Ja ook die was ik regelmatig en maak ik schoon. Niet iedere week maar zeker tweewekelijks. Even een doekje over zijn speelgoed halen en zijn knuffels in de was gooien vind ik geen moeite. Ik maak ook zijn gezicht en handen schoon als hij van de gastouder komt. En ik haal ook een doekje over de kinderstoel in een restaurant voordat hij erin gaat. Lijkt me toch de basisdingen die je doet om je baby een beetje te beschermen? En ik werk 5 dagen per week buitenshuis
Oh dan ben ik de meest ontaarde moeder en toch zijn ze al 7 10 en 12 geworden inmiddels. En nee, dat soort "basis dingen" heb ik dus echt nooit gedaan hoor. Doekje over speelgoed misschien een paar keer en een knuffel zeker niet elke 2 week. Doekje over de kinderstoel in een restaurant ook niet (of het moet er al heel vies uit hebben gezien), doe ik toch ook niet bij de tafel waar ik zelf aan eet in een restaurant . Te schoon is eerder gevaarlijker voor je kindje dan dat je hij/zij ermee beschermd hoor.
Nou, respect!! Dat krijg ik niet voor elkaar na een dag werken-etenkoken-avondritueel met de kids ben ik er wel klaar mee! En op de 2 overige dagen lukt het meeste onder schooltijd, als de kids thuis zijn gaat alles niet efficiënt meer, hihi. Kids oppoetsen gebeurt hier trouwens wel dagelijks hoor
Tja wat is "te schoon". Hij leeft heus niet in een plastic bubbel. Hij kruipt over de grond, stopt bij de gastouder vies speelgoed in zijn mond etc. Met een doekje even een veelgebruikte stoel afnemen vind ik zeker niet "te schoon". En die stoel even schoonmaken daar breng je je kind echt niet mee in gevaar. Je kind er zo inploppen zonder te weten of de voorganger krentenbaard of herpes had lijkt mij gevaarlijker. Maar goed, ieder z'n manier! En nee dat doe ik voor mezelf niet in een restaurant, maar ik ben dan ook 27 met een volwassen immuunsysteem.
Sinds ik op ons bed 2 1 persoonsdekbedden heb is die klus voor mij al zoveel minder zwaar geworden. Alleen al voor het verschonen wil ik niet meer anders.
Ik was de knuffels van m'n dochter om de week, haar favoriete knuffeldoekje elke week. Soms met snot en ze kauwt op de oortjes. Zo vies. Ik zie soms kinderen lopen met van die versleten, afgekauwde, vies grijze knuffels. Bleeeeee.
Ja dat had ik daarom ook aangeschaft, maar de jongste ligt nog regelmatig tussen ons in en die lag dan altijd zonder deken, dus toen toch maar weer een lits jumeaux. Vind het ook fijner slapen, maar opmaken was absoluut veel makkelijker met 2 enkele. Nu laat ik het vaak liggen zodat man het in de avond even kan doen.
Die knuffels gooi ik toevallig altijd met het beddengoed van dochter samen in de was omdat zo een 1 persoons bed wasje zo een leeg wasje is. Speelgoed gaat eigenlijk te weinig een doekje over, tenminste het speelgoed dat in de kisten zit. Keukentje en grote dingen in het zicht weer wel. Als ze ziek is geweest doe ik meestal het speelgoed even grondig met dettol voor mijn gemoedsrust. Nog nooit een stoel in een restaurant schoongemaakt. Als deze er niet fris uit ziet vraag ik wel een andere. edit. de knuffels die in haar bed liggen (zijn 8 kleintjes en 1 grote)
Ja dat deed ik ook vaak even met detto, maar dan alleen na een buikgriep ofzo (ik haat buikgriep). Maar niet standaard elke week, behalve dan idd het keukentje en andere grote dingen, dat hoort gewoon bij het afstoffen zeg maar. Alleen mijn oudste was een echt knuffelkind, maar die was altijd boos als hij in de was was geweest haha. Dan was zijn geurtje weg denk ik, dus dat deed ik alleen als het echt moest. Nu had ik ook niet zo'n snottebellenkind kind.
Ik voelde mezelf al een soort holbewoner qua hygiene maar ik ben niet de enige gelukkig Speelgoed en knuffels maak ik echt nooit schoon eigenlijk (knuffels was ik heel af en toe) en het meubilair in restaurants ook niet. En het zijn een gezonde peuter & kleuter die niet vaak ziek zijn
De knuffels gaan hier in de was als er gekotst is en dit op de knuffels gekomen is. Bedden verschoon ik 1x in 2 weken ongeveer en soms elke dag als er gekotst of geplast wordt . Ik werk 4 dagen en wil ook nog een leven hebben met mijn kinderen in de overige 3 dagen.
Ik hoorde eens van iemand dat ze de vloer (hele huis) ging stomen wanneer er bezoek was geweest "want er kruipt hier wel een baby rond!". Ik dacht echt koekoek! Ik houd echt wel van schoonmaken en doe misschien meer dan een ander maar zoiets gaat me ook te ver hoor. Bacterieloos hoeft voor mij zeker niet maar fris ruikend/geen stof e.d vind ik zelf wel heel fijn.
Het ruikt hier idd altijd fris en het is hier ook niet vies/stoffig ivm huisstofmijtallergie, maar ik kan wel lekkere dingen bedenken hoor.
Standaard elke maandag de bedden en om de week alle knuffels mee. Hier houden ze erg van hun knuffels en dat is ook te zien, dus die was ik om de week mee. Heerlijk!! Wij hebben een balkon aan onze slaapkamer, tussendoor als het lekker weer is hang ik onze dekbedden over de reling van het balkon, lekker fris en s avonds is het net of je weer in een schoon bed stapt. Ik begrijp niet hoe mensen het 2 weken in een ongewassen bed vol houden, niet eens omdat het vies is maar ik vind het dan echt niet lekker meer slapen.
Beddengoed wordt hier een keer per week verschoond. Dit gaat allemaal tegelijk met het schoonmaken van de slaapkamer. Bij ziek zijn of warm weer wordt het beddengoed vaker verschoond.
Hoe vies is het bij jouw gastouder dan? Hier kunnen de baby's met een gerust hart speelgoed in de mond stoppen hoor.