kan een hernia weg trekken?

Discussie in 'De lounge' gestart door honeyy, 25 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    hee meiden!

even een vraagje;

Een aandacht-trekkerige-vriendin heeft na haar zeggen een hernia. Ze heeft een andere stoel gekocht, en nu is de hernia helemaal verdwenen..

maar ik dacht dat een hernia niet zomaar weg kan gaan.. Ik kan hier dus niet serieus op ingaan en over praten met haar omdat ik hier over twijfel..

dus weet iemand of een hernia helemaal kan verdwijnen?

liefs

2. Bloembie

Bloembie Bekend lid

12 sep 2011
    621
    0
    16
    Een hernia kan wel uit zijn eigen verdwijnen. Alleen niet zomaar stel op sprong. Dit gaat heel geleidelijk. Mijn vader had een hernia, ook vastgesteld op de MRI. Alleen willen ze tegenwoordig niet meer gelijk opereren omdat het vaak binnen een aantal maanden zichzelf oplost en je anders een 'zwakke' plek overhoudt. Mocht je bijv last krijgen van urine incontinentie dan ga je wel meteen onder het mes. Bij mijn vader is het ook wel degelijk weggegaan, maar wel heel langzaam en met kleine stapjes tegelijk...

3. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

Vaak wachten ze wel naja rust en pijnstilling ik weet natuurlijk hoe snel haar klachten zijn verdwenen als ze na een dag geen pijn meer had bijvoorbeeld zal het hoogstwaarschijnlijk geen hernia zijn ;)

4. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    een hernia zal idd met de tijd kunnen verdwijnen maar niet 123.

5. Elines

Elines Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.252
    1
    36
    Holland
    Ja hoor, kan langzaam weer over gaan. Mn vader heeft net 2mnd met een hernia gelopen en kan sinds afgelopen weekend weer een beetje fatsoenlijk uit de voeten. Het is nog niet voor 100% weg maar een groot verschil in ieder geval!

6. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    net wat ik dacht! ze heeft er misschien 1 maand last van gehad. Ook niet door scan ofzo geweest. alleen na een chiropractor (sorry als ik het fout schrijf)

Door die stoel en het op 1 zij liggen, want dat vond ze wel prettig, is het verdwenen.

Mijn moeder loopt al 11 jaar met een hernia en word 1 febr. geopereerd, daarom twijfelde ik ook zo aan haar verhaal..

7. mimi83

mimi83 Niet meer actief

dan zal er eerder iets niet lekker hebben gezeten.. hernia is niet met 1 mnd weg..

8. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

Nee geen hernia ik ben nu al 6 maanden verder het werdt gelijdelijk minder maar vorige maand weer een flinke terugslag gehad dus nu gaan ze heel waarschijnlijk opereren

Het zou wel erg fijn zijn als je door een stoel met een maand van je hernia af bent dan wl ik wel even weten welke stoel het is;)

9. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Een hernia zou uit zichzelf moeten kunnen verdwijnen dmv rust enzo. Maar niet zo op stel en sprong zoals jij het omschrijft. Ik heb momenteel een ischias, misschien heeft zij dat ook wel (gehad)? Dan zit er ook een zenuw knel of is er een zenuw geirriteerd.

10. dromertje35

dromertje35 Actief lid

28 jul 2011
    253
    0
    16
    Overijssel
    Wou dat ik zo'n hernia had gehad, dan was ik mooi snel overal vanaf geweest. Geloof echt niet dat het na een maand en door een andere stoel overgaat. Rust en therapie kan werken maar dat duurt wel wat langer dan een maandje. Mijn therapeut heeft altijd gezegd dat je niet gekraakt mag worden met een hernia dus wat moest ze bij een chiropractor???
    Zelf na jaren van therapie en rust uiteindelijke geopereerd en nu nog wel tijdje druk met revalideren.

11. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Hernia kan inderdaad wel verdwijnen hoor en soms net zo snel komen als gaan. Vaak verdwijnt een hernia spontaan naar 6 wk tot 3 maanden. Ik zelf heb er ruim een jaar meegelopen en doordat er uitval was in mijn linker een uiteindelijk vorige maand geoppereerd. Nu 3x per week Fysio en mijn rug is nog zwak naar mijn beenpijn en uitval is weg. Heb nu een braice voor mijn rug zodat die wat meer belasting aankan. Een hernia kan dus vanzelf verdwijnen maar alleen een stoel zal der niet bij helpen.

12. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Een hernia is niet te vergelijken met rugpijn en kan niet op het oog bevestigt worden. Er kunnen vermoedens dat wel maar je moet echt een mri hebben gehad voor de bevestiging. Denk dat ze eerder een flinke spit heeft gehad of rugpijn

13. yenolah

yenolah Fanatiek lid

12 dec 2008
    4.038
    83
    48
    Vrouw
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    Ze kan een protrusie of prolaps gehad hebben. Valt soms ook onder de noemer 'hernia', maar is makkelijker te behandelen. Inderdaad kan zo'n stoel dan goed helpen.

Deel Deze Pagina