In de winter van ons en de oudste 3 kinderen 1x per 2 weken, van de jongste wekelijks en hoeslaken 2-5x per week (snotneus). In de zomer meestal wekelijks alle bedden
Ik pak alvast mijn popcorn erbij Ontopic, ligt helemaal aan het seizoen. 's zomers (hete zomers hier tot wel 50 graden en 's nachts misschien 30 ofzo?) is dagelijks eigenlijk al te weinig. 's Winters vind ik eenmaal per week volstaan.
Ik lees dat veel mensen het meerdere keren per week doen. Lijkt mij persoonlijk veel (werk). Wij douchen wel iedere avond voor het slapen gaan. Voor mij voelt het beddengoed na een week nog gewoon super fris
Is een paar minuten werk denk ik. In de zomer hebben we sowieso alleen een hoeslaken en kussenslopen die vervangen worden, slapen evt onder een los laken. Het meest lastige vind ik de dekbedhoes. Dus ook bij meerdere keren per week ben ik er zo mee klaar.
Hangt hoe vaak verschonen 'net schoon genoeg' is, of 'een beetje smetvrezig', niet af van hoe je slaapt en als eerder gezegd, het seizoen tenzij je airco hebt? In een dikke, warme pyjama met sokken aan bij een weinig zwetend persoon vind ik 1x per week eigenlijk veel. Dan draai ik liever een milieuvriendelijk wasje minder. Maar als je naakt slaapt, vind ik 1x per week weinig. Ik draag mijn ondergoed en andere kleding ook geen week lang . Dat gezegd hebbende: hier verschonen we als de schoonmaakster er is 1x per 2 weken meestal (ik haal zelf af en was, maar zij maakt het bed weer op), en naar eigen inzicht als het nodig is.
Leuk om te lezen hoe vaak iedereen dit doet ondanks dat dit onderwerp blijkbaar al vaker is langs gekomen
dit ik zou niet weten hoe ik alle was weg moet krijgen als ik ook nog 2x per week al het beddengoed moet wassen
ja het afhalen en opmaken is misschien niet zoveel werk. Maar dan moet het ook allemaal gewassen worden toch? Dan ben je er alsnog lang mee bezig of zie ik dat verkeerd?!
Hier ook 1x per 2 weken. Ik heb de organizing agenda met een hele kant-en-klare schoonmaakplanner in, en daar staat het om de week in, dus daar hou ik mij maar aan. Met ziek zijn of warm weer vaker.
1 keer per week, soms iets eerder, soms paar dagen later. Bed van zoon in principe 1 keer per week, maar hij lekt nog vaak door dus dan uiteraard vaker. En dan lekker alles op 60 graden Kussenslopen pak ik vaker even mee, heb een stapel extra kussenslopen dus kan mij uitleven.