op de kraamzorg.
    Ik vind het het allerbelangrijkste dat de kraamzorg ook goed voor mijn oudste dochter is. Ze is dan ruim 6 jaar. Ik denk dat ik mezelf wel red en met de baby gaat het vast ook allemaal goed komen.
    Dochter is echter een erg gevoelig meisje en loopt ook nog flink voor tov leeftijdsgenoten (2 jaar). Ik zou het dus erg prettig vinden als de kraamzorg het ook leuk voor haar maakt, haar overal zo veel mogelijk bij betrekt en haar niet super kinderlijk behandeld.

Maar nu lees ik vaak dat de kraamzorg er vooral voor moeder en baby is. Weet iemand of je hier duidelijke afspraken over kan maken en worden die dan ook nagekomen? En weet er iemand een kraamzorgbureau waar ze hier al meer rekening mee houden? We wonen in zuid Gelderland.

2. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.570
    3.507
    113
    Ik heb BTK kraamzorg en daar kun je heel duidelijke afspraken maken over wat jij belangrijk vindt. Ik heb ook aangegeven dat ik het belangrijk vind dat er aandacht wordt besteedt aan mijn oudste dochter (ook al is zij veel jonger dan die van jou).

Volgens mij zit BTK ook in Gelderland.

3. manamana

manamana Fanatiek lid

30 apr 2014
    1.372
    22
    38
    het Noorden
    Ik woon niet in jouw regio, maar ik heb goede ervaring met kraamzorg en onze oudste dochter. Bij de intake hebben we aangegeven dat we graag wilden dat de kraamverzorgende ook aandacht aan onze oudste dochter zou geven.
    Dat deed ze inderdaad heel fijn: de oudste werd overal bij betrokken en de kraamverzorgende heeft ook met haar gespeeld als daar even tijd voor was. Toen de kraamweek was afgelopen, vroeg onze oudste wanneer ze weer kwam (helaas niet meer).

4. Bloem93

Bloem93 Niet meer actief

Wij hebben Livia kraamzorg gehad, weet niet waar je woont maar heel prettig ervaren!

5. Happy1980

Happy1980 Fanatiek lid

14 jun 2007
    2.015
    0
    0
    verpleegkundige
    Gelderland
    Net gisteren de kraamzorg afgesloten.

Ik heb een dochter van 7, bijna 8 jaar en die heeft het super gehad met de kraamverzorgsters. Ze werd overal bij betrokken en hebben ook samen leuke dingen gedaan.
    Nu had ik twee kraamverzorgsters omdat er een moest re-integreren. Maar heb dat als extra fijn ervaren. Heerlijk mezelf laten verwennen en Janna kon met allebei super goed overweg.

We hadden Liemers care en ben echt super tevreden over hen.

6. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    Ik heb de verschillende kraamzorg organisaties gebeld die je hier in de regio kan kiezen. We hebben voor kraamzus gekozen. Daar had ik zelf het fijnste gevoel bij en heb ik hier op het forum ook veel positieve dingen over gelezen. Ik heb het uiteindelijk aan de verzekering doorgegeven. Al vrij snel kreeg ik via kraamzus informatie per mail en per post. In elke geval een goede eerste indruk dus.

Deel Deze Pagina