Iedere maandag verschoon ik ons bed en die van ons zoontje. Van zoontje soms tussendoor ook nog een keer als hij gesnotterd heeft. En als mijn man heeft liggen zweten (heeft hij eens in de zoveel tijd, dat hij kletsnat van het zweet wakker wordt) dan doe ik ons bed ook nog een keer extra. Ohja en wij douchen áltijd voor het slapengaan en ik slaap in pyjama en mijn man in alleen een boxer.
Wij hebben een wollen dekbed van 240x220 die echt heel zwaar is. Die ga ik echt niet iedere week verschonen. Is ook niet nodig want wij slapen altijd met pijama, gaan schoon het bed in en we zijn geen zweters. Meestal om de twee weken. Kussenhoezen en hoeslaken meestal wat vaker. De kinderen gebeurt wel veel vaker vanwege allergie van de oudste en die gaan wat vaker niet schoon het bed in.
Haha dat vind ik dus een mood killer dus dan maar verhuizen naar de badkamer die ene dag per week in de winter en wat vaker in de zomer
Je wast het toch niet op de hand, de wasmachine doet het werk. Hoe veel werk is het om het in de machine te doen, daarna in de droger en daarna het op te vouwen (evt. strijken) bij elkaar 10 a 15 minuutjes met strijken?
Daar heb ik gelukkig een machine voor enige wat ik moet doen is er 1,5 uur op wachten. Ook geen ramp hoor. En het ophangen van een 8 kg was kost me hooguit een kwartier. Er zijn vast wel weer andere dingen die een ander doet en voor mij teveel tijd of moeite kosten, maar dit valt daar dus niet onder. En ja FYI ik doe vaker dan 1 keer met m'n handdoek
Inderdaad en ik strijk dus (bijna) nooit iets. Hier bewust geen droger dus hang het in ieder seizoen te drogen.
1 keer per week, bij ziekte of in de zomer als het heel warm is vaker. Hier ook geen droger dus moet ook alles ophangen (kan best vaak lekker buiten hier gelukkig), maar denk er aan om toch een droger aan te schaffen dit jaar want vind dat voor beddengoed en zo toch wel handig.
1x per week. De 2 persoonshoezen hang ik in het trapgat, als ik die in de droger gooi gaat alles er zo in zitten. de rest gaat in de droger
Pff, ik vind dat ook het meest vervelende klusje en ik vind er toch wat tijd inkruipen per bed. En ook milieubelastend om zo veel te wassen. (Maar dat denk ik hier vaak als er dit soort topics voorbij zie komen). Hier om de 2 weken, soms om de 3 weken. En nee, wij stinken niet en hebben nog geen enkel vieze ziekte opgedaan!
Nou dit dus. Ik vind beddengoed wassen al een pokkenklus en mijn wasmand zit altijd al vol en om dit dan ook nog te moeten gaan wassen, WoW echt niet Ik heb wel reserve beddengoed maar ook geen kast vol.
Ik heb meerdere dekbedovertrekken dus het gaat nooit gelijk de was in hoor, meestal ligt het er wel een week of 2 voor ik het was, de andere was heeft dan voorrang
Zo sta ik er ook in. Toen de kinderen klein waren en in het ledikantje sliepen deed ik het soms wel dagelijks ivm snot en kwijl maar dat zijn zulke kleine wasjes en gingen gewoon mee met de handdoeken. Ik probeer ook om de week te hanteren maar soms kan het best weleens drie weken zijn voordat ik alle bedden ga verschonen. Ik vind het een rotklus en heel mijn machine zit propvol en ook heb ik niet de ruimte om het allemaal,op te hangen. Wij stinken overigens ook niet en we hebben geen beestjes
Dit hebben wij ook wel eens gedaan . Toen we bezig waren voor onze oudste en ik had eenmaal de pregnyl gezet (injectie met hormonen om de eisprong in gang te zetten - vruchtbaarheidstraject), moesten we die ronde verplicht 4 dagen achter elkaar seksen. Tsja, alles is dan al zo'n verplichting. Dan maar voor het gemak een handdoek
Edit: de kussenslopen doe ik vaker. Dit, omdat ik een crème van de dermatoloog heb voor acné en ik het dus voor mijn huid beter vind zo vaak mogelijk op een schone sloop te slapen. Bovendien staat er in de bijsluiter van de crème dat dit blekend kan werken op textiel en ook voor je haar. Ben als de dood voor een vlek in mijn haar.
Maar dat heeft toch ook gewoon met keuzes te maken? Wij eten grotendeels vegetarisch, hebben geen auto en kopen kleding vaak tweedehands, verwarming niet vaak aan, douchen kort etc. Dus leven wel redelijk milieubewust. Is maar net waarop je wil bezuinigen. Ik ken veel milieudrammers die in de weer zijn met rvs rietjes maar die hebben allemaal 2 auto's en de cv op 21 graden. Ik vind het milieu echt belangrijk en probeer ook mijn steentje bij te dragen, maar ben ook een redelijke 'clean freak' (niet altijd de makkelijkste combinatie hoor), dus dan is het maar net welke keuzes je op dat gebied maakt. Ik vind het altijd gek dat het in deze soort topics een soort over en weer is van "pff, ik heb geen smetvrees hoor!" versus "bah viezerik!".