het is een ramp! wij hebben een bed waar geen klossen onder kunnen omdat de poten daar te breed voor zijn. Nu hebben we er dus bierkratten ondergedaan, maar zijn er altwee keer doorheen gezakt. Het bed is ook best ontwricht nu. Het moet omhoog!ben al 39 weken! iemand tips?? liefs lovelybaby
even een ander bed, desnoods 1 persoons lenen, daar echte klossen onder zetten? zo hebben vrienden van ons het ook gedaan, onder hun waterbed pasten namelijk geen klossen. zij is dan ook bevallen in het leenbed. succes!
Ik heb ook een keer gehoord dat mensen het bed op tegels hadden gezet. Maar misschien zak je daar dan ook wel doorheen. Ik denk dat er niks anders op zit dan op een ander bed te bevallen
Trouwens, ik weet niet hoe hoog je bed is? Maar wij hebben een boxspring en deze was net 11 cm te laag. Toen zei de verloskundige dat we er geen klossen onder hoefden te doen, omdat het bed dan té hoog zou worden.
Mocht je er niet teveel aan uit willen geven, dan is een eenpersoons ikea-bedje ook een optie. En dat is altijd handig in en uit elkaar te halen. (ook voor na de bevalling) Dan alleen nog even nieuwe kratten/klossen halen Succes ermee! groetjes erwtje
Mss een idee om wat planken op de kratten te leggen, daar zou je dus niet doorheen moeten kunnen zakken dan.... Wij hebben net nieuwe bodems en matrassen en hebben ons waterbed weggedaan, de kraamzorg deed hier niet moeilijk over in die zin dat ze gewoon het bed dan niet verschonen hihhi ik ga dus mn nieuwe bed ophogen met de "kruizen"die onder het waterbed vandaan komen( die zijn lekker breed en goed stabiel) succes
Zo hebben wij het de vorige keer ook gedaan, is inderdaad steviger dan de poten direct op de kratten te laten rusten. Succes!
Ik heb helemaal geen terk op mn bed op klossen te zetten.. Word een hele klimpartij om er in te komen en waarschijnlijk ga ik op mn plaat als ik met mn half slaperige kop er uit moet in t donker.. Ik moet toch in zh bevallen, dus daarvoor hoef ik t niet te doen.. En de kraamhulp die controle's moet doen?? Tja.. sorry.. maar ik kom in mijn werk ook wel tegen dat ik werk bij bedden moet doen die niet op ergonomische arbotechnische/ verantwoorde werkhoogte staan..
Dat vind je toch ook niet prettig werken neem ik aan? Ook als je in het zh bevalt, is het de bedoeling dat je je bed kraamzorg-klaar maakt, zogezegd. Niet alleen voor controles van jou, maar ook voor verschonen van je bed, voor het aanpakken van jouw kleintje door de kv, ik noem maar wat? Ik denk echt dat het een kleine moeite is om te doen voor iemand die jou straks komt helpen... (tenzij je dat liever niet hebt natuurlijk, dat kan ook, kun je volgens mij ook aangeven!)
ben in het ziekenhuis bevallen en ons oude bed kon ook neit op klossen. deden ze niet moeilijk over van de kraam. als het niet kan dan kan het niet.
ik had ook bed met te brede poten.. toen gewoon soort tafelpoten gehaald bij bouwmarkt en die onder bed geschroeft
Ik heb er weinig problemen mee.. kousen aantrekken bijvoorbeeld.. Kom op.. in de thusizorg word soms wat creativiteit gevraagd.. Ik vind t teveel gedoe voor een paar momenten.. Maandag heb ik de intake ( mooi op tijd) voor de kraamzorg.. Leg t dan wel voor.. Bed verschonen vind ik ( nu nog iets) onwerkelijks.. tenminste.. om t iedere dag te doen.. ( gekkenwerk in mijn ogen..) Dan moet ik ook nog beddegoed bijhalen.. kost al genoeg.. dus dat doe ik liever niet.. Daarnaast vind ik t voor mn man ook niet echt handig dat hij "mee omhoog" moet op zijn eigen bed.. Als er een bed omhoog moet.. nou dan maar ergens een logeerbedje.. maar liefst gewoon zoals t nu is..
Je moet idd wel plankjes op je kratten leggen anders is het levensgevaarlijk. Annemarie ik hoop voor je dat je een flexibele kraamzorgorganistie treft. Want bij ons kraamcentrum moet hij gewoon op 80 cm staan. Gelukkig maar anders heb je op een gegeven moment geen rug meer over.Vooral voor de begeleiding bij bv sta je vaak en lang gebukt.
Net als roos zegt: gewoon een extra matras aan jou kant op het bed leggen, geen gedoe met klossen en een stuk handiger
Bij ons kan het bed ook niet op klossen... De nachtkastjes zitten eraan vast... Maar ik ga in het ziekenhuis bevallen en moet flesvoeding gaan geven... Maar als me vriend dan gewoon het bed verschoont denk je dat het dan nog een probleem is? en als ze het toch verhoogd willen hebben dan kan ik er toch nog een matras opleggen zodat ik hoger lig... Want ik weet niet hoe het anders moet met ons bed?
Shay01: je kan er ook aan jouw kant dan een extra 1 persoons matras op leggen. Het bed moet echt op hoogte staan vanwege de controles. Het enige wat we dan niet mogen/kunnen doen als je een extra matras gebruikt is het bed verschonen omdat dit aan de andere kant dan nog laag zit. En over klossen gebruiken en je bed op hoogte zetten. Ik ben kraamverzorgende en vind eht toch wel erg prettig als het bed omhoog staat. Ga maar eens na als we 2x per dag de controles moeten doen op een laag bed, moeten helpen met de borstvoeding op een laag bed enz. Nu zal dit bij 1 gezin niet veel uit maken, hoewel je na 8 daagjes dit ook wel voelt hoor. Ga maar eens na als we een paar gezinnen treffen die dit dus hebben. Wij hebben ook recht op een goede werkhouding. De kraamzorg is heel intensief werken. Ik snap dat het bij sommige bedden het niet kan of niet makkelijk gaat (heb pas ook nog gewerkt bij een gezin waar de nachtkastjes aan het bed vastzaten en het dus niet omhoog kon, maar ze hadden dus een extra matras en zo was het wel te doen).
Hier idd gewoon ook een 1 persoons matras erop gehad tijdens de bevalling en als de kraam er was. Doe ik nu ook weer.
Bedankt voor je antwoord mama van Jordy Dan gooi ik er gewoon een extra matras op en verschoont me vriend het bed wel... Ik snap het ook wel dat het makkelijk is dat het bed verhoogd is en wil ook echt niet dat de kraamzorg rugproblemen krijgt maar wij zitten idd dat het bed niet omhoog kan dus als het dan met een matras opgelost is dan is het ook goed...
Ik zou een volgende keer ons bed niet weer op kratten zetten. Ik ben zelf niet erg groot en kon dus bijna niet op m'n bed komen, tijdens de bevalling vond ik dat errug lastig! Uiteindelijk ben ik in het ziekenhuis bevallen en heeft mijn vriend de kratten eronder uit gehaald toen wij nog in het ziekenhuis waren. De kraamverzorgster had er geen problemen mee, maar ik kan het me goed voorstellen als ze dat wel had, ik zou de volgende keer dus een extra matras nemen of een ander (tijdelijk) bed!