Bedankje nachtverpleegster

Discussie in 'De lounge' gestart door zz Armadillo, 1 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zz Armadillo

17 aug 2013
    57
    3
    8
    Een tijd geleden is mijn zoontje een nachtje opgenomen geweest na een koortsstuip. Alles ging en gaat goed maar het was een lange nacht.
    We zijn toen fantastisch goed opgevangen door de nachtzuster. Nu weet ik ook wel dat het teamwork is in een ziekenhuis, en de mensen waar we de volgende morgen mee te maken hadden waren ook heel aardig maar toch zou ik de vrouw die ons die nacht opving extra willen bedanken.

Is het ongepast om een doosje bonbons oid te sturen geadreasseerd aan 1 persoon? Ik wil ook niet een ongemakkelijke situatie veroorzaken of de rest van het verpleeg team voor het hoofd stoten.
    Zijn er mensen op het forum die in de verpleging werken en tips hebben?

2. MamaBenjamin

MamaBenjamin Niet meer actief

Dan zou ik het naar de afdeling sturen en een kaartje erbij doen waarin je een extra stukje schrijft voor de nachtzuster. Een complimentje is altijd fijn, ook als je je bonbonnetjes moet delen:p

3. mamabri

mamabri Niet meer actief

Waarom zou dat ongepast zijn? Omdat iedereen zijn werk doet en jullie bij 1 persoon het gevoel hebben gehad dat zij net dat beetje extra voor jullie deed? Ik zou haar dus gewoon wel die doos bonbons toesturen, dan kan zij zelf nog beslissen of zij die mee neemt naar huis of dat ze die wil delen met haar collega's.

4. Dvd87

Dvd87 Actief lid

27 jan 2013
    415
    0
    16
    NULL
    NULL
    Werk zelf in de verpleging en ik heb zelf een keer een kaartje met foto gehad van iemand die me persoonlijk wilde bedanken. Dat vond ik toen erg leuk. Als ik een echt cadeautje had gekregen had ik me ongemakkelijk gevoeld want er heerst bij ons wel een 'we doen het met z'n allen cultuur'

5. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Ik heb de gynaecoloog ook een doosje bonbons gegeven na de bevalling. Ze was echt super cool en dankzij haar heb ik een onvergetelijke ervaring meegemaakt.
    Ik denk dat ze het alleen maar heel leuk vinden. Is een waardering dus

6. Blemma

Blemma Fanatiek lid

11 mrt 2013
    2.472
    16
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige in de wijk
    Je mag best een doosje bonbons met een kaartje opsturen naar de verpleegster. Zal ze erg leuk vinden.
    Ze zal de bonbons vast met de andere collega's delen. Tenminste dat doen wij wel altijd.

7. misa

misa Niet meer actief

Zoiets zou ik ook doen!

8. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat zou ik ook doen idd :)

9. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Ik ben zelf verpleegkundige en ik zou zoiets ontzettend leuk vinden. Wat ze ermee doet is dan aan haarzelf.

Het is absoluut niet ongepast, anders doe je er voor je eigen gevoel nog een kaartje bij voor de afdeling?

10. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    Zo zou ik het ook doen.

11. Silverwings

Silverwings Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.751
    918
    113
    Je kunt er wel ongemakkelijke situaties mee krijgen.. Ik werk zelf in de zorg en ik kreeg met Kerst een bos bloemen van ouders van 1 van onze cliënten voor de goede zorgen.. Ik heb dat bos bloemen op de locatie neergezet in de woonkamer, dus daar hikten mijn collega´s niet tegenaan, maar ze vonden (en ik vind dat terecht) dat we er met zijn allen voor zorgen dat het goed loopt!

Ik zou het inderdaad ook naar de afdeling sturen en er een persoonlijke noot bijzetten voor die specifieke nachtzuster..

12. zz Armadillo

17 aug 2013
    57
    3
    8
    Bedankt voor de reacties!
    Ik ben nog steeds een beetje in dubio. Nachtverpleging is echt wat anders dan overdag werken denk ik, maar nog steeds lijkt het onaardig t.o. de dag-mensen.

13. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Bij ons ook, daarom delen wij zo'n kleinigheidje altijd. Tenzij het niet te delen is, laatst kreeg ik een fles badschuim van een bewoner. Ik zie me al met z'n allen onder de douche staan! "Kom meisjes, eerlijk zullen we alles delen!" :D Ik heb de fles overigens in onze eigen voorraad gezet, altijd handig als je eens misgrijpt bij iemand.

@TS: Ik zou gewoon een doos merci of iets dergelijks sturen en dan een briefje erbij met iets van dat je iedereen bedankt en die-en-die persoon in het bijzonder. Ik zou er een grapje van maken en iets schrijven van: voor iedereen als dank een chocolaatje en die-en-die mag er twee omdat ze ons zo goed opgevangen heeft.

14. Marsupilami

Marsupilami Fanatiek lid

12 dec 2006
    2.072
    309
    83
    verpleegkundige
    Kun je gewoon doen hoor. Ik ben zelf verpleegkundige en bij ons komt het ook wel eens voor dat een bepaalde vpk net even extra bedankt wordt. Is bij ons niet vreemd hoor. Soms doe je net een keer een beetje meer of is er een klik.

Deel Deze Pagina