Zorgtoeslag wordt in 2014 afgeschaft.

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door MamavanEL, 16 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamavanEL

MamavanEL Niet meer actief

2. DragonBerry

DragonBerry Bekend lid

27 dec 2011
    671
    0
    16
    Pffffff, wanneer wordt er nou eens iets goedkoper?!

3. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Van wat ik lees gaat het om het wctg en niet om de zorg toeslag.

4. Is dit niet gewoon hetzelfde plan als wat ze vorig jaar hadden, om de zorgkosten inkomensafhankelijk te maken? Dus: als je bovengemiddeld verdient betaal je meer zorgkosten dan wanneer je minder verdient??

5. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    Pfff...dit zou voor ons een flinke dure worden...

Hopen op salarisverhoging dan maar...

Dit is een stijging van 70 euro per maand

6. Voor mijn man zou het een flinke stijging betekenen, maar voor mij juist een daling... Dus we komen waarschijnlijk op hetzelfde bedrag uit.

Maar vorige keer dat dit werd geopperd was er heel veel commotie over en liep het met een sisser af, dus ik heb nu zoiets: eerst zien, dan geloven!

7. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    oja...dat is ook zo. Ik betaal natuurlijk dan minder en mijn man meer... :)

We hebben inderdaad ongeveer hetzelfde dan. Misschien zelfs iets minder

8. ikke84

ikke84 Fanatiek lid

28 feb 2010
    3.062
    507
    113
    Zou het niet op gezinsinkomen worden berekend??

of bijv man verdient x bedrag zoveel zorgtoeslag
    ik verdien niks zoveel zorgtoeslag??

9. Maarre.... op twitter kan ik er nog niks over vinden, dus ik denk eigenlijk dat deze mevrouw gewoon oude koeien uit de sloot haalt :$

10. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Mmmm ik denk dat ik vooral maar GEEN werk meer moet zoeken want elke euro die je in dit land meer verdient wordt direct gesnoeid aan alle kanten. Begin het eerlijk spuugjebeu te raken. Op je spreekwoordelijke billekes zitten levert meer op. Sorry voor de hardwerkenden veelverdieners... Mijn man gaat zowat het dubbele betalen nu. (Terwijl hij echt NOOIT gebruikt maakt al tig jaar niet van welke zorg dan ook)

11. #11 bolkje, 16 jul 2013
    Laatst bewerkt: 16 jul 2013
    Dames, dit is echt een paniekbericht van deze dame!! Het klopt niet!!
    (en met deze dame bedoel ik de schrijfster van het artikel natuurlijk... niet de TS) :)

Zorgverzekering 2014: alles over je zorgverzekering in 2014 - Independer.nl

Update 12 november 2012 22:00 uur

Vanavond zijn de gewijzigde plannen voor de zorgverzekering in 2014 bekendgemaakt. De veelbesproken inkomensafhankelijke zorgpremie gaat niet door en de zorgtoeslag blijft bestaan. Er komt wel een inkomensafhankelijk eigen risico en de restitutiepolis verdwijnt.

Hoe gaat je zorgverzekering er in 2014 uitzien?

Je betaalt voor de basisverzekering een nominale premie van ca. 1.300 euro per jaar (in 2017 zal deze premie zijn opgelopen tot 1.500 euro per persoon)
    Tot een bepaald inkomen heb je recht op een tegemoetkoming in de vorm van een zorgtoeslag. Het maximum inkomen waarbij je recht hebt op zorgtoeslag bedraagt in 2012 voor alleenstaanden eur 35.059 en voor partners eur 51.691. Vanaf 2013 vervalt het recht op zorgtoeslag ook als je een groot vermogen hebt.
    Het eigen risico wordt in 2014 inkomensafhankelijk. Het maximaal eigen risico is ingedeeld in drie groepen en zou eur 195, eur 350 en eur 595 bedragen
    De basisverzekering bestaat dan alleen nog in de natura variant. Dit betekent dat je zorgkosten alleen vergoed krijgt als je zorgverzekeraar een contract heeft met je zorgaanbieder (ziekenhuis, fysiotherapeut etc.)
    Naast dit basispakket kun je nog steeds aanvullende verzekeringen verzekeringen afsluiten

Wat gaat er dus niet door?

De inkomensafhankelijke premie wordt weer geschrapt
    Het verdwijnen van de zorgtoeslag wordt teruggedraaid

12. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    yep, hier ook. Dit betekent dat we dus 2 x zoveel gaan betalen :x:x:x

Ik ga ook maar op mijn gat zitten. Werken levert geen reet meer op.

Ik vind het prima om iets in te leveren, maar het lijkt wel alsof het altijd dezelfde groep betreft, die "iets" in moet gaan leveren.

Ik begin het kotsbeu te worden

13. Aurora2013

Aurora2013 Niet meer actief

Ik hoop echt dat dit inderdaad een paniekbericht is.

Het lijkt haast wel alsof je voor elke euro die binnenkomt, 2 euro moet inleveren.

14. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Eigenlijk vind ik het afschaffen van de restitutie variant ook geen goede ontwikkeling. Op die manier wordt het heel lastig om je juiste zorg te krijgen, omdat de arts die jou kan of wil helpen toevalling in een ziekenhuis ziet die geen contract heeft. (bv. DD in geval van fertiliteit), of andere zaken.

Er valt dus niets meer te kiezen. Als ik ziek wordt, dan ben ik aangewezen op de middelmatigheid van mijn streekziekenhuis, terwijl een ander, wellicht buitenlands, ziekenhuis veel beter aansluit bij mijn ziektebeeld ... of hulpverlener.

Slecht!

15. Ik weet niet hoe het precies zit, maar volgens mij bepaalt elke zorgverzekeraar zelf met welke bedrijven ze een contract aangaan... Maar een uitzoekwerk wordt het zeker! :$

16. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Ik vraag me af of het wel strookt met Europese wetgeving. Volgens mij was het zo dat buitenlandse zorg ook vergoed diende te worden, ook als er geen contract bestond ... staat me iets van bij namelijk

17. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.174
    10.708
    113
    Inkomensafhankelijke zorgpremie - dat hadden we zo'n 10 jaar gleden ook (ziekenfonds en particulier verzekerd).

18. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    :D you are right!!!!

Alleen mocht ik toen wel kiezen waar ik verpleegd werd met mijn particulieren verzekering ... zonder verwijzing van de HA.

:p

19. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Inkomens afhankelijk eigen risico

Ik heb geen inkomen mijn man 1,5 keer modaal komt erop neer dat we gelijk blijven?

20. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83

Toen betaalde ik 23 euro en mijn man 65 ;) en naar mijn mening was de zorg toen beter;)

Deel Deze Pagina