Bedankbrief moeder Ruben en Julian

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Miss Mac, 24 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miss Mac

Miss Mac Fanatiek lid

21 jun 2013
    2.006
    0
    0
    Bedankbrief moeder van Ruben en Julian Telegraaf van vandaag. :( :(

RIJSWIJK - De moeder van de onlangs vermoord gevonden broertjes Ruben en Julian heeft maandag via het ANP per brief iedereen bedankt die heeft geholpen bij het zoeken naar haar jongens. Hieronder volgt de integrale tekst van haar verklaring.

Bedankt Nederland,

Vandaag, maandag 24 juni, zou Julian 8 jaar zijn geworden, Ruben zou 9 juli 10 jaar worden. Net als denk ik iedere andere moeder kan ik me hun geboorte tot in de details herinneren.
    Een paar weken geleden waren we al plannen aan het maken voor hun verjaardagen. Wanneer we het gingen vieren en hoe we dit zouden doen. Wie er allemaal mochten komen en uiteraard welke cadeaus ze graag wilden hebben.

Het werd ze niet gegund en het is niet te bevatten als je terugdenkt hoe een jaar geleden nog hun verjaardagen gevierd werden, dat het dit jaar enkel een bezoek aan hun graf kan worden.

Het graf dat er niet was geweest als niet meneer Barten kikkervisjes zou gaan zoeken met zijn zoontje en adequaat reageerde op het zien van de lichamen van mijn kinderen. Ik ben hem heel erg dankbaar.
    Er zijn zoveel mensen betrokken geweest tijdens de vermissing van Ruben en Julian. En hoewel er nog steeds een klein beetje hoop was dat ik ze levend in mijn armen had kunnen sluiten, besefte ik heel erg goed dat die kans naarmate ze langer vermist waren steeds kleiner werd.

Ik realiseer me ook heel goed dat al die mensen die naar Ruben en Julian gezocht hebben zich bewust waren van het feit dat de jongens ook aangetroffen konden worden op een manier die je liever niet zou hebben. Ik heb dit in ieder geval zelf ervaren toen ik aan het zoeken was. Desondanks werd er massaal door bekenden en onbekenden doorgezocht. Ik ben iedereen hier heel dankbaar voor, ook Remco Meijer en Wanda van de Bovenkamp die burgerzoekacties organiseerden. Daarbij wil ik in het bijzonder ook de vaders en moeders van klasgenootjes van Ruben en Julian bedanken die hebben meegezocht.

Dat er zo veel mensen wilden helpen met het vinden van mijn jongens had ik niet verwacht toen ik het berichtje op Facebook plaatste. En het liefst zou ik iedereen persoonlijk willen bedanken voor alle moeite die gedaan is om Ruben en Julian te vinden, maar ook voor alle medeleven, meedenken, voor alle kaarten, bemoedigende berichtjes en geschenken, onder wie mijn collega's en de inwoners van Beukbergen voor hun twee schitterende bloemstukken voor de jongens.

Ik zou graag in het bijzonder alle rechercheurs, die betrokken zijn geweest en nog steeds betrokken zijn bij het onderzoek, willen bedanken. Ook wil ik de mariniers uit Doorn en in het bijzonder de combattrackers, de militairen van het pantsergeniebataljon uit Oirschot en de Koninklijke Luchtmacht bedanken voor hun inzet. Burgemeester Koos Janssen, de Kerckeboschschool, VVJonathan, de brandweer en dan met name ploeg 2 uit Zeist, die samen met mijn vriendinnen en familie ons hebben bijgestaan en nog steeds bijstaan in deze moeilijke tijd. Evenals Ellen Kruijer van De Wending die het mogelijk heeft gemaakt om het afscheid van Ruben en Julian geheel in de stijl van de jongens te laten plaatsvinden, maar bovenal ook nog steeds een grote steun voor mij is.

Achter de schermen hebben nog veel meer mensen, zowel in Nederland als in het buitenland, dag en nacht doorgewerkt om Ruben en Julian te vinden, waar ik geen weet van heb. Ook die mensen die wil ik graag bedanken.

Ook wil ik de oprichters van Stichting RuJu, Remco Meijer, Menno Bausch en Frank Oosthoek, bedanken die met hun stichting zorgen dat Ruben en Julian niet worden vergeten.
    Tenslotte wil ik de media bedanken dat er met respect met onze situatie en onze wensen is omgegaan.

Met hartelijke groet,
    Iris van der Schuit
    mama van Ruben en Julian

2. knap

knap Niet meer actief

Graag gedaan. Had het zo graag ook anders gezien. Net als vele met mij. Het gaat je goed en heel veel sterkte verder.

3. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Tranen........

4. MeineLiebe

MeineLiebe Niet meer actief

Poe even slikken..

5. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.806
    5.942
    113
    Vrouw
    Je kinderen verliezen..
    Iets ergers bestaat niet :(

6. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    :( ...

7. Sila24

Sila24 Niet meer actief

:( rip kindjes..

stischting ruju is er toch niet meer

8. beauty2012

beauty2012 Fanatiek lid

4 mei 2012
    3.184
    16
    38
    Mooie brief... Ons leven gaat gewoon weer door en we vergeten het zo gauw weer, die moeder haar leven zal nooit meer hetzelfde zijn...:(

9. blackbird

blackbird Fanatiek lid

7 sep 2009
    1.434
    48
    48
    heftig, wat vreselijk dat zo'n brief bestaat.. kijk die foto nou.. zulke leuke jongens.
    Arme, arme mama.

10. 24Mandy24

24Mandy24 Fanatiek lid

23 jul 2012
    3.499
    0
    36
    Respect...!

11. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.673
    515
    113
    Bijzonder hoor! Gek eigenlijk dat er verder geen aandacht aan de zaak meer is besteed na de verdrietige vondst. Over bv hoe de jongens om het leven zijn gebracht etc. Bijzonder en respectvol dat dit binnenshuis is gebleven.
    Sterkte lieve mama

12. lea

lea Fanatiek lid

volgens mij heb ik ergens gelezen dat dit nog wel een aantal maanden kan duren voor het bekend is hoe de jongens zijn omgebracht. Ik denk dat het tegen die tijd wel in de media zal komen.....

13. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.858
    113
    Vreselijk ja, dan lees je dat en zie je inderdaad die foto van twee van die jongetjes die nog gewoon hadden moeten leven.

14. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Sjit .....:(:(

Ik blijf dit nog steeds heel moeilijk vinden.
    Ik ben er destijds echt onpasselijk van geweest en toen ik op vakantie hoorde dat de jongens gevonden waren en dus echt dood waren, heb ik weer zitten janken. Het maakte het zo definitief.

Ik denk vaak aan moeder Iris en het grootste verdriet waar zij iedere dag mee moet leven ...

15. Islah

Islah Niet meer actief

Echt dramatisch dit... Vreselijk als zoiets je overkomt. Al lijkt het me voor de nabestaanden van de vader ook niet makkelijk eigenlijk (hoorde je niks over in de media), want die stonden natuurlijk ook niet achter de keuze van hun zoon lijkt me. En zijn ook hun kleinzonen verloren...

16. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

7 jan 2013
    5.719
    477
    83
    Brok in mijn keel...

17. Smurf1985

Smurf1985 Niet meer actief

Prachtig,dat je dit kan doen na zo'n intens verlies..

Ik denk nog vaak aan ze,en ook aan de moeder, Onbeschrijfelijk,wat een verlies.., vraag me af of zij het nut van het leven nog wel inziet na het verlies van je beide kinderen... Ondraaglijk.. het blijft me bezig houden.

18. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Daar heb ik ook over nagedacht. Toch ook verschrikkelijk voor de ouders en andere familieleden van die vader.

19. meisje1977

meisje1977 VIP lid

1 mrt 2013
    8.108
    472
    83
    Ik vind het triest dat die kinderen zijn omgekomen,
    Ik woon in de buurt van Zeist en ken ook andere verhalen over de vader en de moeder.
    Een beetje dubbel dus

20. Miss Mac

Miss Mac Fanatiek lid

21 jun 2013
    2.006
    0
    0
    Vandaag op de facebook van moeder Iris * slik* zoo ontroerend, doet me echt veel deze berichten.

en voor Ruben die vandaag 10 jaar zou worden:

Deel Deze Pagina