bed zakt door bierkratten..

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door lovelybaby, 8 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamavanJordy

MamavanJordy Fanatiek lid

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Je kan ook een opstapje bij je bed zetten om in en uit bed te klimmen. Bijv. zo'n eentje van curver. Ik ben zelf ook klein en vanwege bekkenproblemen had ik bij de vorige zwangerschap mijn bed al eerder op klossen. Met een opstapje ging in en uit bed komen prima.

2. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Ik kan mn bed niet op klossen zetten (planken ipv poten)
    Maar al zou ik het wel kunnen, dan nog heeft het geen nut.
    Je kan niet om mn bed heen lopen namelijk.
    (je kan alleen aan mn voeteneind een stapje zetten)
    Ben benieuwd hoe kraamverzorgenden daar dan op reageren?

3. sab85

sab85 VIP lid

24 mei 2007
    9.434
    0
    0
    oh jee ons bed staat ook op kratten :) ik vond het al eng maar manlief verzekerde me dat er niets kan gebeuren haha weet niet of ik nu nog lekker slaap ;)

maar wel lastig idd, zou ook voor een extra matras gaan dan, is het iig een stuk hoger.

4. sspielhagen

sspielhagen Actief lid

16 sep 2008
    162
    0
    0
    secretaresse
    Marknesse
    Ik had inderdaad ook wel een krukje staan, maar ik liep constant heen en weer tussen de weeen en wilde daarna weer liggen, dan vond ik het toch een hele toer om er weer in te komen.

5. MamavanMischa

MamavanMischa Fanatiek lid

4 mrt 2009
    1.164
    0
    0
    Geloof mij maar dat elke dag je bed verschonen de eerste paar dagen geen overbodige luxe is! Je zweet je helemaal suf... ;)

6. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    Wij hebben dikke plankjes op de maat van de bierkrat gezaagd en eraan getaped.

7. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Wij heben een waterbed en dat kan ook niet omhoog dus hebben we er een matras bij gedaan maar voor de craamhulp hoefde het niet omdat ze zelf ook niet zo groot was.

8. EmyD

EmyD Niet meer actief

Ik vind het wel een beetje egoistisch gedacht hoor.. Dat je het zelf tegenkomt betekent toch niet dat je de kraamhulp eventueel wat tegemoet kan komen door je bed te verhogen? Maar je kunt er idd het beste even met je kraamzorgbureau over hebben, dan weet je ook hoe zij erover denken.

@TS: Hopelijk zijn er verder geen ongelukken meer gebeurt, en ben je nog heel.. De tip om de planken erop te leggen lijkt mij ook het beste.. succes..

9. Krista B

Krista B Bekend lid

15 apr 2007
    603
    0
    0
    Mijn man is destijds een hele zondagmiddag is de weer geweest met planken, schroeven, ijzeren palen, etc. Ik werd er een beetje bang van.....wat zal hij voor creatie maken??? :confused:

Want ja, ook wij hebben een bed zonder poten, en daarbij (om het lekker makkelijk te houden) nachtkastjes die aan het bed zitten.

Het is allemaal goed gekomen, al heeft het veel moeite gekost.

Ik ben echt van mening dat dit het minste is wat je voor de kraamhulp kan doen.....

Maar om even bij het topic te blijven, lijkt mij een prima idee om planken om de bierkratten te leggen. Succes!

10. k3lly

k3lly Fanatiek lid

1 feb 2008
    2.091
    2
    38
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Heerhugowaard
    Je kan ook inplaats van een 1 persoon bed aanschaffen er 1 huren bij de thuiszorg... deze zijn vaak electrisch in hoogte verstelbaar dus super handig!
    @ annemarie76, ik vindt dat je wel heel makkelijk denkt hoor, ik ben zelf kraamverzorgende en doe dan ook niets op bed als het bed niet op klossen of iets dergelijks staat. Als alle kraamvrouwen zo denken dan houden wij geen rug meer over. Het is een kleine moeite om je bed omhoog te zetten, en desnoods huur of koop je een 1 persoonsbed die je op klossen zet.

11. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

hier ook geen klossen onder het bed, ben ook in het ziekenhuis bevallen, ik moest de 1ste 2 week zelfs beneden slapen in de woonkamer kon niet eens traplopen. maar het bed was erg laag, voor mij perfect kon ik makkelijk in en uit stappen zonder al te veel pijn.
    mijn kraamhulp vond het geen probleem en verschoonde echt niet elke dag mijn bed, denk om de 2 a 3 dagen. heb ik geen problemen mee gehad,

12. makey

makey Fanatiek lid

16 feb 2006
    1.999
    0
    0
    gewoon een extra matras op jouw kant leggen, hadden wij ook gedaan en dat was prima

13. RianneF

RianneF Bekend lid

31 okt 2008
    712
    0
    0
    Wij hebben een logeerbed in de woonkamer gezet, deze komt wel op klossen maar ons eigen bed niet. Nu is het niet mijn bedoeling om de 8 dagen dat de KV er is, beneden te slapen. Zouden ze er een probleem van maken als ons eigen bed niet verhoogd is?

14. debie

debie VIP lid

5 jun 2007
    8.533
    0
    0
    haha ik had mijn bed keurig omhoog met veel pijn en moeite, konden ook geen klossen onder. Was de kraamverzorgster maar 154 en kon ze bijna niet bij me komen omdat het bed zo hoog was

15. MamavanJordy

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Rianne: je mag gewoon in je eigen bed slapen hoor. Dat andere bed gebruik je dan alleen voor de controles en evt. borstvoedingsmomenten om te helpen. Dus lekker in je eigen bedje met je hubbie slapen. En rusten kan je ook op je eigen bedje doen.

16. RianneF

RianneF Bekend lid

31 okt 2008
    712
    0
    0
    Dus ik moet het dan wel laten staan? Zo groot is de woonkamer nu ook weer niet ;) Zal het volgende week met de verloskundige bespreken, misschien weet zij het.

17. MamavanJordy

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Rianne:
    * het is of je bed op klossen zetten en geen extra bed in de woonkamer,
    * of het extra bed op klossen en dan je eigen bed niet,
    * of geen bed in de woonkamer en dan een extra matras op je eigen bed aan jouw kant (is het bed toch op hoogte en hoef je ook geen klossen te gebruiken, het enige nadeel is dat je het dan wel iemand steeds op en af je bed moet laten tillen als je niet constant erop wil liggen, of bijv. alleen s'avonds eraf)

Succes

18. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Mocht je kiezen voor de extra matras dan kun je altijd nog kijken wat je kraamverzorgster prettig vind. Ik heb beide bevallingen op het waterbed met een plank en een matras gedaan, en van beide kraamverzorgsters hoefde het niet terug voor de controles. Ook hebben ze bij allebei de bevallingen het bed gewoon verschoond.

Mijn laatste kv zei "als ik zo krom moet gaan staan is dat veel slechter voor mijn rug, dan kun je beter een laag bed hebben, zodat ik op mijn knieen naast je kan gaan zitten" Want zelfs een hoogte van 80 cm werkt niet altijd prettig, vond zij. (Deze kv had wel ooit haar rug gebroken, dus ze was erg voorzichtig)

Maar het is maar net wie je treft. Ze vertelde ook dat de jongere garde (ze was zelf al wat ouder) wat meer op de regels let, wat natuurlijk hun goed recht is!

19. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    bij mijn dochter ben ik bevallen in het kraamhotel en ben ik daar ook heel de kraamweek gebleven dus zag dat probleem toen niet,

nu ga ik er dus alleen bevallen en ga daarna gewoon naar huis en dus ja het bed moet op klossen. ons bed weegt echt enorm zwaar en is een boxspring (onderkant 2 delen) en matras bestaat uit een deel van 200 bij 240 dus echt enorm. nu had ik al extra klossen gehaald maar lig onderhand tegen het plafon aan. we hebben er nu 8 onder staan ivm met 2 lossen onderstukken maar het bed is nu volgens mijn veel te hoog. nu zijn we er over aan het denken om de klossen weg te halen en een extra matras er op te leggen maar mag dit? als we een gemiddelde kraamhulp krijgen met een lengte van laat zeggen 170 dan heeft ze een ladder nodig haha zo hoog liggen we. als ik op bed zit moet ik er af springen en ben 180 cm lang dus moetje voorstellen.

wat zouden jullie doen en mag het dus met een extra matras. om het eventjes uit te proberen zien we niet zitten want als die dingen er toch onder moeten dan is dat dus weer een halve dag je rug en nek verrekken om die krengen er onder te krijgen.

ons bed is zonder klossen 70cm

20. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Dan is een matras erop wel voldoende hoor... En dat mag ook... De totale hoogte moet (dacht ik) 80/85 cm zijn. Met een beetje matras kom je daar al aan, en over een paar cm doen ze vaak niet moeilijk...

Edit: Ik heb eens zitten googlen, maar ik zie dat bij veel kraamzorgburo's de hoogte van het bed maar 70 cm hoeft te zijn. Als ik jou was zou ik eens in de papieren kijken wat ze adviseren...

Deel Deze Pagina