's nachts uit bed komen

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door MollyM, 11 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MollyM

MollyM Bekend lid

hoi, dit is een onderwerp waar je vaak mensen over hoort dus ik ga er van uit dat wij niet de enige zijn :) Ons zoontje wordt regelmatig 's nachts wakker rond 3 a 4 a 5 uur of zo en dan blijft hij steeds uit bed komen en het licht aan doen (om de 5 a 10 minuten) totdat hij uiteindlijk weer in slaap valt (1,5 uur later). Hij wil dan het licht aan hebben maar ik denk dat hij dan moeilijker in slaap valt, we hebben een nachtlichtje voor hem maar dat is niet genoeg.

Het is behoorlijk vervelend aangezien de nieuwe baby nog om de 3 a 4 uur wakker is en dan kan je je slaap goed gebruiken. Ook slaapt hij op een andere verdieping dus moeten we steeds naar boven om hem terug in bed te krijgen.

Heeft er iemand tips?

2. jacoba

jacoba Fanatiek lid

6 mrt 2006
    3.436
    0
    0
    tollebeek
    misschien kun je proberen het licht aan te houden aangezien hij dat zelf ook wil.
    mijn dochtertje van2 gaat ook absoluut niet slapen als het licht uit is.
    een klein lichtje wil ze niet alleen het grote licht

3. MollyM

MollyM Bekend lid

Bedankt voor je berichtje Jacoba, dat hebben we ook geprobeerd maar echt veel helpt het niet. Ikzelf denk ook dat het moeilijker is om in slaap te komen als het licht aan is maar je hoort het vaker inderdaad. Hopelijk is het een fase en gaat het snel weer over.

4. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Een schemerlampje voor hem aandoen? Is feller dan een nachtlampje, maar minder fel dan het 'grote' slaapkamerlicht. Wij hebben het hier ook gehad met de oudste en bij haar ging het goed met het schemerlampje. Had er trouwens wel een zwakke spaarlamp ingedaan;)

5. lydia

lydia Fanatiek lid

30 aug 2006
    1.024
    0
    0
    Ik heb geen tip want heb hier geen ervaring mee maar wil je wel veel sterkte wensen want het lijkt me erg vermoeiend voor jullie allemaal.

Liefs Lydia

6. suusje

suusje VIP lid

7 okt 2005
    5.368
    0
    0
    Almere
    mijn dochtertje slaapt met een nachtlampje aan idd...maar heb geen ervaring met uit bed stappende kindjes... Behalve als ze naar de wc moest ;)

7. JoyceD

JoyceD Fanatiek lid

6 jan 2006
    2.208
    0
    0
    administratief medewerkster
    Amsterdam
    Misschien is hij bang voor de schaduwen in zn kamertje .
    Mijn oudste had veel knuffels in haar kamer en uiteindelijk kwam er uit dat ze dacht dat ze "monsters"in haar kamertje had .
    We hebben de knuffels zolang weg gehaald (behalve die waar ze mee slaapt natuurlijk ) en ook idd een schemerlampje in haar kamertje aangezet .
    Dit ging goed !

Groetjes Joyce

8. tari

tari Fanatiek lid

23 dec 2006
    4.655
    0
    0
    receptioniste
    noord-holland
    Herkenbaar hoor, mijn zoontje (bijna 3) wil alleen maar gaan slapen als zijn lamp brand. We hebben een oude vissekom met kerslichtjes en met beertjes erin neergezet. In het begin deden we deze 's avonds uit als wij naar bed gingen, maar dan kwam hij 's nachts bij ons.
    nu laten we het gewoon branden en blijft hij 9 van de tien keer lekker in zijn bed slapen.
    en ja het is een fase, maar je moet er wel door heen, dus ondanks dat het voorbij gaat je heb er wel mee te maken.
    succes!

Deel Deze Pagina