Ben bezig met combi korting en aanvullende combi korting aan te vragen, heb van de belasting een verzoek of wijziging inkomsten belasting 2007 meegekregen en loop vast bij vraag 9 B 9 b-> aftrekposten van de eigen woning, bijvoorbeeld betaalde hypotheekrente eigen woning. Is het dan de bedoeling om alle rente die je betaald aan je hypotheek bij elkaar op te tellen ? (voor 2007) wat ik uit de toelichting begrijp kun je ook notariskosten etc aftrekken, Maar gebeurd dat ook niet bij de aangifte 2006? kan ik dit gedeelte niet gewoon overslaan of krijg ik hem dan terug gestuurd? wat een gedoe.. wil alleen maar combi korting / opvang etc aanvragen. btw opvang staat niets over in in deze formulieren, moet ik daar dan weer een andere voor hebben? en welke.. ? PFfff tnx voor het lezen en antwoorden alvast
Je kunt de kosten aftrekken in het jaar dat je ze maakt. Maar hoe doe je aangifte, vooraf (maandelijkse verrekening) of 1 x per jaar. Kinderopvang staat ook een aparte aftrekpost. Wat heb je voor een biljet? Wat handig is, is om op www.belastingdienst.nl het programma te downloaden, als je dit doorloopt heb je alles ingevuld en is het biljet makkelijk is te vullen. (zo doe ik dit ook altijd)
Als je alleen de korting wilt terug vragen is dat het enige wat je hoeft in te vullen (de rest komt dan met de aangifte 2007). En notariskosten heb je opgegeven in je aangite van 2006 dus dat gaat niet meer op in 2007. Je moet dit echt zien als 2 verschillende jaren. Sterkte
hehe bedankt voor de sterkte heb verzoek of wijziging inkomsten belasting/premie volksverzekering 2007. het gaat indd alleen om de combi korting. neem wel aan dat ze dan ook ons salaris etc moeten weten? (aangezien de kortingen daar op zijn gebaseerd?) en waar staat de kinderopvang? heb het via internet geprobeerd, maar dat is 1 groot drama (digi d aanvragen, vervolgens de loginnaam vergeten etc, dan maar op de ouderwetse manier )
ooh dus daar heb ik weer een andere voor nodig.. pff.. wordt echt van het kastje naar de muur gestuurd door de belasting.. dis al de derde keer dat ze of de verkeerde formulieren meegeven/ of versturen of me verkeerd voorlichten. eerst via de foon, volgens dat meisje moest de werkgever nog 1/3 bijdragen (moest k haar vertellen dat dat allemaal veranderd is..) daarna nog een jongen die niet snapte wat mijn vraag was (vroeg alleen om formulieren voo rde combi korting, zei ie dat als je een eigen huis had je andere formulieren nodig had.. nu hoor ik weer dat het niet zo is ) en vanmiddag in het belasting kantoor vroeg ik welke formulieren ik nodig had voor kinderopvang combi korting etc.. gaf ze me alleen deze mee.. pfff zucht.. ik denk ook dat ik maar een boekhouder ofzo ga opzoeken
Aangifte E 2006 Het E-biljet kunt u gebruiken als u naast inkomen uit dienstbetrekking en privé-gebruik auto de volgende (aftrek)posten heeft: reisaftrek; eigen woning; periodieke uitkeringen; ziektekosten en andere buitengewone uitgaven; giften. U kunt dit biljet ook gebruiken als u daarnaast in aanmerking komt voor bijvoorbeeld de jonggehandicaptenkorting, de kinderkorting, de (aanvullende) combinatiekorting of de (aanvullende) alleenstaande-ouderkorting.
dames, ik werk als belastingconsulente op een groot accountantskantoor, dus als er nog financiele vragen met betrekking tot een aangifte zijn, dan mogen jullie mij ook wel lastig vallen hoor, ik help jullie er graag mee !
Mijn gouden tip: huur een mannetje/vrouwtje in voor je aangifte! Ik heb echt geen zin om me erin te verdiepen en voor een paar tientjes ben je van de ellende af! Groetjes, Anakin.
Precies! hebben wij ook gedaan, en die mensen weten ook dingen, waarvan ik d8 heej ik wist niet dat je dat ook kon gebruiken voor je belastingaangifte
Pfffffff, ik heb een aantal weken meegelopen op onze salaris afdeling omdat ik even wat extra ervaring wilde opdoen in verband met mijn examen loonbelasting, maar mijn god zeg, ik werd daar helemaal gek..... Al die berekeningen, wetten, regeltjes.... Maar het heeft wel gewerkt, want ik ben afgelopen januari geslaagd voor mijn examen loonbelasting !
Haha, dat is wel waar ja. En het verandert waar je bij staat! Een heel complex beroep ja... maar daar weet jij over mee te praten denk ik zo!
Begrijp dat de fiscale wereld niet voor iedereen even duidelijk is. Ik ben zelf fiscalist maar vraag mij regelmatig af waarom het zo ingewikkeld moet. Voor vragen kan je altijd de belastingtelefoon bellen daar zijn ze voor. Verder kan je op de site van de belastingdienst heel veel vinden en downloaden! Suc6
tnx, maar bij de belastingtelefoon werken miepen die er geen ballen verstand van hebben (niet allemaal natuurlijk ) ben al een aantal keer van het kastje naar de muur gestuurd. indd volgende keer huur ik iemand in! heb nu hulp van mn overbuurman, die is boekhouder, die vult het verder in.. blijkt dus dat ik geen jaaropgave van onze hypotheek heb gekregen, dus moet ik die eerst weer aanvragen.. zucht! kinderopvangtoeslag is gelukt, ingevult en verstuurd, 2005 ook.. nu nog de jaaropgave van de hypotheek afwachten en dan is 2006 klaar (wel iets te laat maar dat blijkt geen probleem te zijn) Nu alleen die combi korting nog... geen idee waar ik dat terug kan vragen van 2006 en kan aanvragen voor 2007..
Aanvragen voor 2007 doe je met een VT, en voor 2006 verwerk je het gewoon in de aangifte van 2006. Succes! Gr. Brussie