De eerste kreeg een pakketje met dingetjes die wij aten en zij nog nooit gezien had. De tweede een doos chocolade geloof ik en mijn exman heeft haar ontiegelijk vieze auto gewassen. De laatste een doosje merci, voor de vorm, ik was niet zo blij met haar.
VVV bonnen twv 40,-. Ik vond het lichtelijk overdreven (oké, ze was super!) maar mijn vriend vond dit blijkbaar nodig. Die was zo attent om er überhaupt aan te denken. Een paar dagen later lag er een kledingsetje in de brievenbus voor ons zoontje , opgestuurd door de kv. Ik denk dat ze het zelf ook wat te veel vond
Wij hadden een vlijtig liesje (plantje) gegeven met daaraan een cadeaubon van de intratuin. Ze had namelijk tijdens de kraamweek aangegeven dat ze zo graag tuinierde. Ik kreeg later nog via de mail een bedankje dat ze het zo'n leuk origineel cadeau vond. (weer wat anders dan de merci-tjes )
Ik zou niet iets geven voor in huis, stel dat alle gezinnen dat doen, dan heeft ze haar huis vol met prulletjes of tig verschillende bekers en glazen. Bonnen van 40 euro is echt lichtelijk overdreven ja. Ze krijgt gewoon betaald. Wij hebben alle 3 de kraamverzorgsters (1 bij elk kind ) een fruitmand gegeven. Voor 10 euro of zo maakt de groenteboer een leuke fruitmand. Ze vonden het alle drie erg leuk en lekker (moet erbij zeggen dat ze alle drie aan de lijn waren...)
Ik had wat foto's van haar met de kinderen uitgeprint en bij een tekening van de kinderen gedaan. En een paar patroontjes getekend van babykleding wat ik voor mijn dochter had gemaakt en waar ze erg enthousiast over was. Ze naait zelf ook en we konden daar erg leuk over praten. Daarnaast hebben we de laatste ochtend (tweede kerstdag) met de kinderen koekjes gebakken, heel gezellig! Niet duur, maar ze krijgt natuurlijk gewoon salaris. Het ging me echt om het gebaar.
Hier beide keren een ETOS bon t.w.v. 10,- gedaan en een geboortekaartje met op de envelop een leuke/lieve bedank tekst... Beide keren viel het erg in de smaak...
Mijn tip is om het eenbeetje af te wachten wat voor iemand het is. Soms vertellen ze zelf al dingen in je kraamweek waar je iets mee kan. Hoe persoonlijker hoe leuker. En het hoeft niet duur te zijn, dat je eraan denkt is al lief. Wij hadden bij de eerste een bon van 20 euro. Bij de tweede een bon van 50 euro maar die was ook wel echt helemaal geweldig (bekende). Zoveel geld zou ik btw nooit aan een vreemde uitgeven!
De 1e een bos bloemen en de 2e een Etos bon en een bot voor haar hond Haha ze had het de hele week over haar hond, dat was echt haar kindje dus vandaar! Volg nu zelf de opleiding tot kraamverzorgende en ga vanaf september stage lopen dus ben benieuwd hahaha
Zou zelf nooit een foto ofzo geven, heeft die vrouw straks foto's van 100 vreemde kinderen in dr huis hangen. In mijn ogen is ze voor mij als kraamvrouw heel bijzonder, maar voor haar is het natuurlijk gewoon dr werk. Wij hebben een bos bloemen en een doosje bonbons gegeven. N. Heeft ook een poosje in t zkh gelegen, daar hebben we ook een mooie bos bloemen gebracht en een centje in de pot gestopt.
Ik vind het geven van een bon echt overdreven. Het is haar werk! Ik krijg ook geen bedankjes in mijn verzorgende beroep hoor Wij gaven de kraamhulp destijds een foto van zichzelf met onze zoon,zijn geboortekaartje en een klein doosje chocolaatjes.
Had voor de tijd een paar mooie kaarten in huis. 1 daarvan heb ik beschreven de dag voordat ze naar huis ging, mn man heb ik en kadobon laten halen bij de drogist op het dorp. Zij maken en altijd een leuk kadootje van.
Ik vond een klein bedankje wel op zijn plek. Wij hebben haar een leespakket, het geboorte kaartje en een doos bonbons gegeven. (leespakket omdat ze die avond met vakantie zou gaan)
Ja, wij hebben dat wel gedaan. We wisten dat ze na ons op vakantie ging, dus hebben we een reisboekje over de vakantiebestemming gekocht en daar een leuke boodschap in geschreven. Vond ze erg leuk
Ik ben zelf kraamverzorgende en ik heb weleens een bladcadeau gekregen. Erg leuk! Kan je zelf een tijd schrift uitzoeken naar keuze. Ik vond het echt een leuk idee en heb dit zelf ook aan mijn collega gegeven die bij mij heeft gekraamd....
De vorige keer hebben we haar een orchidee gegeven en het geboortekaartje. Nu chocolade en het geboortekaartje.
Wij hebben haar het boek de kraamhulp gegeven en een bos bloemen. Ik had dit boek gekregen en zij gaf aan dat ze deze ook wel interessant leek (onthouden en gehaald) ze was er blij mee. Ook wilde ze graag een geboortekaartje. Ik was ook erg blij met onze kraamhulp!